Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Sorin Grindeanu, vicepremier și ministru al Transporturilor, tace la două zile de la unul dintre cele mai grave accidente feroviare din ultima perioadă, coliziunea în care a fost implicat un tren CFR Călători cu 280 de călători și un tren privat de marfă. Accidentul în urma căruia ISU Teleorman a declanșat Planul Roșu de Intervenție și în urma căruia au fost 12 răniți (din fericire răniți ușor) ar fi fost cauzat de mecanicul trenului CFR Călători care nu a respectat una dintre cele mai importante reguli din timpul serviciului, aceea de a nu depăși semnalul roșu, potrivit informațiilor publice din ancheta deschisă luni.
Însă, dincolo de accidentul care putea avea urmări mult mai grave (putea fi lovit un tren cisternă sau impactul cu vagoanele care transportau mașini Ford să se fi produs la o viteză mult mai mare), rămâne bâlbâiala responsabililor din Ministerul Transporturilor și nu doar a comunicatorilor (prima informație publică s-a transmis către presă cu mare întârziere, la peste 3 ore de la accident și doar după solicitările jurnaliștilor), a conducerii CFR Călători (prima explicație publică a fost la aproape 10 ore de la accident) și evident, tăcerea ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, care nu a dorit nici măcar să transmită pe Facebook (unde este foarte activ când anunță proiecte și parteneriate) poziția ministerului pe care îl conduce sau a Guvernului în care ocupă funcția de vicepremier.
Este „Politica Struțului”, așa cum a definit publicația ClubFeroviar tăcerea celui care ar fi trebuit să fie primul oficial ce exprimă o poziție privind accidentul feroviar, să prezinte măsurile pe care le-a dispus și să asigure călătorii că trenul (chiar și nemodernizat) rămâne un mijloc de transport sigur.
Citește integral pe economedia.ro