G4Media.ro

Liderii PLUS, atac la Guvern și la Klaus Iohannis pentru modul în…

Liderii PLUS, atac la Guvern și la Klaus Iohannis pentru modul în care gestionează criza coronavirusului

Liderii PLUS au lansat în ultimele zile atacuri la guvern și la șeful statului pentru modul în care gestionează criza generată de epidemia de coronavirus. Liderul PLUS București, Vlad Voiculescu, l-a criticat într-o postare pe Facebook pe Klaus Iohannis pentru solicitarea adresată managerilor de spital de a avea teste și echipamente de protecție, amintind că ”acum nici două săptămâni, noi încă ne jucam în Parlament de-a „uite Cîțu, nu e Cîțu”, „uite guvernu, nu e guvernu”.

Redăm mai jos integral postarea lui Vlad Voiculescu pe Facebook

”Mă uit la Președintele nostru Klaus Iohannis cum le cere managerilor de spitale sa aibă teste și echipamente de protecție pentru personalul medical. Poate că e doar retorică… dar oare e momentul?

Nu-i vorbă, între managerii de spital sunt destui care nu au ce căuta acolo. De data asta însă, vina nu mai este la spitale ci mai sus, mult mai sus.

De unde ar trebui să cumpere spitalele teste pentru COVID19 și echipamente de protecție când nu se găsesc pe nicăieri, când toate guvernele din lumea asta se bat tocmai pentru lucrurile astea?

Apropo de guverne…

… acum nici două săptămâni, noi încă ne jucam în Parlament de-a „uite Cîțu, nu e Cîțu”, „uite guvernu, nu e guvernu”.

… acum o săptămână, guvernul nu anunțase nicio achiziție.

Acum ne întrebăm cum de nu avem de niciunele?”

La rândul său, europarlamentarul PLUS, Dragoș Tudorache, a publicat luni un text de opinie pe Digi24.ro în care critica Guvernul pentru ”neputință” și pentru faptul că s-ar folosi de starea de urgență pentru a limita accesul la informații de interes public.

”Cum ne asigurăm că sensibilizăm suficient acea parte a societății care încă nu percepe gravitatea crizei? Cum îi protejăm pe doctorii, asistentele, șoferii de ambulanțe, polițiștii, jandarmii, personalul ISU și toți cei care stau pe baricadele acestei lupte? Cum îi vom ajuta, fără birocrație și într-un timp util, pe toți cei care își pierd în fiecare zi a acestei crize locul de muncă, sursele de venit, afacerile încropite cu muncă și sacrificii?

Toate statele afectate își fac – sau și-au făcut deja – un buget dedicat salvării propriilor economii. Instituțiile europene, conștiente de gravitatea situației, au luat mâna de pe disciplina financiară impusă de tratatele europene și lasă statele să își ia măsuri fiscal bugetare extraordinare.

Multe întrebări, pe care eu, unul, le consider nu doar legitime, ci de o urgență absolută. Ce răspunsuri am primit până acum? Puține, chinuite și neasumate.

Iar ca să nu se vadă prea mult din neputință, cineva s-a gândit că cel mai bine e să se folosească starea de urgență pentru a restrânge dreptul la a fi informați.

Da, conducătorii noștri cred că noi, cetățenii, nu trebuie să știm cum evoluează cazuistica acestui virus, câte îmbolnăviri avem și unde, câte teste se fac, care e capacitatea spitalicească disponibilă.

Or, dimpotrivă, acestea sunt informații pe care oamenii nu numai că au un drept să le știe, dar autoritățile TREBUIE să le comunice zilnic!!” (Citește integral textul pe Digi24.ro)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

46 comentarii

  1. Ce balarie de stire

  2. Veorico, sa-i pupi mainile si talpile lui ponta ca te-a dat jos de la guvernare . Altfel te prindea coronavirusul si iti luai mooye nonstop de la diaspora. E foarte bine cu galbeaza liberala la guvernare ce o sa-l duca la suspendare pe Johannis. Cei mai speriati de DNA sunt adrian streinu cercel si arafat. De ce? Achiztioneaza cumva in stare de urgenta ceva care nu e folositor? Umilul cercel cerseste 6 autoturisme, pt ca trebuie la matei bals, cand ii se ofera 10masini umilul cercel cere 12 masini !!! DNA aveti grija de cercel si achizitiile pe care le face prin becali la comanda fetei.

    • Du-te bă cu suspendarea ta, că numai sputnik lansează mesaje de-astea. Da, guvernul pnl e molâu, putea să se apuce de achiziții acum o lună, putea să pună interdicții de ieșit din casă acum 2 săptămâni și să nu se mai uite în gura zăpăciților care zbierau că nu-i niciun pericol (și după aia putea zice vedeți bă fraierilor, din cauză că am fost stricți sunteți acum în viață), putea să testeze ca francezii cu CT scan dacă n-avea suficiente kituri, putea să dea o definiție de caz care să permită testatea celor cu simptome de gripă și test negativ de gripă obișnuită, etc.

      Dar asta nu înseamnă că psd-ul și amicii lor sputnikari s-ar fi zbătut mai mult. Dimpotrivă, sunt convinsă că acum am fi fost nr. 1 în lume la capitolul catastrofe umanitare, deci mai dă-te dreq cu suspendarea ta.

  3. SOLUITII nu propun ispravitii de la PLUS?!!
    Si sa duca si BANII necesari!!
    Rusine, e vremea sa veniti cu SOLUTII ACUM, nu stiti decat sa criticati, si voi si PSDeii ispraviti!
    Solutii, ispravitilor!!!

    • @Lili. Ce „solutii ” ar putea da cei de la PLUS? Sa se inlocuiasca mastile cu carpe? Sau vrei sa spui ca ar fi bine sa ia masuri, sa faca ei achizitii de materiale, in numele guvernului? Adevarul este ca avem un guvern care n-a reactionat la timp, asa ca nu dati vina pe cei ce va critica pt incompetenta voastra.

