G4Media.ro

Guvernul a lansat platforma pe care se pot înscrie instituțiile de presă…

Sursa: Facekook/ Viktor Orban

Guvernul a lansat platforma pe care se pot înscrie instituțiile de presă care vor bani pentru campanii de informare. Înscrierile durează 5 zile, sunt puși la bătaie 200 milioane de lei

Secretariatul General al Guvernului și Autoritatea pentru Digitalizarea României au lansat miercuri platforma media.gov.ro, în care se pot înregistra instituțiile de presă care vor să primească bani de la guvern pentru campania de informare publică legată de pandemia de COVID-19.

Termenul limită pentru înregistrarea cererilor în platforma media.gov.ro și transmiterea solicitărilor către Secretariatul General al Guvernului este de 5 zile lucrătoare de la data publicării prezentului anunț privind lansarea platformei web de desfășurare a campaniei.

Furnizorii de servicii media (ziare, site-uri, televiziuni, radiouri și companii de publicitate outdoor) care vor să participe la campania de informare publică a Guvernului trebuie să completeze o cerere de participare însoțită de o declarație pe propria răspundere privind respectarea condițiilor de eligibilitate, care vor fi încărcate în platforma web de desfășurare a campaniei media.gov.ro, gestionată de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Context. Ordonanța de urgență 63 reglementează modul în care guvernul va aloca 200 de milioane de lei pentru ajutarea presei sub forma unei campanii publicitare pe tema coronavirusului.

OUG publicat în Monitorul Oficial prevede categoriile de beneficiari (tv, radio, ziare tipărite, publicații online, panotaj stradal) și cum se vor împărți sumele, urmând ca televiziunile să primească 55% din suma totală, plus diverse procente din suma alocată publicațiilor online, prin intermediul site-urilor respectivelor posturi tv.

Proiectul nu prevede însă că beneficiarii trebuie să demonstreze că au avut de suferit de pe urma crizei, ceea ce înseamnă că ar putea primi acest ajutor și instituții media care nu au pierderi de venituri în această perioadă.

Principalele prevederi ale proiectului de OUG:

Campania publicitară va începe în 15 mai, va dura patru luni și va fi plătită în limita a 200 milioane de lei, proporțional cu audiența. Sunt excluse instituțiile media finanțate de statul român, de alte state sau de instituții religioase.

Bugetul total de 200 milioane de lei va fi alocat astfel furnizorilor de servicii media și promovare:

55% pentru televiziuni (8% locale și 47% naționale), 23% pentru publicații online (5% locale și 18% naționale), 12% pentru radio (4% local, 8% național), 5% pentru ziare, reviste, periodice, 4% pentru publicitatea Outdoor, 1% pentru producătorii de conținut ai campaniei.

Audiența măsurată la nivelul anului 2019 – punct de audiență, tiraj, afișări, vizitatori unici – este criteriul de alocare a banilor. Sumele propuse:

a) Pentru radiodifuzorii TV cu audiență măsurată: 450 lei/punct de audiență pentru un spot video pentru cel mult 36 de difuzări pe zi.

b) Pentru radiodifuzorii radio cu audiență măsurată: în limita bugetelor alocate conform cotelor de piață măsurate la nivelul anului 2019 pentru cel mult 25 de difuzări pe zi.

c) Pentru radiodifuzorii TV și radio fără audiență măsurată: 50 lei/spot video sau audio în limita bugetelor alocate;

d) Pentru furnizorii media online: 5 lei/1000 afișări dar nu mai mult 5 afișări/vizitator unic și nu mai mult de 150.000 lei pentru un site, pentru bannere 970×250 pixeli, 300×250 pixeli și 300×600 pixeli, amplasate în primele două ecrane ale portalurilor web;

e) Pentru presa tipărită, pe toata perioada de desfășurare a campaniei, fiecare publicație inclusă în campanie va publica, în fiecare ediție, cel puțin o machetă de o pagină, ce va conține o creație oficială din cadrul campaniei, la următoarele costuri:

50.000 lei/lună, pentru fiecare cotidian cu difuzare națională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție mai mare de 20.000 exemplare

30.000 lei/lună, pentru fiecare cotidian cu difuzare națională, cu o apariție regulată și neîntreruptă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni din 2019 și un tiraj mediu brut per ediție între 2.000 și 19.999 de exemplare

15.000 lei/lună pentru fiecare cotidian cotidian cu un tiraj mediu brut per ediție între 500 și 1.999 exemplare

3.000 lei/lună, pentru fiecare ediție a publicațiilor periodice (săptămânal, bilunar, lunar, minim 8 apariții pe an) cu tiraj peste 2.000 de exemplare

2.000 lei/lună, pentru fiecare ediție a publicațiilor periodice (săptămânal, bilunar, lunar, minim 8 apariții pe an) cu tiraj între 500 și 1.999 de exemplare

Panourile publicitare vor fi luate în considerare după dimensiune și după mărimea localității, cu bugete cuprinse între 800-10.000 lei pe lună.

Campania va fi gestionată de Secretariatul General al Guvernului și Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Instituțiile media care vor să participe trebuie să nu aibă restanțe la bugetul statului sau să respecte eșalonarea de plată, dacă e cazul. Pot primi bani și firmele în insolvență, dacă respectă planul de reorganizare.

Ca să beneficieze de acești bani de la guvern, instituțiile media trebuie să completeze o cerere prin intermediul unei platforme informatice guvernamentale care nu a fost precizată în OUG. SGG trebuie să publice un anunț legat de această platformă în trei zile de la apariția OUG, iar redacțiile care vor să aplice pentru ajutorul guvernamental au la dispoziție 5 zile de la anunțul SGG.

Fondurile necesare acestui ajutor guvernamental au fost luate de guvern din bugetul ANCOM, potrivit Europa Liberă.

Nota Redacției: G4Media.ro a anunțat public că nu susține principiul banilor acordați presei direct de guvern, ajutor de stat mascat sub forma campaniei de informare, și că nu va solicita, în consecință, publicitate guvernamentală. G4Media.ro susține cel mult aplicarea unor soluții de natură fiscală care pot ajuta întreaga industrie media, fără discriminare.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. 200 mil . lei vechi nu noi ?adica ,mai nimic

  2. lasa-ma sa ghicesc…site-ul nu merge, se blocheaza..firme de apartament…cand site-ul merge din nou, 3 sferturi din bani sunt dati deja…

    • Am incercat eu, dar nu merge. Introduc datele, totul este corect, dar cand dau inregistrare nu se intampla nimic…
      Dedicatie pentru unii…

  3. Dcnews si stiri pe scurse sunt pe locuri fruntase la dez( informare)! Si aia de la ziare si hantene si reteveuri si irealitati! Primii pe lista si gata banii!

  4. Ii si vezi pe patronii penali cum isi ling buzele.