G4Media.ro

Integrarea sistemului de transport din Capitală şi Ilfov, cu metroul: Toată luna…

Sursa foto: STB / Facebook

Integrarea sistemului de transport din Capitală şi Ilfov, cu metroul: Toată luna august călătorii vor putea valida atât bilete de 1,30 lei, care permit o călătorie, cât şi bilete de 90 sau de 120 de minute

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) anunţă, marţi, că, pentru a obişnui călătorii cu noul sistem de tarifare aplicabl de la 1 august, pe toată durata lunii călătorii vor putea valida atât bilete de 1,30 lei, care permit doar o călătorie, cât şi bilete de 90 sau de 120 de minute. În plus, controlorii vor face multiple acţiuni de informare, relatează News.ro.

”Întregul sistem de transport din Regiunea Bucureşti – Ilfov va fi integrat, începând cu data de 1 august, astfel încât nu vor mai exista diferenţe de tarif între liniile urbane, regionale şi cele expres, iar pasagerii vor putea călători atât la suprafaţă, cât şi cu metroul, cu acelaşi bilet, într-un anumit interval de timp. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI), cea care gestionează transportul public de călători din regiune şi a luat această decizie, va implementa noua politică tarifară în mod gradual”, a anunţat, arţi, TPBI, într-un comunicat de presă.

Astfel, pentru a facilita adaptarea călătorilor, în toată luna august, pasagerii vor putea valida atât bilete de 1,30 lei (care permit doar o călătorie cu un singur vehicul), cât şi bilete de 90 sau de 120 de minute (care permit mai multe călătorii, cu mai multe mijloace de transport, inclusiv cu metroul). Tot pentru acomodarea populaţiei cu noile tarife, în luna august, controlorii vor desfăşura acţiuni susţinute de prevenţie şi de îndrumare pentru călători.

”Prin această măsură, cu acelaşi bilet, deplasarea locuitorilor din Ilfov cu autobuze ale vechilor linii regionale, care era restricţionată la limita administrativă a Capitalei, va putea fi continuată până în centrul metropolei, în toată reţeaua de transport, cu o singură validare. Eliminarea diferenţelor de tarif dintre zone îi va avantaja şi pe locuitorii din Bucureşti, care, de exemplu, vor dori să meargă la sfârşit de săptămână în zone de agrement. Totodată, în acest mod, vor fi corectate situaţiile în care un călător era nevoit să valideze două călătorii pentru o cursă scurtă, deoarece tranzita un capăt de linie (de ex. Ministerul Transporturilor – Gara de Nord – Grădina Botanică)”, a mai transmis TPBI.

Prin noua politică tarifară, TPBI introduce pe scară largă în Bucureşti şi Ilfov un concept foarte răspândit în Europa, astfel încât, dacă un pasager optează pentru un bilet de 3 lei, îl poate utiliza pentru 90 de minute numai cu transportul de suprafaţă, iar pentru un bilet de 5 lei, poate utiliza timp de 120 de minute atât transportul de suprafaţă, cât şi cel subteran (metroul).

 

Biletul de 24 de ore rămâne la acelaşi tarif (8 lei). În plus el va fi valabil chiar 24 de ore, nu doar de la ora emiterii şi până la miezul nopţii, cum era până acum. La fel şi biletul de 72 de ore.

”Dacă cineva doreşte un bilet de 24 de ore cu care să poată călători şi la suprafaţă, şi cu metroul, tariful este de 14 lei. Pentru un bilet similar, dar pentru un interval de timp de 72 de ore, tariful este de 35 lei.
Mai mult decât atât, dacă pasagerii optează pentru abonamente, avantajele sunt şi mai mari: astfel, un abonament pe toate liniile din Regiunea Bucureşti – Ilfov devine mai ieftin (80 lei, faţă de 125 lei), la fel ca şi abonamentul pe toate liniile din regiune plus un abonament de metrou (140 lei, faţă de 195 lei)”, a mai transmis TPBI.

O altă facilitate inedită este posibilitatea oferită companiilor de a le oferi angajaţilor abonamente, la un tarif cu 10% mai ieftin (în cazul achiziţiei a peste 30 abonamente).

TPBI este primul organism, creat la nivel regional, care a fost constituit sub forma unei structuri de cooperare a celor 42 de autorităţi publice locale din regiune, primind mandat din partea acestora pentru înfiinţarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea serviciului de transport public de călători pe toată aria de competenţă, conform Regulamentului CE 1370/2007.

În 13 iulie, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a anunţat că, de la 1 august, Metrorex şi STB îşi armonizează oferta comercială, ca un prim pas spre integrarea transportului în comun din Bucureşti şi zona metropolitană.

Astfel, sunt introduse biletele şi abonamentele comune. Un bilet comun STB / Metrorex va costa 5 lei.

Ministerul anunţa, de asemenea, că armonizarea tarifelor la transportul în comun din Bucureşti implică şi o creştere tarifară.

Sursa foto: STB / Facebook

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Sa-i dam lui Drula un cap in gura!

    • De ce nu un bornău în tîrțău și mie o limbă-n rozetă?
      Mie îmi este dor de Petrov, Draknea și Veorica. DE TOȚI!

  2. Ce abonament. Eu oricum mă tîrăsc ca un vierme pluserist leghebetist ce sunt! Și cine mai poate merge după ce e „rezolvat” de BLM-iștii Mpinge și Mpongo! Și sora mea la fel, transpîrțaga Eugen.

  3. traversezi tokyo in mai putin de 2 ore

  4. Comentariile de mai sus de toată jena.
    Punctual în legătură cu articolul, o măsură așteptată ce ne încadrează în linie cu aceleași măsuri pe care le-am văzut luate în capitalele europene cu transport integrat periferie-centru unde poți folosi autobuz, tramvai și metrou.

    • iti era greu sa dai cu telefonul la bariera la metrou sa platesti 2,5 lei contactless fara bilet comun? doreai sa platesti bilet la 3lei calatoria ca sa ai bilet comun?! hai, lasa-ne, pluseristule!

  5. In multe din tarile civilizate asa este: transportul gratuit! Bineinteles ca tot din banii cetatenilor este, dar asa nu vi se iau taxe, impozite etc.? Si? Ce se face cu acesti bani ai contribuabililor? NIMIC! Nimic pentru voi, cei care contribuiti! Dar se face TOTUL pentru cei care va iau banii: vile, jeepuri, elicopter si chiar avion personal. Lasati ca e bine sa vi se ia pielea de pe voi, cei prostanaci, care acceptati si mai considerati si normal tot ce se intampla!

  6. Oricum, metrorex si stb erau subventionate si de la stat, dar si de la calatori. Asa ca scumpirea asta chiar nu se justifica in conditiile in care tot mai multi oameni raman someri, au salariile diminuate sau sunt platiti cand si cand…