    • Solutii? Poftim.

      https://stiri.plus/solutii-plus-popunem-guvernului-actiuni-mai-clare-rapide-si-eficiente-pentru-combaterea-efectelor-crizei-socio-economice/

      Soluții PLUS: Propunem Guvernului acțiuni mai clare, rapide și eficiente pentru combaterea efectelor crizei socio-economice

      Având în vedere informațiile despre pachetul de măsuri pe care guvernul intenționează să le aprobe în ședința din această după-amiază, partidul PLUS face următoarele precizări:

      Prioritatea economico-socială principală în această perioadă trebuie să fie continuitatea activității economice, prin susținerea antreprenorilor și păstrarea locurilor de muncă ale angajaților, indiferent de domeniul de activitate în care aceștia lucrează. Măsurile ce vor fi adoptate de către guvern trebuie să conveargă spre acest obiectiv principal – nu vom avea ce economie sa relansăm după ce va trece aceasta criză sanitară dacă, între timp, nu facem tot ce este necesar pentru ca firmele sa nu se închidă și pentru ca angajații să nu fie disponibilizați.

      Apreciem mobilizarea rapidă și decizia promptă de a lua măsuri pentru a sprijini operatorii economici și angajații lor, considerăm însă că provocările cu care ne confruntăm, atât cele imediate cât și urmările acestora, cer măsuri mai ferme, mai ușor de aplicat rapid și mai incluzive.

      I. Referitor la propunerea de HG pentru acordarea de certificate de situație de urgență: discriminare sectorială și birocrație excesivă

      Scopul proiectului este acela de a clarifica procedura de obținere a certificatului de situație de urgență, menționată în Decretul Președintelui României nr.195/2020. Clarificarea era necesară, din păcate însă Guvernul își dă cu stângul în dreptul:

      – Domeniile de activitate afectate de criza sanitară sunt mult mai multe decât cele enumerate la Art.4 din propunerea de HG: “transport, turism, horeca, organizări de evenimente, publicitate, învățământ privat și activități adiacente, industria confecțiilor, încălțămintei și pielăriei, servicii destinate populației“. Există agenți economici care, la prima vedere, nu resimt un impact al măsurilor de izolare socială sau de restrângere/ închidere temporară a activității, dar care, prin faptul ca sunt afectați clienții lor în mod direct, suferă din cauza situației actuale (dacă ai lor clienți nu au încasări, nu pot plăti furnizorii la rândul lor). Solicităm imperativ Guvernului să nu restrângă acordarea de certificate de situație de urgență (CSU) și nici accesul la celelalte instrumente de sprijin la un număr limitat de domenii de activitate (coduri CAEN) ci, dimpotrivă, să lase liber accesul antreprenorilor la aceasta facilitate și la oricare alta aprobată de către guvern, cu condiția ca acestea să poată demonstra o scădere cu cel puțin 30% a cifrei de afaceri în raport cu o perioada de referința medie de 12 luni (sau media de la înființare până în prezent, dacă firma s-a înființat în urma cu mai puțin de 12 luni).

      – De asemenea, solicităm simplificarea procedurii de acces la CSU: atât timp cât vorbim despre depunere electronică (măcar atât), este necesară interconectarea bazelor de date ale ANAF și Registrului Comerțului în vederea diminuării la maxim a timpului de așteptare pentru obținerea CSU. Procedura propusă în textul de HG prin care se solicită “datele de identificare ale operatorului economic, datele de contact ale acestuia, motivul solicitării Certificatului de Situație de Urgență, justificarea nevoii acestuia, precum și date referitoare la situațiile financiare”, plus “documente justificative pentru situațiile descrise, după cum urmează: Certificatul Unic de Înregistrare, CI Administrator/ Administratori/ Reprezentant Legal, balanță contabilă certificată,…, împreună cu balanța contabilă la care face referire în raportare, o declarație pe propria răspundere” ne duce înapoi în evul mediu birocratic, în condițiile în care marea parte a acestor documente / date se află deja în posesia instituțiilor publice. Singurele documente ce ar trebui depuse, și asumate pe proprie răspundere de solicitant ar trebui să fie balanța / bilanț pe anul 2019 și balanța închisă / estimată pe luna anterioară / curentă.

      – Solicităm acordarea acelorași facilități de care vor beneficia IMM-urile și afacerilor sociale/ unităților protejate/ ONG-urilor cu activitate economică, în condițiile în care acestea lucrează cu cele mai vulnerabile grupuri ca angajați.

      II. Referitor la Proiectul de OUG privind unele măsuri fiscal-bugetare: neclaritate cu privire la buget, blocaj potențial la FNGCIMM și nevoia de garanții și pentru creditele/portofoliile existente

      Scopul proiectului este cel de a furniza lichiditate mediului economic, în special IMM. Pentru aceasta se propune ca FNGCIMM să ofere garanții de stat de până la 90% pentru finanțarea capitalului de lucru și de până la 80% pentru investiții, cu dobândă subvenționată.

      Inițiativa de a oferi acces la garanții este bună, dar propunerea are o serie de neajunsuri, după cum urmează:

      – Guvernul evită în nota de fundamentare să precizeze clar ce sumă totală va fi pusă la dispoziția IMM în următoarele 3-6-9 luni. Va fi un pachet de 500 milioane de RON sau de 10 mld de RON? Pentru a calma anxietățile ridicate la nivelul antreprenorilor și angajaților din sectorul IMM și a asigura continuitatea procesului de producție / furnizare servicii, un mesaj clar și precis legat de mărimea pachetului de garanții este absolut esențial;

      – Guvernul trebuie să fie ferm în a pune accentul pe menținerea locurilor de muncă în schimbul accesului la aceste facilități, linii de credit și credite garantate.

      – Guvernul plasează FNGCIMM ca instituție cheie în derularea garanțiilor. Din păcate însă, această instituție nu excelează în ceea ce privește celeritatea aprobărilor nici în mod uzual, cu atât mai puțin cât va fi un val întreg de solicitări dinspre economie. Trebuie simplificată la maxim procedura administrativă și condițiile de accesare a instrumentelor de finanțare și de combatere a deficitului temporar de cash prin care să se asigure, pe o perioada de timp limitata, capitalul de lucru pentru entitățile afectate (agenți economici, afaceri sociale, unități protejate, ONG-uri cu activitate economica), cu dobândă subvenționată. O soluție imediată ar fi ca decizia de acordare a garanțiilor să fie lăsată derogatoriu la bănci, pe baza regulilor/procedurilor FNGCIMM.

