G4Media.ro

Iohannis a refuzat să promulge legea care dădea școlilor puterea de a-și…

Iohannis a refuzat să promulge legea care dădea școlilor puterea de a-și numi directorii interimari. În august, toți directorii vor fi numiți de inspectori. USR, reacție dură: Duplicitate, zi tristă pentru România Educată – baronii locali își vor menține controlul și influența

Președintele Klaus Iohannis a refuzat să promulge legea care prevede că, în cazul neocupării prin concurs a posturilor de directori de şcoli, directorii interimari să fie numiţi de către consiliile de administraţie ale şcolilor şi nu de inspectoratele şcolare, adică de factorul politic. Iohannis a retrimis legea la Parlament, invocând neclarități în lege. În replică, senatorul USR Ștefan Pălărie, inițiatorul legii, îl acuză pe șeful statului că e duplicitar și că, prin această decizie, lasă soarta școlilor la mâna baronilor locali – cei care influențează decizis numirea inspectorilor.

Proiectul legislativ, care modifică Legea educaţiei naţionale în sensul în care fusese aprobată în varianta inițială, este semnat de un grup de parlamentari USR PLUS, UDMR şi PSD.

EduPedu.ro a scris că în luna august expiră mandatele tuturor directorilor și directorilor adjuncți de școli din România, iar concursul pentru ocuparea pe 4 ani a acestor posturi va avea loc abia în luna octombrie, cu preluarea mandatelor în ianuarie 2022, potrivit calendarului anunțat de ministrul Educației. Citește aici pe larg articolul EduPedu.ro care explică mizele acestei legi.

În lipsa aplicării acestei legi, care merge acum la promulgare, în perioada august-ianuarie directorii ar fi fost numiți de către inspectoratele școlare conduse în majoritate de actuali membri PNL.

Consiliul de Administrație al unei școli este format din 3 cadre didactice, inclusiv directorul; 2 reprezentanți ai părinților; primarul sau un reprezentant al primarului; un reprezentant al consiliului local. Această formulă este valabilă pentru școlile gimnaziale cu un singur rând de clase.

Reacția senatorului USR Ștefan Pălărie:

Am muncit alături de colegii mei 6 luni pentru inițiativa legislativă care înlocuiește pixul inspectorilor generali cu votul secret al consiliului de administrație al școlilor. Ce am făcut în 6 luni? Ne-am consultat cu profesori, cu directori, am lucrat cu juriști din partea sindicatelor, am organizat îndelungi dezbateri.

Coșmarul nostru cel mai mare atunci (ca și acum) când am elaborat legea a fost că incidentul 9 ianuarie (care a dus la schimabrea a peste 700 de directori de școli) se va repeta la scară națională în luna august (peste câteva zile) când se vor vacanta toate cele aproximativ 10,000 de posturi de directori și directori adjuncți.

Astăzi, aproape toți inspectorii școlari generali sunt numiți politic, (cu funcții de partid în spate – și foști participanți la alegerile locale în septembrie) și îi găsim cocoțați în aceste funcții tocmai pe fondul neorganizării unor concursuri transparente în 2020 sau în prima parte a lui 2021. Acești oameni urmează „în baza legii” să hotărască în luna august ce culoare politică va colora unitățile de învățământ din România.

Coșmarul acesta a fost absolut inacceptabil pentru USR PLUS și am făcut toate eforturile umane și inumane pentru a obține majoritate în Parlament în spatele acestei legi – tocmai pentru a face un prim pas către normalitate în educație. Sau către o Românie Educată.

Decizia de astăzi de trimiterii a legii către re-examinare din partea Administrației Prezidențiale – dincolo de argumentele superficiale invocate – reprezintă o decizie politică de a ține captive școlile în mâinile filialelor politice de județ.

În scenariul declanșat astăzi ce va urma este simplu de intuit:
1) Concursurile pentru ocuparea funcțiilor de director vor fi amânate și mai mult – nici până în prezent nu avem o metodologie oficială dată prin Ordin de Ministru – cine va ma grăbi ministerul acum când legea a fost întoarsă în Parlament.
2) Luna august va fi zguduită de scandalurile din fiecare județ. Vom asista la filmul tragic al „pleacă ai voștri vin ai noștri” atât de mult exersat în ultimii 30 de ani de democrație.
3) Tot în luna august se dorește constituirea unui grup transpartinic pentru implementarea proiectului „România Educată” – și transpunerea lui în legislație – proiect care în esență nu își propune descentralizarea sistemului de învățământ din România – ci doar o mică pilotare în 60 de unități de învățământ, pilotare care a mai avut loc în anul 2004-2005 încheiată cu rapoarte de implementare.
În concluzie … maniera de a face reformă reală în România – mai ales în domeniul educației – are nevoie de reformă. Și de renunțarea la duplicitarism. Altminteri facem reformă dar doar colorată potrivit.

