G4Media.ro

Iohannis, Nicușor Dan și ministrul Mediului participă la o dezbatere despre transportul…

Iohannis, Nicușor Dan și ministrul Mediului participă la o dezbatere despre transportul sustenabil, de Ziua Bicicletei sărbătorită joi

Preşedintele Klaus Iohannis, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, şi primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, participă, joi, la o dezbatere pe tema transportului sustenabil în România organizată de Asociaţia „Green Revolution” la Roaba de Cultură din parcul Herăstrău, de Ziua Mondială a Bicicletei – marcată pe 3 iunie.

„Sub presiunea schimbărilor generate de perioada de restricţii şi pandemie, liderii UE au convenit asupra unui pachet cuprinzător care să contribuie la reconstrucţia economiei UE. Tranziţia verde şi durabilitatea reprezintă pietrele de temelie ale planului de redresare şi corespund angajamentului liderilor UE de a construi o economie şi o societate cu un nivel net al emisiilor egal cu zero până în 2050”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei „Green Revolution”.

Pentru a se atinge obiectivul de neutralitate climatică pentru 2050, sectorul transporturilor trebuie să îşi reducă drastic emisiile de gaze cu efect de seră – 90% până în 2050 – asigurând în acelaşi timp soluţii accesibile şi sănătoase pentru cetăţeni. Această decarbonizare accelerată nu poate fi atinsă fără integrarea mobilităţii active în mix-ul de transport, alături de transportul individual motorizat şi transportul public, spun organizatorii.

Studiile europene arată că, dacă oamenii ar face o trecere masivă de la maşini la biciclete, până în 2050 s-ar economisi 24 de trilioane de dolari, iar emisiile de CO2 provenite din transportul urban de pasageri s-ar reduce cu 11%, adaugă aceştia.

„Conform unui studiu realizat de Federaţia Europeană a Cicliştilor (ECF), ciclismul creează beneficii de cel puţin 150 de miliarde de euro în fiecare an în Uniunea Europeană. Aceste beneficiile apar nu doar în domenii specifice, izolate, cum ar fi transporturile sau politica de mediu, ci şi în multe altele, cum ar fi politica industrială, ocuparea forţei de muncă, sănătatea şi politica socială”, arată sursa citată.

La nivel mondial sunt în jur de două miliarde de biciclete, iar estimările vorbesc despre cinci miliarde prin 2050, după cum spune World Bank blogs. Acest lucru înseamnă că mai mult de jumătate din populaţia planetei ştie să meargă pe bicicletă.

Dezbaterea, care va începe la 10,30, este moderată de preşedintele Asociaţiei „Green Revolution” şi „World Cycling Alliance”, Raluca Fişer.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Pexels

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. Voi cum va vizitati cele sase case?

  2. Transport sustenabil și … reziliența acestuia: mersul pe jos ( presupune stații de schimbat opincile ), cu trotineta și bicicleta ( presupune stații de reșapat cauciucuri și de schimbat lanțuri ) și caleașca, trăsura, căruța și carul cu boi ( presupune stații de adăpare și alimentare cu fân și grăunțe precum și dispozitive de colectare și valorificare a bălegarului ). Totul verde !!!

  3. Muciflex vrea sa trecem toti la mersul perpedes, altfel nu se explica de a oprit toate investitiile in infrastructura rutiera si de ce nu a inceput sa astupe gropile din asfalt. Gropile or fi si ele arhitectura protejata, ca vad ca la asta se pricepe? Sau asteapta sa treaca cei patru ani de mandat pana sa treaca „greaua mostenire”? 😁

  4. Dati masini accesibile maimutelor ca isi vor cumpara cate 2-3, care vor sta parcate pe trotuare bineinteles.

  5. Băgați cu”rabla” și dați gipane pe el,cât mai mari, dacă se poate cu 6 roți.Faceți dreaq o parcare mega afară din oraș și pune-ții pe ăi de la Dacia să facă mașini mici pe GPL și dați scutere electrice pe rabla-electrocasnice.Care vrea singur cu transatlanticul prin oraș și n-are treabă cu firmă de cărat sau servicii și d-astea, uscați-l la buzunar, să-l frigă. Pe țară, lăsați mașinile pe benzina-motorină, cu permis de mișcare pe trei zile sau voucher de închiriat electrice.

  6. Frectie si ipocrizie. Unde sunt sutele de km de piste promise de biciclete din Bucuresti? Unde sunt planurile de reducere a traficului si a masinilor poluante? Seminariile/discutiile trec, iar planurile concrete raman la stadiul de hartie igienica. Sictir nenorocitilor, niste incompetenti si pierde-vara.

    • Cand s-a taiat miliardul din bugetul PMB dupa ce plusereul a tipat ca proiectul de buget era umflat, de unde s-a taiat oare? Exact, de la piste de biciclete si termoficare. Sa traiti bine, ha, ha, ha.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.