      – O altă soluție ar fi folosirea instrumentelor deja disponibile sau ușor de folosit oferite de Banca Europeană de Investiții. Acestea ar trebui folosite adițional sau separat pentru a putea susține și firmele care au deja credite bancare în derulare – este nevoie de produse de garantare de portofoliu pentru ca băncile să poată eventual restructura / reeșalona creditele existente. Această măsură este una vitală și este surprinzător că Guvernul a propus doar sprijin pentru credite noi.

      – Surprinzător este că Guvernul nu acordă niciun rol CEC în acest proces, ci doar FNGCIMM și EXIMBANK. Solicităm Guvernului ca CEC să fie direct implicată, cu cel puțin două roluri cheie – (1) acordarea de credite personale de urgență garantate de stat persoanelor aflate în vulnerabilitate din cauza crizei sanitare (aflate în autoizolare, carantină, care au pierdut locul de muncă etc.) și (2) folosirea garanțiilor de stat și instrumentelor Băncii Europene de Investiții pentru țintirea pentru sprijin (credite) cu predilecție a întreprinzătorilor independenți gen PFA, întreprinderi individuale, asociații familiale etc.

      Adițional, propunem adoptarea unor alte măsuri critice care au un impact pozitiv pe lichiditate:

      – Rambursarea cu celeritate și integral, cu control ulterior, a TVA și a oricăror altor sume datorate de stat mediului de afaceri, decontarea imediată a concediilor medicale;

      – TVA la încasare pentru toți agenții economici de la 01.04.2020 și până la sfârșitul anului.

      – Suspendarea executării silite pe o perioada de 6 luni.

      III. Referitor la proiectul de Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2: condiții stufoase și prea puțină ambiție

      Proiectul are ca scop clarificarea modului în care se pot solicita pe cale electronică mai multe tipuri de beneficii de asistență socială, ceea ce este binevenit, continuând un efort demarat cu succes de Guvernul Cioloș în 2016 și reprimat cu rea-voință de guvernele PSD de până la sfârșitul anului 2019. Cea mai importantă măsură este însă cea care vizează faptul că pe perioada stării de urgență, în cazul intrării în șomaj tehnic, indemnizația de minim 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut. Cu alte cuvinte, statul preia costul indemnizației respective, ajutând angajatorii în acest mod.

      Deși măsura este binevenită și o gură reală de oxigen pentru firme și angajați deopotrivă, există o serie de neajunsuri, după cum urmează:

      – Procedura prevăzută este una de decontare ulterioară de către stat a indemnizației în cauză, existând un termen de 30 de zile de procesare de la depunerea documentelor solicitate. La cum evoluează lucrurile în economie și la perspectiva sumbră pentru următoarele luni, un astfel de termen poate fi fatal pentru firme.

      – Alternativa ar fi ca, pentru plata indemnizațiilor în cauză, statul să ofere, prin acord cu băncile, o linie de creditare în nume și cont stat, prin care să poată fi plătite pe loc aceste sume, direct către angajați. Practic angajatorul duce ordinele de plată la bancă și banca le plătește din contul statului direct. O astfel de procedură ar fi mult mai facil de implementat decât cu decontarea ulterioară și ar permite și folosirea mai facilă a fondurilor europene.

      – O altă alternativă și mai dezirabilă ar fi modificarea Codului Muncii pentru a clarifica condițiile de muncă flexibilă. Pentru antreprenori soluția la actuala criză nu e doar creșterea șanselor de păstrare a locurilor de muncă fixe ale angajaților, ci și flexibilizarea posibilităților de angajare temporară, practic aducerea legislației românești la nivel cu cea europeană în domeniu. În orice țară din Europa occidentală foarte mulți adulți obțin un venit decent lucrând, în fiecare lună sau atunci când doresc, pe mai multe contracte de o zi sau două în diferite proiecte sau activități, fără să fie grevați de formalități sau taxe ostile acestui mod de lucru. Ne-ar ajuta pe toți să preluăm acest model, nu doar pe perioada crizei, ci de-acum încolo. Clarificările ar trebui să includă problemele de interpretare privind telemunca, munca la domiciliu, munca cu program flexibil / decalat / temporar.

      – Modelul de urmat ar putea fi sistemul Kurzarbeit din Germania prin care, pe timp de criză, angajatorul agreează cu angajații (sindicatele) reducerea programului de lucru / proporțională a salariului, urmând ca Guvernul să preia diferența de cost. Concret, în loc să discutăm doar de șomaj tehnic ca alternativă, în care Guvernul vrea sa preia aproape tot costul indemnizației, am putea avea situații flexibile, în care angajații ar putea lucra un număr redus de ore sau cu program decalat, iar Guvernul ar prelua astfel un cost mai mic și activitatea economică ar putea fi menținută și nu întreruptă. Ar fi o ocazie excelentă de evoluție a relațiilor de muncă, dar se pare că Guvernul ratează această oportunitate, promovată de altfel de grupul Renew Europe și de Comisia Europeană ca soluție cheie de răspuns la criză.

      În plus față de prevederile propuse în OUG, solicităm următoarele:

      – Pe o perioada de cel mult 3 luni, scutirea de la plata impozitului pe venit şi a contribuțiilor pentru indemnizația plătită angajaților în situația întreruperii sau reducerii temporare a activității, fără încetarea raporturilor de muncă (șomaj tehnic).

      – Scutirea, pentru cel mult 6 luni, de la plata impozitului pe venit, a CAS și CASS pentru primii 2.000 de lei plătiți ca salariu angajaților companiilor afectate de reducerea temporară a activității sau de întreruperea acesteia.