Astăzi este o zi tristă pentru România Educată – baronii locali ai politicii vechi pot să stea liniștiți, își vor menține controlul și influența prin intermediul școlilor, punând labele și pe profesori, și pe părinți, dar și pe viitorul copiilor.

Argumentele lui Klaus Iohannis:

CERERE DE REEXAMINARE asupra Legii pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011

Legea pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, transmisă Președintelui României în vederea promulgării la data de 2 iulie 2021, vizează procedura de numire a directorilor și directorilor adjuncți interimari ai unităților de învățământ preuniversitar, în situația vacantării funcțiilor. Prin conținutul normativ, unele dintre reglementările legii menționate nu îndeplinesc standardele de calitate a legii, fiind lipsite de claritate și previzibilitate, motiv pentru care se impune reexaminarea acesteia de către Parlament.

Art. I pct. 4 din legea transmisă spre promulgare prevede că, la art. 246 din Legea nr. 1/2011, după alin. (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), care stabilește faptul că, în lipsa cadrelor didactice care dețin calitatea de membru în corpul național de experți în managementul educațional, pot fi numiți în funcția de director sau director adjunct cadre didactice titulare definitive în învățământ care nu sunt membre ale corpului național de experți în managementul educațional, în cazul vacantării funcțiilor de director sau director adjunct al unităților de învățământ. Totodată, în legătură cu procedura de desemnare de către consiliul de administrație a cadrului didactic care va prelua funcția de director interimar, Art. I pct. 9 din legea transmisă la promulgare, referindu-se la modificarea art. 258 alin. (7) și (8) din Legea nr. 1/2011, stabilește că prevederile art. 246 alin. (3) și (4) se aplică în mod corespunzător.

Menționăm că alin. (3) al art. 246 din Legea nr. 1/2011 prevedea: „Pot ocupa funcții de conducere, de îndrumare și de control în unitățile de învățământ și inspectoratele școlare numai cadrele didactice membre ale corpului național de experți în management educațional”. Prin urmare, dispozițiile mai sus menționate ale alin. (4), nou introdus prin legea reexaminată, constituie o excepție de la această regulă.

Cu toate acestea, precizăm că alin. (3) al art. 246 din Legea nr. 1/2011 a fost abrogat la data de 31 mai 2021, prin dispozițiile art. I pct. 1 din OUG nr. 41/2021 pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011. În aceste condiții, considerăm că raportarea la o dispoziție legislativă abrogată creează o situație normativă confuză, destinatarii normei fiind în dificultate atunci când trebuie să identifice norma juridică aplicabilă, ceea ce duce la o stare de insecuritate juridică. Însă, securitatea juridică a persoanei este un concept în considerarea căruia legiuitorul are obligația să asigure stabilitatea legislativă și exercitarea drepturilor și libertăților fundamentale în condiții optime.

Având în vedere aceste aspecte, considerăm că legea supusă reexaminării nu îndeplinește standardele de calitate a legii stabilite la art. 13 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, potrivit cărora actul normativ trebuie să se integreze organic în sistemul legislației, scop în care acesta trebuie corelat cu prevederile actelor normative de nivel superior sau de același nivel, cu care se află în conexiune.

Art. I pct. 9 din legea supusă reexaminării dispune preluarea conducerii interimare a instituției de învățământ de către un cadru didactic titular, până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de finalul anului școlar. Însă, actul normativ nu reglementează situația în care termenul stabilit, respectiv finalul anului școlar, nu este respectat. Astfel, considerăm că, prin neclaritatea normei se poate ajunge la situația tergiversării organizării concursului de ocupare a funcțiilor de conducere și, implicit, la permanentizarea interimatului, în condițiile în care legea nu prevede un termen limită până la care se poate organiza concursul național de ocupare a funcțiilor de director sau director adjunct.

