G4Media.ro

Grindeanu: Inginerii români sunt recunoscuţi pentru rezultatele în infrastructură, iar două exemple…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Grindeanu: Inginerii români sunt recunoscuţi pentru rezultatele în infrastructură, iar două exemple sunt emblematice – Transfăgărăşan şi Transalpina / Primul a fost construit în anii 1970, iar celălalt a fost inaugurat de Carol al II-lea

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis joi, la cel de-al 16-lea Congres al Asociaţie Profesionale de Drumuri şi Poduri, că inginerii români sunt recunoscuţi pentru rezultatele în infrastructură, iar două exemple sunt emblematice: Transfăgărăşan şi Transalpina. Cele două drumuri au fost construite în urmă cu zeci de ani: primul în perioada 1970-1974, iar celălalt în 1934-1939, la inaugurare participând și regele Carol al II-lea.

„Am participat astăzi la deschiderea lucrărilor celui de al 16-lea Congres al Asociaţie Profesionale de Drumuri şi Poduri. O sală plină de profesionişti în domeniu, oameni care contribuie de ani de zile la dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii din România”, a scris ministrul.

Sorin Grindeanu arată că inginerii români sunt recunoscuţi pentru rezultatele în infrastructură, iar două exemple sunt emblematice: Transfăgărăşan şi Transalpina.

„Mă bazez pe ei şi pentru următoarea provocare pe care o avem: unirea tuturor Regiunilor istorice româneşti prin infrastructura rutieră de mare viteză. Autostrada Moldovei (A7), Autostrada Unirii (A8), Autostrada Sibiu-Piteşti (A1) şi secţiunea cu tuneluri de pe lotul autostrăzii Lugoj-Deva (A1), sunt doar câteva repere ale acestui obiectiv extrem de important pentru economia României. Avem deja evoluţii remarcabile pentru aceste obiective”, spune ministrul Transporturilor.

Sorin Grindeanu mai arată că, pe secţiunea A7 de la Ploieşti la Paşcani, finanţată prin PNRR, avem acum 4 contracte semnate iar pe 2 loturi au început deja lucrările. Alte 3 contracte se apropie de semnare, iar 6 loturi sunt în procedură de licitaţie.

„Pentru A8, anul acesta vor fi lansate în licitaţie contractele pentru construcţia secţiunilor din capete, finanţate prin PNRR. Pentru autostrada Sibiu-Piteşti avem semnate toate contractele, inclusiv cele pentru construcţia secţiunilor care traversează Carpaţii. Iar pentru autostrada Lugoj-Deva vom desemna astăzi constructorul secţiunii cu ecoducte, mult aşteptată de toţi”, mai afirmă el.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

22 comentarii

  1. grindeanu ne rupe cu matematica lui … politruc ineficient .. pus ca sa treaca timpul .. sa iasa la pensia speciala .. nulitate

    • cat despre autostrazi, de 33 de ani PSDNLUDMR ni le construiesc .. noroc cu USR ca a inceput sa se miste ceva pe A7 si A8 … ca in rest .. nica macar Drula (tot timisorean) nu a fost foarte interesat .. da macar nu a pus piedici a lasat pe altii sa lucreze

    • Buni erau si atunci, sunt si acum,inginerii români, însă nu asta e problema, ci politicienii și autoritățile, care față de cele dinainte de 1989, sunt acum, cu mult inferioare!
      Nu inginerii sunt problema, ci hoția si incompetența celor din fruntea și din subordinea ministerelor!!!

  2. Podul! Alooo! PODUL! Alooooo!! PODUL BĂĂĂĂĂ!!!!

  3. Hahaha, dam exemple niste drumuri de acum 50-100 de ani, cand altii intre timp au facut tuneluri pe sub munti si mari si poduri de 15+ km.