      – Acordarea unei sume forfetare (media lunara a veniturilor pe ultimele 12 luni, dar nu mai mare de salariul mediu net pe economie, stabilit cf. Legii 6/2020) pentru PFA-urile si artiștii independenți (celor care lucrează pe drepturi de autor) aflați în dificultate, pe o perioada de 3-6 luni.

      IV. Referitor la propunerea de modificare a Codului Fiscal pentru a amâna plata unor taxe: util, dar insuficient

      Guvernul propune amânarea plății de diferite taxe de către firmele ce activează într-o largă serie de coduri CAEN. Măsura nu este rea, dar este insuficientă. Spre exemplu, amânarea la plata impozitelor pe clădiri, terenuri și autovehicule până la 30 iunie este o măsură bună, însă insuficientă, în condițiile în care taxele pe proprietate reprezintă 1,9% din total venituri bugetare (sau 0,6% din PIB). Discutabilă este și amânarea plății impozitului pe profit. Se poate totuși conchide că statul pleacă de la ideea de “a nu face rău” în contextul dat, prin urmare suspendă termenele de plată pentru a lăsa agenții economici să aibă mai multă lichiditate.

      Suntem de părere însă că doar amânarea plăților nu este suficientă și, cum am arătat mai sus, este necesară adițional și scutirea pentru o perioadă limitată a plății unor taxe. Și ar mai fi necesară claritatea cu privire la faptul că se renunță la dobânzi și sume accesorii aferente taxelor pe timpul perioadei de criză.

      ***

      În concluzie, pachetul de măsuri anunțat de guvern vizează, pe o parte asigurarea de garanții/lichiditate pentru IMM și, pe de altă parte, protecția muncii/asigurări sociale și de șomaj. Deși pachetul răspunde, într-o oarecare măsură, problemelor apărute atât pe partea cererii, cât și a ofertei, acesta nu este în măsură să prevină intrarea economiei noastre în recesiune, dacă starea de urgență se extinde. Din păcate ambiția pachetului propus este redusă, iar mare parte din efectul vizat este înecat în propuneri de proceduri birocratice fără sens. În ceea ce privește flexibilizarea muncii și compensarea angajaților pe timp de criză, nu se oferă o soluție structurală, inovativă, ci se întinde soluția rigidă dată de șomajul tehnic, complet inadecvată pentru realitățile europene ale momentului.

      Evident, dimensiunea financiară a pachetului propus trebuie coroborată cu situația fiscal-bugetară în care se află România (după 4 ani de politici prociclice dezastruoase marca PSD), însă un pachet cu un buget modic de asigurare a lichidității IMM s-ar putea dovedi ineficient, mai ales în contextul în care 80% dintre firmele din România sunt slab capitalizate. Iar flexibilizarea pieței muncii trebuie să fie făcută respectând dialogul social și plecând de la modele validate, precum Kurzarbeit din Germania.

      Pentru a minimiza efectele crizei, este nevoie de restabilirea încrederii în societate, de revenire treptată la viața normală, după încetarea stării de urgență. Un prim pas în direcția restabilirii încrederii ar putea fi găsirea unei soluții de tip Pact Social pentru a garanta pe cât posibil salariul angajaților la nivelul de dinaintea izbucnirii epidemiei COVID-19. Acest pas ar reduce temerile populației ocupate și ar permite mai multă flexibilitate în dezbaterea soluțiilor.

      ***

      În afara cadrului propus de Guvern și discutat mai sus, PLUS propune soluții/recomandări-cheie și pe o serie de alte subiecte:

      1. Probleme sociale: securizarea locuințelor populației

      – O altă prioritate în această perioadă ar trebui sa fie securizarea locuințelor populației, pentru a evita situații așa cum au fost cele din Spania din 2008-2011, când unele persoane afectate de criza și-au pierdut locuințele, care au fost executate de bănci, si au recurs la gesturi dramatice. Este esențial ca sistemul bancar, în colaborare desigur cu Banca Națională și cu guvernul, sa acceseze lichiditățile ce vor fi disponibile în așa fel încât sa sprijine persoanele care au credite (imobiliare, ipotecare, de nevoi personale) să își achite ratele în momentul în care vor avea resursele financiare sa o facă, acordând facilitați pentru o perioada de cel putin 3 luni, cu posibilitatea de prelungire pana la 6 luni. Clienții de buna credință trebuie sprijiniți în aceasta perioada dificila, cu atat mai mult cu cât Comisia Europeană pune la dispoziția statelor membre mai multe instrumente de sprijin. Tot în ceea ce privește problema locuințelor, dar și a spațiilor comerciale, exista practica în anumite țări (de exemplu, Belgia) de a se oferi asigurare compensată din partea statului în caz de furt / spargere (de ex. pentru persoanele care sunt în carantină, dar poate fi extins la mai multe categorii).

      – Crearea unei scheme simplificate de facilităţi fiscale pentru deţinătorii de imobile care renegociază chiria.

      – Interzicerea debransarii/ deconectarii de la utilitati (apa, energie termica, energie electrica, gaze naturale, internet, TV) pe perioada stării de urgență și timp de 30 de zile după încetarea acesteia.

      Recomandare: Realocarea fondurilor europene

      – O măsură extrem de utilă în această perioadă de criză ar fi reprezentată de realocarea sumelor încă necheltuite din fondurile europene nerambursabile către apeluri de proiecte cu aprobare rapidă (fast-track approval), de valoare medie (200 mii – 1 milion euro) care să fie disponibile pentru IMM-urile ce doresc să facă investiții care să securizeze locurile de muncă, indiferent de domeniul de activitate, în vederea asigurării unui efect de multiplicare în economie.

      – O altă direcție de realocare a finanțărilor europene încă neutilizate este cea a întreprinderilor sociale/ structurilor de economie socială, în vederea atenuării efectelor concedierilor.

      – În cazul proiectelor cu fonduri europene aflate pe final de implementare și în curs de implementare (indiferent de programul operațional/ axa): sprijin constant pentru beneficiari în vederea păstrării unui ritm normal al plăților către aceștia, pentru a nu le cauza blocaje în activitate și în plata salariilor și/sau a furnizorilor.