De asemenea, analizând noile modificări operate în cuprinsul Legii nr. 1/2011, rezultă că legea transmisă la promulgare nu prevede dacă dispozițiile sale se aplică inclusiv mandatelor interimare de director sau director adjunct în curs sau doar situațiilor de vacantare apărute după intrarea legii în vigoare, ceea ce este de natură să afecteze claritatea normei, aceasta fiind lipsită de previzibilitate în aplicare. În acest sens, amintim prevederile art. 24 din Legea nr. 24/2000, potrivit cărora „Proiectul de act normativ trebuie să cuprindă soluții legislative pentru situații tranzitorii, în cazul în care prin noua reglementare sunt afectate raporturi sau situații juridice născute sub vechea reglementare, dar care nu și-au produs în întregime efectele până la data intrării în vigoare a noii reglementări”.

Față de argumentele expuse mai sus și având în vedere competența legislativă exclusivă a Parlamentului, în calitate de organ reprezentativ suprem al poporului român și de unică autoritate legiuitoare a țării, vă solicităm reexaminarea Legii pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011.

Foto: InquamPhotos – Octav Ganea

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

41 comentarii

  1. Aoleu, pai abia ce incepuse sa se ocupe de proiectul ‘Romania Educata’, s-a si blocat? Cine mai mediaza acum? Doamna Ursula von der Leyen, ia uitati ce face! Nu-l mai votez.

    • Tovarășul slugărel muianis este un vânzător de copii și țară și ce mai așteptăm la asemenea analfabeți care au distrus țara tuturor posibilităților și au transformat-o în colonie de sclavagism după lovitura de stat din 89

    • Davai Sirkit!

  2. Dacă mai pun la socoteală și erorile din „România Educată” ajung la o sg concluzie: Terminator2 are probleme cu ECU, pesemne are nevoie urgentă de un upgrade…
    „Alo, John Connor? Ești amabil să ne transmiți versiunea T2.21 până nu bagă Ciuma Roșie de seamă?!”

  3. PNL, partidul Wernerului, are clientelă de partid care trebuie hrănită.
    România lucrului bine făcut he he la care proștii au pus botul

  4. Domnilor dela usr+ ieșiți din cloaca PNL, UDMR,PSD România nu poate fi salvată decât că în Moldova.Dinpacate grupările ruse de crime organizate din PSD,UDMR,Sri,sie,.militie,armata justitie au ocupat Romania..singura scăpare ,,,? Plecați din țară sau unuti- va să scăpați de ei.Dar sunteți slăbi nu Moldoveni

    • Alo,în afară ca a mai pus armata română puțin pe picioare,obligat de NATO,ce a mai făcut Johannis ?

  5. in stilul asta 🙂 psd obtine 60% -din inertie -la urmatoarele alegeri 🙂

  6. Orice pentru secretar general nato. Johannis a bătut palma cu psd sa l susțină la nato. Geoană ar veni președinte Romania iar Johannis la nato. De cand n a mai facut Johannis conferinta de presa cu ziaristi ? Grivco stie de ce …

  7. Juie Mohannis !
    Coruptibilul .

  8. Când mă gândesc că l-am votat pe Johny Hanes…! 😉

  9. Domnule senator USR Ștefan Pălărie, ceea ati propus dvs. este o nerozie. A da putere sindicatelor care controleaza scolile inseamna A PROMOVA CORUPTIA! Nu e de mirare ca parlamentari PSD au votat alaturi de dvs…

    Nu este bine ca numirile se fac prin inspectorate, dar acolo macar numirile sunt ASUMATE, stim cine le-au facut, (oricum sunt PROVIZORII, pana la sustinerea concursurilor)… Cand angajatii isi aleg seful, coruptia locala infloreste.

    Ganditi-va cum ar fi ca angajatii de la Metrou sa isi aleaga singuri directorul… Cine credeti ca ar fi director general la Metrou, daca angajatii ar alege singuri cine sa ii conduca ? Pai cel mai corupt om din institutie, cel care trage sforile, ar ajunge instantaneu director…

    Presedintele a luat decizia corecta retrimitand legea inapoi in Parlament

    • Urmează să primești un post?Sau tu ești chelnerița numită ASUMAT de ciuma galbenă la ape și acum te crezi director.

