G4Media.ro

Libertatea presei, încălcată din nou în Ungaria: un mare post de radio…

Libertatea presei, încălcată din nou în Ungaria: un mare post de radio independent a fost lăsat de autorităţi fără posibilitatea de a emite

Primul post independent de radio din Ungaria, Klubradio, va înceta să mai emită de duminică seara după ce a pierdut în apel marţi, rămânând fără licenţă pentru că „a încălcat regulile”, potrivit autorităţilor, a anunţat marţi managerul său, Andras Arato.

Acesta a denunţat „o decizie ruşinoasă şi laşă”, care trezeşte noi îngrijorări privind libertatea presei în această ţară a Uniunii Europene.

„Vom face recurs la Curtea Supremă”, a precizat el pentru AFP. El a promis să continue munca online, invitând ascultătorii „să-i susţină”.

„Într-o dictatură nu e loc pentru voci libere”, a reacţionat, cu amărăciune, Janos Desi, unul din prezentatorii acestui post de radio cu un conţinut adesea critic faţă de guvernul suveranist al lui Viktor Orban.

În septembrie anul trecut, Consiliul pentru media (NMHH), sub tutela căruia se află toate companiile de informaţii din Ungaria, refuzase să prelungească licenţa de exploatare a acestuia, care expiră pe 14 februarie.

Organismul, creat în 2011 sub egida lui Orban, a afirmat că postul a prezentat, de două ori într-un an, documente administrative cu întârziere. I-a permis totuşi să candideze pentru aceeaşi frecvenţă care deserveşte în principal capitala, Budapesta. Ca reacţie la această acţiune „ilegală”, Klubradio a sesizat tribunalul municipal din Budapesta pentru a-i cere un permis temporar până la comunicarea rezultatului licitaţiei, care nu este aşteptat decât peste câteva luni. Şi-au depus candidatura şi alte două posturi de radio.

Este o nouă înfrângere pentru presa independentă din Ungaria, aflată sub presiune de la revenirea la putere a lui Viktor Orban în 2010.

Ungaria ocupă în prezent locul 89 din 180 în clasamentul mondial al libertăţii presei, publicat de ONG-ul Reporters sans frontières (RSF). Era pe locul 23 când a revenit la putere Viktor Orban, în 2010.

La sfârşitul anului 2018, Bruxelles-ul a declanşat o procedură excepţională pentru risc de „încălcare gravă” a valorilor UE, indicând în special diminuarea pluralismului media în Ungaria.

Sursa: La Libre Belgique / Traducere: Gabriela Sîrbu (Rador)

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

14 comentarii

  1. Postul de radio a încălcat regulile, adică a râș de coafura lui Viktoraș Meclă de Pungaș.

  2. Ce tara e asta in care nerespectarea legilor si regulamentelor are consecinte? Ce nashpa de ei. Ah da, „JOS ORBAN!” :)))

    • Stii foarte bine ca regulile alea care nu au fost respectate sunt doar doua:
      1. De ce nu faci propaganda pentru Viktorash la fel ca restul ‘presei’ ungare
      2. De ce nu ai sapca.

      Daca n-ai sapca, ti-o iei.

    • Bine zici, Sandokane. 🙂
      Ai basca, n-ai basca, dictatorule, nea Ghitza Gangsterul Financiar, nu te iarta!
      Tot o iei pe coaja!

    • @tree fitt Dar de unde sa stii tu ca e asa? Doar citind presa de „buna calitate”? Dar cealalta parte a povestii o stii? Sau bula informationala e asa de mare incat nici nu-i vezi peretii?

  3. Regulile cui, regulile fanaticilor autoritaristi fidesz care baga mare cu conservatorismul dar participa la orgii homosexuale?!
    Ipocrizia gastii corupte din jurul lui Viktor Orban e fara limite.

  4. Acest post de radio a fost singurul și ultimul care a mai avut emisiuni obiective cu privire la situația din țară. În Ungaria nu este loc pentru voci care nu cântă osanale lui Gyozo. Fidesz ( prescurtare de la alianța tinerilor democrați ) a devenit caricatura lui însăși : nu mai sunt de mult nici tineri și cu atât mai puțin democrați.

  5. Iarãşi începe ,,cirkusz” (circ) la comandã ca în cazul Népszabadság vîndut de proprietari socialisti dar pus în cîrcã lui Orbán ,cazul Index care asa a fost distrus de cãtre Orbán de a iesit douã din el (Telex si Index)sînt bine mersi amîndoi sau cazul CEU care asa a fost gonit din Ungaria cã existã si de atunci ba s-a si extins.etc ,etc.Klub Radio a încãlcat legile în mod continu si dupã atentionãri si amenzi repetate.El practic a urmãrit a provocat suspendarea sa. Nu a fost lichidatã ci numai i s-a luat frecventa poate lua parte la urmãtoarea licitatie de frecventã.Radio Klub initial a fost un post radio al comunitãtii evreiesti din Ungaria pînã nu a apãrut B György transformînd postul într-un post de propagandã liberalã ,profund antimaghiarã.Ei nici mãcar n-au fãcut recurs la amenzi,atentionãri ,suspendare pentru cã dupã calculele lor scandalul si senzationalul generat în jurul lor aduce mai multe beneficii politice decît ãlea 5-6 luni de suspendare.Vor apãrea din nou asta pariez pe o sumã mare (on line si acum activeazã) si poate dupã reteta Index vor fii douã.

  6. Alo ,
    Care-i faza? In Ungaria chiar la televizor se zice Orbán 1 geci , si Voi veniti cu stirea asta de kkt?90% din toate posturile TV si radio sunt antiOrban.
    Klubrádió a facut greseli imense juridice, si acum cine -i de vina?Orban
    Vezi si in RO de ez:
    Colectiv-65
    Matei Bals-16
    Si o multime de cazuri in tzarisoara lucrului bine facut
    Si Inca ce scandeaza? PSD e vina . Sigur.

  7. Kzoli și Istvan
    Hai băieți, că sunteți grozavi. Vă dați seama că nu sunteți decât difuzorul regimului din vecini, numai că mult mai primitivi ? La care televizor se zice așa ceva despre Orban ? Când ? Care au fost ”greșelile imense juridice” ? Dacă i se ia frecvența, mai poate funcționa un radio ? De când are vre-o șansă un recurs în Ungaria împotrica guvernului ? Bravo, toți suntem neinformați, numai voi sunteți elicopteri ))))

    • BRIAN@ N-am zis de toți dar tu cu sigurantã esti paralel cu tot ce se întîmplã în Ungaria sau te uiți la televizor fãrã sã-l porneşti.

  8. Astia de la Klubradio sunt anticrestini ca si fratii lor intru ideologie de la G4media.
    Trompete leftarde aflate pe acelas stat de plata.
    🙂

  9. Sa ne aducem aminte de scandalul cu Index.hu, de anul trecut. O redactie intreaga s-a razvratit impotriva editorului ca se incalca libertatea presei, dupa care toata Europa s-a umplut cu stirea (venind si de la Comisia Europeana) ca guvernul Orban desfiinteaza presa de opozitie. Si ce s-a intamplat? Redactia razvratita a infiintat un nou portal, telex.hu, a ramas si index.hu – ambele ale opozitiei, canta frumos si impotriva lui Orban. Dupa campania anti-Orban din Europa pe aceasta tema nimeni n-a mai suflat nici o vorba despre rezultatul final al conflictului de munca.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.