      —–

      Recomandare: Pregătirea din timp a unui plan de redresare prin investiții publice

      – Considerăm că un instrument extrem de util într-o astfel de perioadă de criză este reprezentat de investițiile publice, în special de cele ce presupun lucrări de construcții: în condițiile în care sectorul construcțiilor rezidențiale va fi puternic afectat de cererea redusă, o măsură de combatere a crizei în acest domeniu (care, până recent, se confrunta cu un deficit major al forței de muncă) ar fi (re)lansarea lucrărilor publice avute oricum în vedere de către stat și înainte de criză, dar nu numai, inclusiv prin accesarea de fonduri europene pentru finanțarea acestora, în urma unor discuții cu CE privind procedura de realocare a fondurilor încă necheltuite (de exemplu: a) Pentru proiecte care să aibă un impact pozitiv asupra mediului înconjurător și a calității aerului, în sensul scăderii amprentei de carbon și al contribuției la decarbonizare, cum ar fi: reabilitarea energetică a clădirilor publice și a celor rezidențiale; conformarea la standardele de mediu ale UE, reabilitarea, modernizarea, extinderea/ reinființarea sistemelor de încălzire urbană centralizată; b) Pentru construirea de spitale, clinici, centre medicale de stat; c) Pentru construirea de unități de stat de producție de produse/ echipamente/ materiale medicale și sanitare: reactivi chimici de laborator; substanțe active utilizate ca materii prime pentru medicamente; echipament medical de protecție: măști, manuși, combinezoane; respiratoare/ ventilatoare pentru ATI; injectomate pentru ATI; monitoare pentru ATI; pompe peristaltice pentru ATI; soluții lichide/ lampi dezinfectante pentru maini, suprafețe, încăperi; șamd).

      Ne arătăm deplina deschidere de a lucra, împreună cu experții noștri, alături de Guvern în așa fel încât măsurile ce vor fi aprobate să asigure un impact pozitiv cât mai mare în economie. Și solicităm Guvernului să nu aprobe documentele în cauză fără o discuție finală cu partenerii de dialog în așa fel încât să ne asigurăm cu toții că nu vor exista scăpări nefericite, cauzate de viteza cu care aceste măsuri trebuie luate.

      De asemenea, partidul PLUS își arată disponibilitatea de a sprijini toate acțiunile Guvernului vizavi de instituțiile europene cu scopul de a maximiza resursele pe care țara noastră să le acceseze în aceasta perioadă extrem de dificilă pentru noi toți.

      https://stiri.plus/solutii-plus-popunem-guvernului-actiuni-mai-clare-rapide-si-eficiente-pentru-combaterea-efectelor-crizei-socio-economice/

    • @Dolores:
      Primul gand este: „de unde bani”?
      Altfel, vorbe multe care sa dea bine la cel mai slabi la minte, dar masurile aplicabile intr-un timp de criza accentuata nu prea sunt.

    • @Dolores: Vai, dar cum de NU s-a gandit guvernul liberal la toate minunile astea de „solutii” Teoretice, spuse din gura?
      A-propos, a intrebat Goe foarte corect : de UNDE BANI?!
      Poate spun ceva USRistii si despre BANI, altfel vedem ca acum se comporta FIX ca PSDistii lui Ciolacu!!
      In 2016 am votat cu USR, copiii nostri au dat ordin pe familie: Votati cu USR!
      NU voi mai vota, de fapt nu am mai votat DUPA 2016!
      USRistii au facut la fel dupa caderea Veoricai, in opozitie ca sa critice!
      Multumim, VREM Solutii si sa duca BANI de-acasa!!!
      Astept „solutiile” USRiste DUPA ce Ministerul de Finante va publica azi-maine Executia bugetara aferenta Lunii Februarie 2020, acolo sa faca ei propuneri d-astea!!
      Cred ca singura propunere rezonabila in cazul Romaniei e cea a Oamneilor de afaceri care deja spun: „Demarati imediat discutiile cu FMI si BM si CE pentru un Imprumut, Criza asta e mai grava decat Criza financiara din 2008-2009-2010!!
      In PLUS, NU vad la USR nici o propunere de REDUCERE MASIVA a CHELTUIELILOR bugetare, de TAIERE masiva la Salariile uriase ale bugetarilor, la Pensiile speciale, la Salariile uriase din Companiile de Stat, la TOATE Cheltuielile de risipa din Institutiile scapate de sub control de ANI de zile ale Statului roman!
      Nu vad asemenea masuri nici la PNL, nici la ALDE, nici la PMP, la populistii din PSD nu mai vorbesc…

      Vorbe goale, altfel!

    • @Goe: FIX la fel am vazut zilele astea la populistii din PSD: propuneri peste propuneri, nici un cuvintel despre BANII necesari, desi Legea Responsabilitatii fiscal-bugetare cere mentionata Sursa de finantare si Impactul bugetar, adica sa mentionezi clar la fiecare propunere legislativa: CAT costa si de UNDE vin BANII, din ce Surse, ca Bugetul de Stat NU se dilata dupa necesitati, nicaieri in lume!?

    • Dolores, te doare rau ? Voma postata de tine este gargara nu solutie.

    • @Lili. Poate ne spui ce paropuneri a facut pnl ul pt a aduce mai multi bani la buget? Au facut propuneri privind pensiile nesimtite? Au amanat cumva majorarea pensiilor cu 40%? Dimpotriva, Citu spune ca se puteau mari inca din februarie, cand eram deja la inceputul crizei. Pnl a actionat exclusiv in scop electoral.

    • @Sincer: in postarea de Azi de la Ora 1:12 pm FIX asa am spus:
      „In PLUS, NU vad la USR nici o propunere de REDUCERE MASIVA a CHELTUIELILOR bugetare, de TAIERE masiva la Salariile uriase ale bugetarilor, la Pensiile speciale, la Salariile uriase din Companiile de Stat, la TOATE Cheltuielile de risipa din Institutiile scapate de sub control de ANI de zile ale Statului roman!
      Nu vad asemenea masuri nici la PNL, nici la ALDE, nici la PMP, la populistii din PSD nu mai vorbesc…”
      Nu ati citit asta?!

