
India, al treilea mare importator de petrol, vrea să cheltuie 10 miliarde de dolari pentru a avea propria sa flotă de tancuri petroliere
India intenţionează să cheltuie 850 miliarde rupii (10 miliarde de dolari) pentru a achiziţiona 112 tancuri petroliere până în 2040, în condiţiile în care al treilea mare importator de petrol vrea să aibă propria sa flotă de tancuri petroliere şi să îşi asigure aprovizionarea cu ţiţei, au declarat pentru agenția de știri Bloomberg mai multe surse din apropierea acestui dosar, transmite Agerpres.
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
În prezent, companiile petroliere controlate de statul indian operează o flotă de petroliere vechi care, în marea lor majoritate, sunt închiriate de la o serie de companii globale, iar Ministerele Transporturilor şi Energiei de la New Delhi vor să schimbe acest lucru, susţin sursele, care au dorit să îşi păstreze anonimatul.
Prima fază a planului presupune achiziţionarea a 79 de nave, dintre care 30 ar urma să fie tancuri petroliere de mărime medie, au adăugat sursele.
Ordinele de achiziţie pentru primele 10 tancuri petroliere ar putea fi emise chiar luna aceasta, susţin sursele, care au precizat că vor fi luate în considerare numai nave construite local, chiar dacă există şi o colaborare cu parteneri externi.
Chiar dacă la nivel mondial există o tendinţă de tranziţie la surse mai curate de energie, capacităţile de rafinare ale Indiei ar urma să crească, de la 250 milioane de tone în prezent, până la 450 milioane de tone la finele deceniului, pe fondul creşterii interne şi externe pentru produse petroliere. Pentru o ţară care se bazează pe importuri pentru cea mai mare parte a necesarului său de petrol brut, este imperios necesar să aibă suficiente capacităţi proprii de shipping pentru a-şi putea derula tranzacţiile energetice.
Sursele citate de Bloomberg susţin că obiectivul Indiei este ca ponderea tancurilor petroliere construite local în flota proprie să crească până la 7% în 2030, de la 5% în prezent. Pe termen mai lung, ponderea ar urma să ajungă la 69% în 2047, termenul limită pe care India şi l-a fixat pentru a deveni o ţară dezvoltată.
În acest an, Guvernul condus de premierul Narendra Modi a anunţat crearea unui fond în valoare de 250 miliarde de rupii pentru a sprijini sectorul local al transporturilor maritime, unul dintre obiective fiind acela al reducerii dependenţei de navele construite în străinătate şi extinderii capacităţilor interne de construcţii navale.
Deocamdată, industria de construcţii navale din India este într-o fază incipientă pentru că nu există suficientă cerere captivă pentru nave. O dovadă este că MT Maharshi Parashuram, cel mai mare tanc petrolier construit în India, are o lungime de 238 de metri şi un tonaj de 93.332 de tone. Comparativ, supertancul petrolier Oceania, construit în China, are o lungime de 380 de metri şi un tonaj de 441.584 de tone.
Sursele susţin că economiile de scară vor apărea odată ce marile companii mondiale de construcţii de nave vor veni în India şi vor construi nave pentru clienţii din întreaga lume. Intenţia Guvernului de la New Delhi este aceea de a oferi stimulente pe partea de cerere pentru constructorii de nave, susţin sursele, care adaugă că India invită constructorii de nave din Japonia şi Coreea de Sud cu promisiunea unor stimulente.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.