G4Media.ro

Inaugurarea Aeroportului din Tulcea, după o investiție de 180 de milioane de…

Sursa foto: Facebook / Aeroportul Delta Dunarii Tulcea

Inaugurarea Aeroportului din Tulcea, după o investiție de 180 de milioane de lei, se va face în aprilie, dar fără pasageri / Primii ar putea ateriza aici abia la toamnă / ”Procedura de decolare ajunge până aproape la 2 kilometri de graniță”

Pandemia și  războiul din Ucraina sunt două dintre motivele invocate pentru numărul scăzut de curse pe Aeroportul Internațional „Delta Dunării” din Tulcea, unde, în ultimii ani, s-au efectuat lucrări de modernizare pentru îndeplinirea standardelor impuse de Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA), anunță Agenția de presă Rador, care citează Radio Constanța.

Aeroportul Internaţional „Delta Dunării” a fost inclus într-un program amplu de dezvoltare, ultimul contract de modernizare fiind semnat pe data de 1 septembrie 2022. În valoare de 180 de milioane de lei, proiectul viza realizarea unui terminal de pasageri modern şi acces la facilităţi pentru aeronave conform standardelor europene.

Fără curse regulate și cu pasageri puțini, infrastructura aeriană a fost utilizată în special de avioane de mici dimensiuni, iar în ultimii doi ani, aeroportul a înregistrat un trafic de doar 300 de pasageri, fiind pe ultimul loc în clasamentul aeroporturilor din România în această privință.

Inaugurarea aeroportului după modernizare va avea loc pe 24 aprilie, dar primii pasageri ar putea ateriza la Tulcea abia la toamnă, a declarat Stoian Vâlcu, directorul Aeroportului Internaţional „Delta Dunării”.

”Deja avem discuții cu companiile aeriene să vedem cum vom desfășura activitatea pe viitor. Singurul lucru cert pe care îl ave acum, mă refer la curse aeriene regulate cu aeronave mari sunt cursele charter pentru resortul Lebăda din Delta Dunării. Din septembrie să-și aducă săptămânal turiști la acest resort. Avem discuții cu companiile, însă să avem în această perioadă zboruri e un impediment destul de mare pentru Aeroportul Tulcea, mă refer la războiul din Ucraina. Procedura de decolare de pe aeroport ajunge până aproape la 2 kilometri de graniță, de ceea ce mulți operatori evită să ajungă la noi, deoarece asiguratorii lor le cresc taxele din cauza pericolului. Noi suntem obișnuiți, spunem că nu e un pericol real, dar pentru ei este un pericol real accidentarea cu drone. Adică ceea ce se întâmplă în Ucraina, mai ales în porturile care sunt foarte aproape de noi. Să sperăm că se va  termina acest război și ne vom putea și noi să ne desfășurăm activitatea în liniște”, spune directorul Stoian Vâlcu.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Cu un aeroport modernizat si cu o infrastructura rutiera si feroviară (da, știu, Doamne Ferește sa pronunți cuvântul feroviar in RO, pentru ca nu aduce voturi), ar putea deveni un hub pentru GL-BR-TL, mult doritul aeroport din zona.
    Oricum, păcat de celălalt aeroport din Dobrogea care are doar 2 curse regulate si care ar trebui sa fie poarta de intrare spre litoral. Asta arată inca o data incompetenta autorităților si interesul pentru litoralul romanesc din străinătate.