      Eu inca mai cred ca PNL va lua aceste masuri DUPA ce Azi-maine va publica pe site-ul Minsiterului de finante Executia bugetara pe Februarie 2020, care ma astept sa fie dezastruoasa, desi inca se muncea!
      Apoi, eu cred ca vor urma astfel de propuneri de la Guvern, altfel daca ar anunta ACUM, adica INAINTEA publicarii Executiei buegetare, populistii din PSD fix atata asteapta, de altfel zilele trecute Ciolacu intrebat la B1 despre necesitatea Scaderii salariilor buegtarilor a RESPINS categoric!

  4. Sunt guvernantii incompetenti ? Cand il ai pe Arahat in echipa este clar ca da. Se descurca mai bine + ? Daca ne uitam la micron si emiratul franc nu cred ca faceau mare branza.

  5. CINE este Plus ?

  6. Sa nu uitam ca liderul Plus a refuzat sa candideze în 2016. Ne-a dezamagit pe cei care ne-am pus toata speranta in el si unii, nu am mai mers la vot.
    Dar a mers electoratul PSD. Si acum, managerii de spitale ai PSD trebuie sa rezolve problema. Au la dispozitie toate resursele statului (logistice-aviatie si financiare) dar sunt paralizati psihic. Le-a trasat Presedintele si prioritatile: 1. Siguranta personalului medical si 2. Achizitia materiilor si materialelor de lucru impotriva covid-19.

    Sa nu uitam ca daca Presedintele nu avea ideea brilianta de a aduce oameni noi la guvernare atunci, aruncatorii cu pietre de astazi ar fi fost niste anonimi.

    Cat despre masuri economice, oare ei nu urmaresc presa si legislatia. Oare tre sa anuntam masuri bombastice fara sa stim foarte clar datele pentru care luam masurile?

    Si eu ma uit la forbal, si de pe canapea se vede foarte bine pe unde trebuia sutata mingea. Din teren e diferit. De aceea sunt pe canapea si nu in teren.

    • Minciuna!
      Ciolos a candidat in 2016, pe listele PNL, mai cunoscatotule!

    • Eu nu stiu sa fi candidat. Stiu ca l-a rugat insistent PNL sa candideze si a acceptat doar sa fie numit prim ministru fara a fi membru. Oi fi in eroare. Cert este ca ezitarea lui continua, a distrus momentum-ul creat, a redus increderea in PNL si oamenii nu s-au mai prezentat la vot. A facut un talmes-balmes.
      Repet, poate a candidat si nu stiu. Cert este ca Presedintele i-a adus in executiv si in viata politica, i-a sarit multe etape ca persoane publice. Si ei ce fac acum? Exploateaza, manipuleaza cinic, erori închipuite. Mari caractere. Si rezultatul se vede in alegeri. Nicio strategie, numai critici exact ca si spectatorii la fotbal din tribune.
      In fine, iarta-ma daca am gresit cu candidatura dar eu stiu ca nu a candidat, a fost doar propunerea pentru prim ministru. Oportunitatea era enorma sa preia PNL care ii statea la picioare. Ne-a dezamagit si punct.

  7. Deocamdata uitandu-ne la numere, si ale Romaniei si ale altora si tinand cont de fluxul de Romani veniti din tari crunt lovite de coronavirus, lucrurile sunt inca OK.
    La mine (o provincie Canadiana), la o populatie de 5.1 milioane sunt 615 cazuri, 13 decese si se asteapta ca in urmatoarele 2 saptamani sa fie nasol. La vecinii de la sud (un stat al USA), la o populatie de 7.6 milioane au 2500 de cazuri si 123 decese. Deci Romania sta bine chiar daca nu ne uitam la Italia, Spania, Germania sau Olanda cea care ne da noua lectii de tot felul.
    Asa ca hai sa ne vedem de treaba si sa punem si noi umarul, nu gura, daca vrem sa fie mai bine. Altfel plus devine plus zero. Nea VVV, daca era ceva de capul lui matoale ai fi facut niste studii „pe bune”! Vad ca ti-e jena sa scrii pe fb ce ai studiat!

  8. Întru totul de acord, acești indivizi au tratat problema coronavirusului în deplină bătaie de joc, să nu uitați că acum vreo 15 zile, distinsul nostru președinte ne spunea că în câteva săptămâni vom depăși situația, vă dați seama cât de conștient era acest individ despre pericol, deși în Italia se murea pe capete, dau exemplu Italia, era mai aproape de percepția lui habarnistă. Gândiți-vă doar la sinistrul moment cu Căcâțu, coronavirusul își făcea deja de cap în România, iar ei făceau combinații politice. Deși criza ne bătea cu sârg la ușă, Iohannis împreună cu imbecilii din PNL vedeau în față doar anticipate. Repet, am fost întru totul de acord cu anticipatele, singura posibilitate de a ieși din criză și de a scăpa de ciuma roșie, dar nu cu orice preț, nu și cu prețul ignorării unei crize sanitare atât de păcătoase. Nu au pregătit spitalele cu cele necesare, drept dovadă, medicii se îmbolnăvesc pe capete din pricina lipsei echipamentelor, materialele sanitare lipsesc cu desăvârșire, iar testele și aparatura aferentă testării, de asemenea. Ca de fiecare dată, și actuala criză, deși era vizibilă de o vreme încoace, ne-a prins în fundul gol, cu autorități total nepregătite, cu lipsuri colosale, cu aceiași oameni incompetenți, care au gestionat catastrofal și alte crize, puși să rezolve problema etc. Păi, și cum vrem să depășim cu bine această criză mondială? Este doar începutul unei ample catastrofe medicale. Lasă că vine clovnul de Orban și ne povestește ore întregi despre nimic, ne spune în permanență despre ce trebuie făcut și cum se va face, în timp ce, lucrurile se înrăutățesc de la o zi la alta. Scoateți fraților armata, poate sperie ea coronavirusul, punându-l pe fugă. Vai de capul nostru și de ai noștri conducători tâmpiți!

