G4Media.ro

Locuri speciale în licee și școli profesionale pentru elevii cu CES, pe…

Foto: Pixabay.com

Locuri speciale în licee și școli profesionale pentru elevii cu CES, pe modelul celor alocate rromilor, cerute începând de anul viitor de către Federația pentru Persoanele cu Autism

Locuri speciale în licee și școli profesionale pentru elevii cu CES, pe modelul celor alocate rromilor, sunt cerute începând de anul viitor Ministerului Educației de către Federația pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist (FEDRA). Într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Monica Anisie, Federația o întreabă și dacă va adapta examenele și testările naționale în cazul elevilor cu cerințe educaționale speciale, care învață după programe adaptate.

“Veți lua măsurile care se impun astfel încât cadrele didactice care integrează elevi cu CES (Cerințe Educaționale Speciale) /responsabilii de caz să beneficieze de spor la salariul de bază”, este o altă întrebare adresată ministrului Educației de către Federația pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări în Spectrul Autist.

Federația spune că, în anul școlar 2018-2019, peste 33.000 de copii cu cerințe educaționale speciale sunt înscriși în învățământul de masă “fără să beneficieze, în mare parte, de facilitatori școlari, profesori de sprijin, consiliere psihologică și logopedie, curicule și examene adaptate”.

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Pamflet
    Toti elevii trebuie tratati la fel, fara discriminare. Deja existenta locurilor pentru rromi in scoli si existenta locurilor pentru elevii din mediu rural e o discriminare si trebuie anulata existenta acestor locuri.
    Conform celor care au gandit creearea acestor locuri, ar trebui create si locuri speciale pentru cei scunzi si grasi in liceele de balet, locuri speciale in clasele de muzica pentru cei fata talent la muzica, locuri speciale pentru elevii fara talent la desen in clasele de desen si arhitectura.
    Ar trebui incetat odata cu tot felul de discriminari. Nu exista descriminare pozitiva. Ceea ce e pozitiv pentru unul e negativ pentru celalalt. Le doresc celor care vin cu idei din astea sa aiba parte in viata lor numai de medici, ingineri proiectanti care sa le rezolve problemele numai din cei admisi pe locuri pentru romi si mediu rural.
    Competenta trebuie sa fie singurul criteriu de admitere oriunde. Orice altceva e comunism. Iar cei cu nevoi speciale sa fie ajutati la angajare si sa fie favorizati in acele domenii unde pot lucra si ei si restul. Statul trebuie sa aiba grija cu adevarat de persoanele cu nevoi speciale prin oferirea gratuita de dispozitivele necesare care sa ii ajute si prin sume de bani care chiar sa le fie conform necesitatilor. Dar nu cred ca e bine sa fie admis cineva undeva unde nu ii este locul, deoarece mai tarziu nu va fave fata si va fi greu si pentru el si pentru ceilalti. Sper ca mesajul meu sa nu fie inteles gresit si sper ca nimeni, nici partide, nici asociatii nici ong-uri sa nu incerce si sa nu obtina capital de orice fel pe seama persoanelor cu nwvoi speciale si defavorizate. Iar fondurile pentru aceste persoane sa ajunga chiar la aceste persoane si nu la tot felul de directori, administratori, secretare, soferi si altii