    • „A da putere sindicatelor care controleaza scolile inseamna…”

      Nu sindicatele aleg directorii interimari, ci consiliul de conducere al scolii. Care nu e format din toti angajatii, ci e o structura legala de conducere a scolii.

      E scris in text ce e acest consiliu: „Consiliul de Administrație al unei școli este format din 3 cadre didactice, inclusiv directorul; 2 reprezentanți ai părinților; primarul sau un reprezentant al primarului; un reprezentant al consiliului local.”

      Vi se pare atat de rea aceasta structura incat sa nu aiba dreptul nici macar de a alege un director interimar? Caci sunt persoanele cele mai apropiate de scoala, de elevi si de comunitatea locala.

      Hai sa nu ne mai ascundem dupa cires, ca situatia e clara:
      – postul de director al unei scoli a fost considerat intotdeauna „o pusculita de partid”
      – puterea politica actuala (adica PNL, ca el are tone de oameni in inspectoratele scolare azi, cum a avut PSD in trecut) nu vrea in ruptul capului sa renunte la aceasta pusculita
      – concursurile de ocupare a posturilor de directori vor fi organizate la Pastele Cailor, are grija ministrul Campeanu de asta. Numirea de intermiari controlati politic e varianta castigatoare pe termen lung – acei oameni vor raspunde orbeste la comenzi (pot sa fie schimbati oricand in caz contrar)
      – Finalmente, Klaus Iohannis mi se pare cel mai ipocrit om politic de la Basescu incoace. Un om pe care eu incep regret ca l-am votat de doua ori. Romania lui educata a devenit o mare hartie igenica.

    • Nu urmeaza sa primesc niciun post, Kinki…
      In afara de ironii de proasta calitate, ai ceva de comentat despre subiect?

    • @ silicon_v

      Profesorii din consiliul de administratie sunt ALESI de catre TOTI angajatii scolii, prin vot, in cadrul unui consiliu de validare. TOTI profesorii si ceilalti angajati ai scolii voteaza pentru membrii consiliului de administratie.
      Parintii care fac parte din consiliul de administratie sunt PROPUSI de catre profesorii diriginti, adica sunt selectati tot de catre profesori.
      Aceste persoane alese de profesori formeaza MAJORITATEA in consiliul de administratie, majoritate care ia deciziile.
      Iar sindicatul are influenta majora asupra alegerilor profesorilor.

      E suficient de clar?

      Numirea profesorilor de catre inspectorate NU este o decizie buna. Ar fi trebuit organizate concursuri pentru ocuparea posturilor de directori si sa nu mai existe o perioada de interimat. Dar ideea ca aleg profesorii directorul E O SOLUTIE SI MAI PROASTA.
      Increngaturile, gastile, complicitatile sunt la nivel LOCAL cele mai puternice.

    • Numirea *directorilor de catre inspectorate…

  10. Bolovanis nu are niciun interes să se schimbe ceva în această țară! Totul trebuie politizat, totul trebuie învăluit numai în interese și totul trebuie să stea numai la cheremul politicului și intereselor acestuia. Plăvanul de la Cotroceni este supraveghetorul sistemului mafiot care gangrenează țara! Este impostorul în care ne-am pus încrederea o parte însemnată din populație, iar el s-a șters cu ea în dos. Acest mizerabil ne promitea reforme, dar el este cel care se opune oricărei unde sau miros de reformă. România needucată este țelul acestui impostori, precum și a celor pe care-i ghidează din umbră. Lăsați că la anul mai lansează odată România needucată, versiunea 2022, vară-toamnă! Ne merităm soarta! Așa popor, așa politicieni: corupți, inculți, hoți, sforari și călăi ai interesului public! Noapte bună, România!

  11. Cu parere de rau pentru ideea legii, dar eu cred ca Iohannis are dreptate. Chiar daca esenta e buna, legea pare scrisa de niste amatori in ale legislatiei. Poate d-l Palarie, ar trebui sa intai sa se preocupe de problemele identificate si apoi sa se victimizeze.

    • Problema identificata fiind ca sute, daca nu mii, de posturi de directori interimari scapa de sub controlul politic.

      E o problema grava. Noroc cu domnul Iohannis, ca si-a facut timp, a citit legea cu mare atentie si a gasit lacunele legislative.

      Cand cu legea care spala mii de evazionisti fiscal din Romania, aia propusa de Iordache si votata de PSD, nu si-a mai gasit timp, era putin plecat in vacanta.

