G4Media.ro

Instagram, YouTube, TikTok și Twitter, ținta plângerilor consumatorilor din UE privind publicitatea…

Sursa foto: Unsplash

Instagram, YouTube, TikTok și Twitter, ținta plângerilor consumatorilor din UE privind publicitatea cripto

Rețele de socializare precum Instagram al Meta Platforms, YouTube al Alphabet, TikTok și Twitter s-ar putea confrunta cu măsuri de reglementare, după ce grupul european de consumatori BEUC a depus o plângere la Comisia Europeană și la autoritățile de protecție a consumatorilor, potrivit căreia platformele online ar facilita promovarea înșelătoare a activelor criptografice, relatează Reuters.

Organismele de reglementare din SUA care au dat în judecată platformele cripto Coinbase și Binance, împreună cu prăbușirea FTX de anul trecut, au stârnit îngrijorări cu privire la protecția consumatorilor în legătură cu activele criptografice precum Bitcoin și Ether.

Luna trecută, Uniunea Europeană a adoptat primul set cuprinzător de norme din lume pentru reglementarea criptoactivelor.

În plângerea depusă joi, BEUC a afirmat că proliferarea reclamelor înșelătoare la active cripto pe platformele de socializare reprezintă o practică comercială neloială, deoarece expune consumatorii la prejudicii grave, cum ar fi pierderea unor sume importante de bani.

BEUC a spus că acest lucru se întâmplă prin intermediul publicității și al influencerilor.

Aceasta a îndemnat Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor să solicite platformelor online să adopte politici publicitare mai stricte privind criptomonedele și să ia măsuri pentru a împiedica influencerii să inducă în eroare consumatorii.

Rețeaua ar trebui să informeze ulterior Comisia Europeană cu privire la eficacitatea acestor măsuri, a declarat BEUC în plângerea sa comună cu nouă dintre membrii săi.

Grupul a cerut autorităților europene de protecție a consumatorilor să coopereze cu autoritățile europene de supraveghere a serviciilor financiare pentru a se asigura că platformele își adaptează politicile de publicitate pentru a preveni promovarea înșelătoare a cripto.

„Criptomonedele vor fi reglementate în curând prin noul regulament privind piața activelor criptografice, dar această legislație nu se aplică companiilor de social media care beneficiază de pe urma publicității cripto în detrimentul consumatorilor”, a declarat directorul general al BEUC, Monique Goyens, într-un comunicat.

„Acesta este motivul pentru care ne adresăm autorităților însărcinate cu protecția consumatorilor pentru a ne asigura că Instagram, YouTube, TikTok și Twitter își îndeplinesc datoria de a proteja consumatorii împotriva înșelăciunilor cu cripto și a promisiunilor false”, a mai spus ea.

Grupuri de consumatori din Danemarca, Franța, Grecia, Italia, Lituania, Portugalia, Slovacia și Spania au semnat, de asemenea, plângerea.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...