    • Exact asta este comentariul dvs. De un rasism trist, cu atat mai trist cu cat e in faza de elevata negare.
      Dupa dvs, un inginer rom nu e in stare sa rezolve o problema pt ca…e rom, nu pt ca, sa admitem, ca nu s- a tinut de carte. Ceea ce, de altfel, se poate intampla oricarui student sau absolvent.
      Discriminarea pozitiva este o masura de contracarare a unei persistente ( zeci decani sau chiar secole) si profunde atitudini rasiste, nu un moft, tocmai pt. ca acea competenta despre care vorbiti este eclipsata la un eventual_ sa ne imaginam_ interviu la care se prezinta si un rom. Oare trasaturile sale nu vor „atarna” deloc in alegerea candidatului ce va fi selectat?
      Eu as interzice interviul ca metoda de angajare sau proba in cadrul concursurilor organizate pt.locurile de munca platite din bugetul public caci, sa fim sinceri, cati romi ati vazut in randul functionarilor publici, spre exemplu?
      Eu nu am vazut niciun rom intr- o banca, la relatii cu clientii sau in orice loc expus clientilor.
      In schimb, i- am tot vazut la matura, pe strada, ceea ce arata ca nu au aceleasi sanse ca noi ceilalti caci, dintre ei, intr- un procent asemanator cu al oricarui alt grup etnic, ar putea face mai mult decat sa mature, poate chiar performanta.
      Din pacate, ura si dispretul fata de romi face parte din modul in care am fost (ne)educati.
      Si a devenit parte din noi. Partea neagra de care nici nu mai suntem constienti, desi ne socotim buni si drepti.
      Un om, cand comite o infractiune
      sau cand urmeaza o conduita gresita, nu se comporta asa pt. ca e rom, martian, roman, francez, arab etc., ci pt ca nu a beneficiat de educatie sau, pur si simplu, pt ca e….rau.
      Acel rau universal. Care e parte din noi toti. Cei mai multi dintre noi dezvoltam mecanisme de autocontrol, altii( mai putini la numar) nu.
      Raul nu are culoare sau limba.
      Raul e un mulaj. Ia orice chip.De aceea, de multe ori, nici nu il sesizam.

    • Pamfler
      @Magistrat
      Ai inteles exact ce am vrut sa nu se inteleaga.
      Nu am nicio problema cu un inginer daca e rrom. Prefer un inginer rrom competent decat un inginer de orice alt neam incompetent.
      Nu faptul ca e sa ca nu e rrom trebuie sa fie criteriu de admitere la facultate sau orinde. Competenta trebuie sa fie criteriul. Cunosc multi rromi in meserii onorabile si chiar eu am ajutat de-a lungul timpului cativa rromi, fete si baieti sa urmeze studii liceale si universitare. Numai ca acei rromi nu puteai sa ii deosebesti de restul lumii decat daca le cunosteai originea. O fata chiar a luat titlul de miss la balul bobocilor. Nu sunt discriminati de nimeni. Ba chiar ei imi spuneau ca ii enerveaza romii nesimtiti, murdari si hoti care le face neamul de ras. Pentru cei de care povestesc eu, am tot respectul. Si fata de multi altii, ca aura urziceanu, gheorghe zamfir, johnny raducanu, mircea lucescu, stefan banica si stefan banica junior, jean constantin, gelu duminica si multi altii, dar stiu si romi civilizati ce lucreaza in banci, in politie, in licee ca profesori si in universitati. Rromii sunt si ei ca restul lumii, unii corecti si civilizati, altii nu. Nu suport hotii, nespalatii si prostcresutii indiferent de neam si apreciez pe cei corecti, cinstiti, curati si competenti indiferent de neam

  2. Copiii cu CES nu sunt doar copiii cu autism, sunt si copiii cu IQ intre 65 (retard psihic usor)-85 (intelect de limita). Prin urmare, am un liceu cu concurenta foarte mare, ultima medie de admitere este 9 (copiii care au un IQ peste 100-120) dar tin 4 locuri pentru copiii cu CES (adica cu IQ intre 65 si 85). Nici nu mai trebuie sa schimbati ceva, deja sunt foarte multe licee cu astfel de copii (vezi liceele cu promovabilitate sub 20%). De ce nu propuneti direct ca in parlament si guvern sa rezervam locuri pentru retardati. Desi daca ma gandesc bine nu mai trebuie sa faca nici asta, deja exista in parlament, si pana deunazi si in guvern, astfel de specimene.

  3. @Magistrat
    N-ai vazut romi în pozitii înalte pentru ca n-ai cautat.
    Un exemplu: romul Florea Chiriac a fost rectorul Institutului de Constructii (actualmente Universitatea Tehnica de Constructii). A învatat, a progresat, si i-a fost recunoscuta capacitatea într-o vreme fara locuri rezervate la liceu sau facultate.
    Sa încercam niste masuri care sa faca învatamântul într-adevar gratuit. Degeaba admiti pe cei saraci în scoala (indiferent de nivel) daca parintii trebuie sa plateasca mobila noua, sesiuni de fotografii, etc.