      Eu am cedat in privinat lui Iohannis, nimic important in reformarea statului roman nu se va petrece in mandatul lui, e 100% omul vechii clase politice. Dap, nu e nici Ponta, nici Dragnea si nici Dancila si a fost alegerea logica in momentul votului. Dar nici cu mult mai bun nu e.

    • Lasa-i pe astia ca parca s-au transformat in pesedaci turbati. Sant neclaritati in lege si poate fi contestata de orice nemultumit laccr.

  12. Aceștia sunt ultimii ani in care acesti politicieni vor mai exista la putere. Va garantez acest lucru. Asadar, profitati de ultimii voștri ani la guvernare sau președinție. Paradigma sistemului politic se va schimba total in viitor.

  13. Presedintele a dezamagit multi cetateti onesti din Romania.Este un presedinte arogant iar palaria de presedinte al Romaniei este prea mare pentru domnia sa.

  14. Bai usr, care-ai facut o lege impreuna cu udmr si psd, or fi inspectoratele dominate de pnl-isti, doar ca Iohannis a facut citeva observatii foarte concrete. In loc sa raspundeti la ele voi va dati ochii peste cap si tipati „dezamagire”.

    • Evident ca „oripilatii” care comenteaza n-au avut rabdare sa citeasca argumentarea respingerii, plasata strategic la sfirsitul articolului (oricum mintea internautului obisnuit e epuizata dupa citirea titlului).

    • Argumentul fiind o ciorba de vorbe, de genul ati facut referire la un punct din legea din 2011, care a fost abrogat pe 31 mai 2021. Si ca asta creaza confuzie si ca nu poate el sa semneze asa ceva.

      Astea sunt observatiile „foarte concrete”? Ne luati de prosti.

      Pe de alta parte ce putea sa scrie in observatii? Realitatea?

      „Am fost sunat de mai multi din PNL care au zis ca e de neacceptat asa ceva, pierd din mana mii de posturi de director. Si inca minim vrea 20 mi-au trimis semnale prin interpusi. Si ca o sa il beleasca pe favoritul meu la sefia PNL, Citu, daca nu intervin. Si ca o sa mearga cu Orban, doar ca sa imi stea mie in gat.

      In plus, eu asa am fost inainte de a intra in politica mare – un inspector scolar care taia si spanzura la Sibiu. Adica unul ca mine sa ramana fara parghia de a numi director de scoala pe cine vrea muschiul lui? Pai si atunci de ce mai te bagi in politica? Niste dementi, astia de la USR, da-i dracu. Hai, ca m-am enervat! Juridicul sa gaseasca repede niste vorbe si sa le puna pe hartie ca sa pot respinge legea! Si repede ca sunt cam obosit si plec in vacanta”

      Suna mai bine?

  15. Macanim indurerati „Duplicitate” si apoi mergem la sedinta de guvern sa asezam tarisoara pe traseu, cu banii ce va sa vina prin PNRR si cu sprijinul unor „comunitati” care aduc un indispensabil plus de culoare. Marfa!

  16. Zici USR+ și tragi apa!!!

    • Normal pentru un sustinator al vechii clase politice, pentru care absolut orice post public e o sinecura pentru „noi si ai nostri”

      Dementii de la USRPlus vor sa lase consiliile de administratie ale scolilor sa isi aleaga SINGURI directorii intermediari!!! Inacceptabil.

  17. Aceleasi politici ordinare si inutile pa care le vedem de la Iohannis. Atat timp cat aceasta lege scoate numirea directorilor si restul personalului din mainile politice ale inspectorilor scolari , vine si Iohannel ca vezi doamne art3 contrazice art4 si ca nu e dat un termen numirii?
    Cand se face un pas imens pentru educatie(daca si psd si udmr sunt de accord) vii tu presedinte si bagi batul prin gard, poate nu ii place ca USR are initiative de schimbare inspre bine a tarii.
    Rusine Iohannis , imi pare rau ca nu mai ai un al 3-lea mandat sa te putem trimte acasa

  18. D’acord cu Iohanis, desi loveste in ego-ul USR/PLUS. Argumentatia respingerii e valida, se cere evitarea interimatului nelimitat, la fel cum e cu toti directorii interimare in rocade la spitale… ==> vezi esecul lui Vlad Voiculescu!
    Cu parere de rau, dar 6 luni nu au fost de ajuns. Exista loc de mai bine si in randurile USR. Deci, capul sus, si mai departe! USR+ e pe drumul bun.