    • Interesant. Oriunde postez la alt articol, comentariul imi apare instantaneu. Ce am postat aici mai devreme, desi nu contine lucruri indecente, intarzie sa apara. G4, am devenit un organ de propaganda pentru o anumita alianta? O „oficina” usr/plus, ca sa folosesc o expresie din alte timpuri?

    • Goe e un cunoscut postac PSDist.

    • @Aveti ce votati:
      Esti hotul care striga „hotii”! Ii deranjeaza pe colegii tai cu ochi albastri postarile mele? Adunati-va cu totii, mergeti la Rahova si trageti-i sefului vostru o cantare in cor la flautul cu care testa „politicienele” pe care le numea! Mai schimba si el aerul, ca i s-or fi imbibat plamanii cu apa si clor de la atatea dusuri!

    • @aveti ce postati:
      BTW, vad ca scrii psd cu litere mari. Ai grija sa nu dai cu fruntea de pamant la plecaciunile pe care le faci in fata lor, si sa nu-ti zdrobesti neuronul!

  9. Mi se pare normal sa ceri transparenta, mai ales in aceste vremuri.

    Stim foarte bine cat de opac functioneaza institutiile statului.

    Foarte bine ca societatea civila, cetatenii, dar si alte partide politice pun presiune pe guvernanti, dar vin si cu solutii si propuneri.

    Este vital sa cerem transparenta. Este vital sa cerem adevarul.

  10. Degeaba dati vina pe Iohannis/PNL, cand jaful din Sanatate a fost comis 20 de ani de PSD.

    Ati tot votati hoti si acum cereti servicii de calitate? Iata boala mintala a romanilor, nu se duc la vot dar vor sa li se dea lucruri.

    • Câți ani o s-o ții asa… langa?!
      Vezi ca s-a schimbat paradigma și nu mai ești de actualitate…

  11. Pe cine intereseaza ce posteaza impostorul de Voiculescu ? Frustrarea ca nu mai are sanse la primaria din bucale este evidenta.Bai, cretinule, de ce nu ataci ciuma rosie , care a lasat tara asta in mizerie.Este usor sa latri de pe margine.Mama voastra de populisti ordinari ce santeti.

  12. Doi incompetenti Santa Klaus si Sica Mandolina…a trecut ciuma rosie si a venit la furat ciuma galbena…

  13. Cu bazooka i-au atacat! Bombe și mitraliere!

  14. Asa cum este absolut normal guvernul si presedintele gestioneaza criza pas cu pas si rezultatele pozitive sunt vizibile . Nu exista un numar mare de cetateni decedati ,iar cei care din nefericire au trecut in nefiinta aveau asociate si alte boli grave .Este timpul ca politicul sa taca si cei care sunt la butoane sa isi faca treaba . Inceputul gestionarii crizei a fost greoi , cauzat si de lipsa aproape in intregime a stocurilor necesare in astfel de cazuri . Cetatenii tarii au inteles ce au de facut si se comporta in consecinta ,desigur mereu vor fi si unii revoltati sau nemultumiti ,dar si ei vor intelege curind nonsensul propriei lor atitudini . Priviti in urma si vedeti totul de la inceput , unde a inceput epidemia acum transformata in pandemie : daca libera circulatie era stopata imediat de factorii de decizie din China si intreaga omenire era avertizata timpuriu ,poate acum nu eram in aceasta situatie . Viitorul ne arata necesitatea de aducere inapoi in Uniunea Europeana a tuturor mijloacelor de productie aflate in alte colturi ale lumii si obligativitatea de formare a unei Europe si mai puternice economic ,o Europa unde productia bunurilor va fi prioritar de natura europeana . Nu mai putem sa ne lasam la mina altora si va trebui sa ne producem noi- INTREGUL-necesar vietii . Cit despre politica romaneasca toata lumea stie un simplu adevar : singurul partid ce si-a asumat inca de la bun inceput guvernarea si care a ramas constant (chiar daca epidemia putea sa il faca sa renunte )atasat acestui principiu a fost si este doar PNL. Incercarea unora de a contrazice ceea ce ei nici nu au dorit , nici nu au putut face este ridicola .Toate partidele cu exceptia PNL au fugit de guvernare ,iar acum sa vii sa critici decizia singulara a PNL este deplasat cu atit mai mult cu cit situatia este gestionata bine (doar priviti in jurul notru si vedeti ce se intimpla la altii )Este necesara inca o clarificare pentru contestatarii de zi cu zi ,o clarificare ce ne aduce in fata o intrebare . Va imaginati ,daca miine coridoarele de transport marfa (cea esentiala vietii ) ar fi inchise , va imaginati ce ar fi insemnat daca politic si economic nu eram acum atasati Uniunii Europene ? Daca putem intelege asta atunci putem intelege si norocul extraordinar pe care tara il are in aceasta conjunctura nefericita numita PANDEMIE .Cu totii mizam pe o oprire a efectelor virusului , pina atunci insa trebuie sa intelegem ca de unii singuri nu putem face mare lucru .Presedintele a spus foarte clar dind dovada de o maxima intelegere politica a situatiei . Nu este timpul pentru exprimari de contra politica ,avem nevoie de unitate si de sustinere reciproca . Cei care inca nu accepta asta se inseala si vor fi taxati in alegerile viitoare indiferent cind vor fi ele .

    • Rar mi-a fost dat să văd atâta activism și pupincurism. Enough said!
      Și guvernul interimar putea sa demareze achizitii, deja din ianuarie erau semne că lucrurile scapă de sub control în China, dar ne-am jucat cu focul, sper sa nu ne ardem prea tare. S-au jucat de-a guvernul, de-a PM, visau anticipate, în loc să ia măsuri de carantină la frontiera pentru tot ce intră în țară, era mai ieftin să dai 100-200 Ron pe camera de hotel(care oricum stau goale în perioada aceasta) decât să tratezi o mulțime me pacienți COVID 19.

    • Mafa, îți dai seama ce ridicol și infantil va părea textul asta al tău peste 1 luna?!!!

