G4Media.ro

Ionuț Ciurea (Pro Infrastructură): În ritmul actual, o să avem 2.000 km…

Sursa Foto: Facebook/ Sorin Grindeanu

Ionuț Ciurea (Pro Infrastructură): În ritmul actual, o să avem 2.000 km de autostradă în 40 de ani

Au început activitățile pe primul lot al autostrăzii care va asigura legătura dintre Muntenia și Moldova. CNAIR a predat constructorului amplasamentul lotului 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău (Mizil – Pietroasele). Directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură, Ionuț Ciurea, este reticent cu privire la finalizarea la timp a lucrărilor. Ciurea susține într-un interviu pentru RFI România, preluat de Rador, că, la ritmul actual, vor mai trece 40 de ani până la momentul în care România va bifa 2.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres.

Este bucata muntenească sau munteană din Autostrada Moldovei care ar trebui, într-un final, să lege Ploieștiul și Capitala de Pașcani, Suceava și Siret. Deși pe ultimii kilometri din A7, teoretic o să fie drum expres, dar vorbim de o autostradă care leagă Muntenia de Moldova. Primii 28 km încă nu sunt în regiunea istorică Moldova. Este până la Spătaru acest lot, de la Mizil la Spătaru. Este un lot important, pentru că, alături de vecinul său dinspre Ploiești, o să scoată bună parte din traficul de pe Buzău, Urziceni, București. O să-l scoată de acolo de pe drumul național II de pe E 85, cum îl știu șoferii, și să-l pună pe autostradă într-un final.

”Lucrările la infrastructura rutieră duduie cu aceeași viteză de 25 -30 de ani încoace. De la începutul anilor 2000 și până în momentul ăsta, aproape că am atins 1.000 km. În momentul ăsta, în România, indiferent cum iei anii ăștia, că iei trei-patru ani și cam orice perioadă ai lua, media de kilometri de autostradă și drum expres este pe undeva la 40 și ceva de kilometri pe an. 40, 45 de kilometri pe an. Și dacă acum să spunem că avem,n-avem, dar o să avem anul viitor 1.000 km. mai trebuie să mai facem vreo 2.000. Deci împărțiți dumneavoastră, 2.000 km la 50 km pe an. Și să vedeți că o să ne trebuiască încă vreo 40-50 de ani cu viteza asta ca să facem toată rețeaua. Dacă aveți ca mine, vreo 40 de ani, mai puneți vreo 40. E cam la limită, deci trebuie să am un pic de noroc și să mănânc sănătos, să fac sport, ca să apuc să văd toată rețeaua asta gata. Cu viteza asta”.

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

12 comentarii

  1. Foarte bine așa. Ungurii au atras o investiție imensă acum datorită infrastructurii. La fel vor face și în viitor, investitorii mari se vor duce în Ungaria și nu în România, tot din cauza lipsei de autostrăzi de la noi.

    La urma urmei, cine vrea autostrăzi, spitale, școli, etc…. emigrează nu rămâne aici.

    • Nu doar datorita infrastructurii. Ungaria impozitează blamatele multinaționale cu 10%. Orban nu a fost de-acord cu impozitul min 15%.
      In plus Ungaria și Polonia au doar politici de dreapta de zeci de ani și nu au schimbat codul fiscal din juma în juma de an.

    • Si daca le impoziteaza ce? Forintul e in ditai gaura. Nu e suficient sa iei bani de undeva. Trebuie sa si stii sa ii folosesti la maxim. Economia ungariei nu duduie. Doar ca au inteles ca infrastructura e vitala. Asta nu ii face insa vreun lider la ceva.

  2. Dar in 40 de ani, cate generatii de politicieni „o sa se realizeze financiar” de pe urma parandaratului? O adevarata mina de bogatie pentru politicieni!😁

    • Prostimea vrea paine si circ, e sufucient, asta li se da de 30 de ani si vor mai trece inca 30 tot asa

  3. In 40 de ani?!
    Nu cred asa ceva!
    Mai degraba intr-o suta de ANI!!!

  4. Singurul lucru pe care il va avea Romania, sunt studiile de fezabilitate, ca este usor de tocat banii. Cu lucratul…

  5. Marea problemă aici este lipsa forței de muncă. Degeaba se fac licitații dacă firmele care câștigă nu au angajați. De aia pe șantiere găsim 2 betivi cu 1 lopată. Dacă nu se aduc salariile la nivelul UE românii vor continua sa plece și nu se mai întorc.

    • “Dacă se aduc salariile la nivelul” Germaniei, afacerile mari “vor continua sa plece și nu se mai întorc.”

  6. Dacă acest Ciurea nu ar fi sluga lui Drulă Rangă probabil ar avea credibilitate. Conflictul de interese penal a fost băgat sub preș de procurorii rezist. „ONG-ul lui Drulă îi spune ministrului Drulă ce să facă cu metroul până la aeroport!” USR = HOȚIE

    • Băi onuț, să ne iei de preputz! Zi să fii înfipt în d-aia de bandit că procurorii sunt #rezist ! Ai dreaq gunoaie ce sunteți voi! Hauraro-maroniilor, o s-o sougerați voi în 2024. Un călduros Hasmo Pele târâturilor!

  7. Cu ăştia peste 40 de ani vom avea puţin mai mult decât au reuşit în ultimii 32 de ani aşa că unde vedeţi voi 2000 de chilometri măi?