    >>Însă, actul normativ nu reglementează situația în care termenul stabilit, respectiv finalul anului școlar, nu este respectat. Astfel, considerăm că, prin neclaritatea normei se poate ajunge la situația tergiversării organizării concursului de ocupare a funcțiilor de conducere și, implicit, la permanentizarea interimatului<<

    • @Hadrianus:
      Pai mai bine dupa tine sa mai stam inca 4 ani pe numiri politice…In septembrie trebuiesc facute alte numiri sau concursuri in scoli si parlamentul e in vacanta pana atunci. Apai cam asa e si mandatul lui Iohannis : ne facem ca muncim si mai trece un mandat…Dupa aceea nu se poate modifica in timp legislatia? Legislatia e perfectibila.
      Problema e alta scoaterea institutiilor de sub tutela politica de unde se naste coruptie si incompetenta

  19. Asta e povestea ultimului Mohican mioritic în varianta „pe aicea nu se trece USR-iştilor!….scuze reziştilor!….scuze PeeeeSeeeeDeeeee!”.
    Iohannis tată vezi că îţi dai autogoluri iar dacă ţi le dai repetat cum se numeşte în argoul fotbalistic?
    Totuşi avem o întrebare de microbişti „de ce nu l-ai faultat niciodată pe Dragnea dar reuşeai tot timpul să îi pui mingea la cap de îţi dădea ăla numai surţe?”.
    Iohannis tată te credeam mai diplomat nu de nivelul celor de la CCR sau iarăşi te-ai enervat pe palton?
    Sper că nu face parte din marele vostru plan de a le fura electoratul celor de la USR-Plus că oricum de la USR-Plus nu vor merge la PNL că au fost deja la ei de aceea au mers la USR-Plus, oare pricepeţi?….singurii la care nu au fost e la AUR şi sunt şanse mari să treacă şi pe la ei dacă vede că cu voi nu iese nimica, doar aşa la miştocăreală cum îi luaţi şi voi la mişto, oare chiar nu pricepeţi?

    Deci, strategia pentru următorul campionat cam aşa arată.
    ——————————–
    – În vremurile lor bune PNL după USL cu tot cu PDL aveau un electorat de bază până în 12%.
    – După marea surescitare de au rămas doar cu surescitarea pe valul anticorupţie au reuşit să atragă până la 20%-26% în plus faţă de electoratul lor de bază.
    – Acuma după ce s-a dovedit că surescitarea a fost doar un fâs au dispărut cei 20%-26% aşa că e mare foame de electorat şi vor să mănânce de la USR-plus crezând că sunt genul de electorat care îşi fac tabăra pe termen lung şi pot fi transformaţi în electorat de bază migrând spre ei dacă distrug USR-Plus care e între 15%-20% care iar urca înapoi ca pe vremea marei surescitări.
    ——————————–
    Cam asta e strategia lor pe teren pentru următorul campionat iar cum ştim că electoratul celor de la USR-Plus sunt corturari din fire ei merg ori unde au de câştigat ceva sau unde pot să dea şuturi în dos ălora care i-au dus de nas aşa că tot cu cei 12% vor rămâne dacă încă se mai cred în vremurile lor bune.

  20. Dacă vor o depolitizarea reală să găsească o soluție legală și pentru banii de investiții în școli.
    Să fim serioși, până acum cerșea bani la primar directorul politic, de acum înainte cerșește bani la primar directorul numit de CA. Cel puțin în mediul rural e jale. Fără stăpân, adică primar, faci un rahat, numit sau nu de consiliu de administrație.

  21. Romania educată , proștilor

  22. Inspectorul scolar e un mic dzeu care cheltuieste tot bugetu si incaseaza si comisioane private

  23. Culmea prostiei,rusine USR!
    Normal ca PSD susține ideea, doar primarii badalisti sa isi puna oamenii lor care fura din scoli si din banii copiilor de ani buni,sa alunge profesorii cu experienta si sa angajeze numai pilele lor analfabete cu particulara,care sa ii sustina la „proiectele” lor de furat.
    Asta e orice,numai depolitizare nu,ci un populism ieftin marca Barna/Ciolanu.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.