  15. Nefericitii astia de la Plus cu Ciolos in frunte care duce tavile lui Macron, cel care a dus Franta in cea mai mare criza a istoriei ei: terorism, gilettes jaunes, greve de transport si acum Corona Virus ,ca ii curgeau banii de la turisti nespalati. Cu PLUS Romania era in Minus pe harta lumii !!!

  16. Plus si cu minusul celalat fac zero taiat in patru. Pana in prezent nu au demonstrat
    ca fac ceva in plus, decat sa dea din gura.

  17. politicienii trebuie sa faca un pas inapoi….

    este inadmisibil sa vii cu propuneri scoase din biroul de parlamentar…

    acum la butoane avem o guvernare care trebuie sa ia decizii si o administratie care trebuie sa le implementeze

    cred ca am aratat de nenumarate ori cat de incompetenta si de rapace a fost aceasta guvernare de cand a preluat puterea…cand de neadecvata a fost la marile probleme ale tarii..

    astia fac greseli, nu se coreleaza, una spun la pranz alta seara…par depasiti de situatie…dar sa pui acum presiune cand si asa au mii de probleme , cu cine stie ce nazbatai mi se pare de neacceptat….

    am spus-o si ieri cand si psd a venit cu nu stiu ce propuneri…am spus-o si in legatura cu nu stiu ce a mai spus si Barna, o spun si acum

    politicieni, un pas mare inapoi

    din 26 mai o tinem tot intr-o golaneala, europarlamentare o cacialma, referendumul o golaneala….politichie politica care nu avea nici o legatura cu agenda publica..

    acum este insa alt moment…e momentul presedintelui si al guvernului….

    acum vorbim despre viata si moarte….

  18. @teo

    ducerea lucrurilor spre anticipate ar fi fost cea mai mare prostie care se putea face…

    bruma de energie si de functionare a statului urma sa fie directionata spre sectii de votare, comisii, spatii, campanie electorala, cutii de vot, sisteme electronice..

    ca sa nu spun ca ar fi incalcat acel articol din Constitutie care spune ca un mandat de parlamentar este de 4 ani….

    si ca sa nu spun ca ar fi incalcat un principiu de filosofie politica si ne-am fi intors la anii lui Carol al II, aceia in care regele numea un PM, asta facea guvernul, numea prefectii, sefii la institutiile descentralizate si se ajungea ca guvernul sa faca parlamentul, nu parlamentul sa fac[ guvernul, cum era in toata Europa…o democratie ce mascheaza autoritarismul…

    in locul lui Carol il avem pe Iohannis…

    si pentru ce? Ciuma Rosie este o sintagma de esenta nazist-comunista…ea duce la ideea pe care au folosit-o si nazistii si comunistii ca politica bate viata, ca politica este deasupra vietii, ca raul vietii vine de la adversarul politic

    asa au facut nazistii cu socialistii si comunistii si apoi si cu liberalii, asa au facut comunistii cu liberalii, taranistii si social-democratii lui Titel Petrescu..

    cum de v-ati insusit o sintagma nazist-comunista? are legatura cu cine conduce statul? sau are legatura cu ceva mostenire de familie?

  19. Ne controleaza politistii in trafic.
    Ne ia actele, le infecteaza cu exteriorul manusii si ni le da inapoi infectate, iar noi le punem inapoi in buzunar.
    IN CE KKT DE TARA TRAIM?
    nu avem proceduri?

  20. !unu

    dumneavoastra nu purtati manusi de unica folosinta?

    ajunsi acasa trebuie sa dezinfectati documentele…ca sa o puteti face cred ca ar trebui ca aceste documente sa stea in plastice de unica folosinta…

    nu puteti cere politiei ce puteti face dumneavoastra!

    iar afirmatia despre tara este complet deplasata…tara suntem noi, cei din societatea civila…

    chiar credeti ca tara sta in sistemele de control si de coercitie?

    pai daca domniei voastre nu i-a venit ideea autoprotejarii cum sa fie tara?

  21. !Aveti ce votati.

    intotdeauna v-am suspectat de grave carente la capitolul *onestitate* …

    exista un eufemism pentru asta, il gasiti dumneavoastra in memorie!

    deci situatia este dupa se vede!

    din 2000 pana in 2004 presedintele a fost de stanga= 4 ani
    din 2004- 2019 presedintele a fost de dreapta= 15 ani

    deci presedinte de stanga 4 ani, presedinte de dreapta 15 ani

    2000-2004, guvern de stanga
    2004-2008 guvern de dreapta
    2008-2012 guvern de dreapta
    2012-2015 guvern de stanga
    2015-2017 guvern de dreapta
    2017-2019 guvern de stanga

    deci:
    guverne de stanga = 9 ani
    guverne de dreapta = 10 ani

  22. Bună seara!Acest pui de informator care,conjunctural a ajuns ministrul sanatatii în guvernarea zero(Ciolos) are tupeul sa comenteze în contextul în care nu ne-a informat care sunt rezultatele activității lui ca ministru al sănătății după Colectiv!Adica:A modernizat sau dezvoltat secția de arși?A creat sau dezvoltat stocurile de medicamente si echipamente medicale?A inițiat sau modificat legislatia pentru îmbunătățirea sistemului medical?A initiat sau modificat legislatia privind constructiile medicale?De fapt,ce realizari a avut cu exceptia demiterii unor specialisti ?Aceasta situatie de urgență ne demonstrează că ,si-au batut joc de specialiștii români facandu-le dosare penale iar,in contextul epidemiei nu mai putem accesa specialiști din UE pentru că ,nimeni nu va trata cetătenii români în detrimentul cetățenilor lor!!!Dacă,la acest moment ,nu sunteti in stare să stati la masa cu toate partidele si sa gasiti solutii pentru tratarea epidemiei,atunci incercati sa respectati conditiile de autoizolare si,sa nu mai bagati „batul prin gard”cum ati facut si cu anticipatele care,ca subiect,au furat startul prevenție epidemiei.Oricum,sa nu va mirați că ,nu veți avea a doua șansă!!!