G4Media.ro

Hyundai și Kia dezvoltă prima transmisie/cutie de viteze automată controlată de inteligență…

Hyundai și Kia dezvoltă prima transmisie/cutie de viteze automată controlată de inteligență artificială

Conglomeratul sud-coreean Hyundai Motor Company și Kia Motors Corporation a anunțat dezvoltarea unei cutii de viteze care are o capacitate predictivă de schimbare a treptelor de viteză, prima de acest tip, conform unui comunicat de presă. Sistemul este denumit Communication Technology Connected Shift System, pe scurt, ICT.

Sistemul funcționează cu ajutorul unei unități de control electronice a transmisiei (TCU-Transmission Control Unit) și a unui software special dezvoltat care procesează informațiile primite în timp real, de la sistemul de navigație 3D și de la senzorii, camerele și radarele sistemului Adaptive Cruise Control.

În urma informațiilor primite, precum: altitudinea, înclinația, elevația traseului, starea traficului, viteza celorlalte autovehicule, unitatea de control prezice scenariul optim de schimbare a treptelor de viteză.

În urma testelor efectuate pe un drum cu viraje, autovehiculul echipat cu sistemul ICT a înregistrat o reducere de 43% a frecvenței schimbării treptelor de viteză și o reducere cu 11% a frecvenței utilizării sistemului de frânare, în comparație cu un autovehicul similar echipat cu o cutie de viteze automată care echipează autovehiculele actuale.

În plus, ICT știe cum să frâneze cu ajutorul motorului (frâna de motor) sau cum să adapteze modul de schimbare a treptelor de viteză în funcție de necesități. Modul frână de motor este activat atunci când sistemul detectează de exemplu limitatoare de viteză, pante sau porțiuni de drum unde viteza maximă permisă este mai mică și acționează în consecință, iar în cazul unor nevoi de accelerare mai rapide (intrarea în traficul de regim autostradă), acesta va selecta automat modul Sport.

Producătorul susține că această tehnologie îi va permite să crească eficiența autovehiculelor sale, iar pe viitor, odată cu dezvoltarea tehnologiei 5G sau a LTE, acesta va fi capabil să comunice cu infrastructura rutieră inteligentă și cu celelalte autovehicule din trafic, pentru o funcționare și mai eficientă.

Sursa: Hyundai.news/eu

Sursa foto: Hyundai.news/eu

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Daca va avea calitatea directiei modelului Accent 2006-2010 e clara treaba. Praf si pulbere.

  2. Se abuzeaza de termenul AI chiar dinainte sa existe o solutie reala AI. Marketing si reclama ieftina pentru doua marci care n-au inovat deloc.

  3. Dezvolta un cacat! Nu s cu mult mai departe de Dacia care de altfel e o marca f corecta!

  4. Numai cunoscători pe aici. Coreea de sud e în avangarda cercetării tehnologice, in curând ii depasesc pe japonezi, dar răzeșii noștri nu se lasă contraatacă cu scuipați și spurcăciuni! Așa moșneni, să ne apărăm sărăcia și nevoile si neamul… La furci și la topoare, pazea că vin roboții

    • „Coreea de sud e în avangarda cercetării tehnologice” la telefoane ma omule la telefoane. Ei tot orez manaca, vrei sa iti desenez ??

    • Nu contesta nimeni creativitatea sud-coreenilor, Samsung a dus tehnogia mai departe si inca o face ( fiind singurul competitor al TSMC ). Insa Kia si Hyundai nu au facut nimic revolutionar, doar au facut bani din vanzarea de SUV-uri ieftine sau producand replici low-cost la modelele japoneze. La modelele electrice, KIA si Hyundai s-au cuplat cu CATL pentru furnizarea de baterii iar softul asta de schimbat viteze la modelele cu ICE foarte greu poate fi etichetat ca inteligenta artificiala.

  5. Despre ce vorbiti baieti aici in necunostinta de cauza.
    Voi ati vazut noile modele Hyundai?
    Stiati ca tot staff-ul din proiectare de la Audi a migrat la Hyundai(care dealtfel au departament de proiectare in Germania) pt ca le-au oferit salarii mai bune.

    • „Baietelusule”….relaxeaza-te. Doar reclama e de HMC. Cumpara ceva de la ei si mai povestim, daca mai apuci si traiesti si nu te omoara (la propriu) o directie , o cutie etc .
      Nu e foarte sublim sa ramai fara servo pe coloana de directie la 70 km/h. E vorba de modelul Accent 2006-2010. Nu cred sa fie masina din modelul respectiv care sa nu fi schimbat coloana (senzorul electronic mai exact ). Era frumos sa cheme toate masinile inapoi pe service si sa schimbe gratuit porcaria aia. Dar e HMC…nu grupul VAG, Mercedes, Mazda, Suzuki, Toyota etc.
      Eu zic sa o lasati moarta cu reclama…de acolo vine baietelusule….adica catelusule, ca sa nu zic lingau, pupincurist, fatarau, fatalau etc

  6. Vorbeste bah frumos ca eu nu te-am jignit pe tine. Intamplator detin Hyundai model mai vechi dar nu asta e problema. Tu crezi ca e singura marca cu probleme? Si crezi ca e singura marca care nu face recall-uri pe probleme gen cea invocata de tine.
    Stai linistit ca nu patesti nimic daca iti pica servo la 70 km/h decat in situatia nefericita in care faci pana pentru ca nu poti mentine directia.

    • Intamplator nu-s asa prost si am impresia ca lucrezi la ei in service :)))) asa ca nu te mai chinui !
      Chiar nu e nici o problema ca se duce pe p directia la 70. Nici una. E problema comuna la foarte multe masini. M-am speriat de mine cat am ras. Am un prieten in alt judet care a muscat pamant cu masina asta din cauza porcariei de servo
      NU CONTEST FAPTUL CA MULTE MARCI AU PROBLEME DIVERSE insa atunci cand e vorba de ceva serios care iti pune viata in pericol (as putea sa iti enumar o gramada de scenarii cu servo mirobolant) din CAUZA UNEI GRESELI IN PROIECTARE, remediezi elegant situatia nu astepti 15 ani pana iti migreaza toti inginerii din raiul AUDI

      ps : Asa vorbesc eu frumos, baiete ! Daca vroiam sa te jignesc iti spuneam sa nu semnalizezi din prima ! Da’ iti zic acuma , asta in cazul continui sa iti bagi p in romani ca-s mai prosti ca nemtii. Traiasca TIriac ca iti da mancare !