  4. Inginerii romani – mai ales cei din CNAIR – sunt vestiti pentru faptul ca dupa 1990 nu au construit nimic in infrastructura si nu vor construi nimic in infrastructura. Si pentru ca din Transilvania oricum nu prea vin voturi catre PSD nu se mai discuta nimic de autostrada Comarnic – Brasov.

  5. Du-te la circ dle, cu strâmbăturile tale cu tot.

  6. Da bah, inginerii romani, dar nu aia din ziua de azi, bai mow.ie 🤣

  7. transalpina au construit-o strabunii romani acum vreo 1900 de ani 😉

  8. Ingineri sigur avem, ii gasim pe la mai toate firmele mari din afara. Politicieni cinstiti nu prea reusim sa gasim….

  9. care ingineri? aia vechi au iesit la pensie sau au murit, iar astia tineri habar n-au ce e aia o integrala. nu degeaba pleaca in occident sa spele vase sau se angajeaza in constructii

  10. Problema esti tu Grindene carnat PSDist nu inginerii!

  11. Nulitatea asta se laudă cu două lucrări făcute înainte de Revoluție. Să arate ce s-a construit după, nu sunt în stare să finalizeze o șosea. Se laudă cu inginerii constructori români, câți au rămas în țară după absolvire? Nu mai departe CNAIR toți numiți cu delegație, adică politic. De CFR ce să mai spui praf și pulbere.

  12. Pai aia sunt la pensie bai stambatura.

  13. Ministrule, tu și partidul tău nu mai faceți referire la generația tatălui meu. Nu aveți nici un drept, după ce 30 de ani ați păcălit o și mințit o cu o viclenie demna de gulagul sovietic. Generația acelor ani a făcut totul cu multa sudoare,suferință,lipsuri,foamete,condiții mizere pe șantiere. După ani voi ați rămas cu banii,vilele,mașinile,pensiile și lista nu se termina,iar ei cu munca ,școala și o pensie mizera…Tupeu,obrăznicie,lipsa de respect ,vezi toate „realizarile” voastre de azi.

  14. Si politicienii de alta data erau altceva, construiau o tara si o aduceau pe primele locuri in lume. Nu acelasi lucru se poate spune despre actualii politicieni in frunte cu Grindeanu. Mai nou calitatea principala a politicienilor nostri este furtul instutionalizat.

  15. Rupt total de Romania, Dumnezeule!!
    Grindeanule, inginerii aia care au facut Transfagarasanul, Transalpina, Podul de la Cernavoda NU mai traiesc demult!
    Azi, ingineria romaneasca e fix precum politica romaneasca: varza!!!!
    Inginerii romani bine scoliti in domeniu au plecat demult din Tara… iar licitatiile pentru marile proiecte de constructii civile sunt castigate de firme straine, multinationale cu capacitati tehnice si resurse umane pe masura!
    EXEMPLU: la numeroasele licitatii pentru Comarnic Brasov s-au prezentat numai Firme straine, nici una macar din Romania!!!

  16. Vedeți știrea de mai jos cu căderile de piatră pe Transfăgărășan !
    Este penibil să ne mândrim în continuare cu două șosele care ajung doar la 2000 m, deschise doar cinci (șase) luni pe an când toată țările din zona Alpilor au mii de kilometrii de autostrăzi, cu tuneluri, viaducte, poduri, tuneluri pentru trenuri pentru transportul mașinilor în cazul căderilor masive de zăpadă în zonele de mare altitudine și bineînțeles parazăpezile montate în cele mai dificile locuri posibile. Iar noi avem probleme că în septembrie au căzut câteva pietre pe Transfăgărășan !

  17. Gargara extrema, va semna zeci de contracte si nu nu va face nimic. Termina niste km de autostrada care duc in camp, deci inutili. Tot ce face e sa impiedice sa se avanseze in infrastructura. Ingineri priceputi om avea, dar nu lucrand in Romania. Au alungat si continua sa alunge profesionisti din orice domeniu, promovand toti incompetentii membri de partid si odraslele lor.