G4Media.ro

Grevă spontană la CFR. Lider sindical: Reparatorii de locomotivă din toată țara…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Grevă spontană la CFR. Lider sindical: Reparatorii de locomotivă din toată țara au oprit lucrul luni dimineața

Reparatorii de locomotivă au intrat, luni dimineața, într-o grevă spontană, nemulțumiți de salariile mici, a declarat un lider sindical la Antena 3. Circa 1500 de angajați ai CFR din cei peste 47.000 au intrat în grevă. Minstrul transporturilor, Sorin Grindeanu, i-a convocat pe liderii sindicali la discuții luni dimineața.

”Salariile pe calea feratănu mai sunt atractive, e criză de personal, condițiile de muncă și de odihnă sunt inumane. Reparatorii de locomotivă au oprit lucrul în această dimineață, așteaptă să vadă ce discută liderii de sindicat cu conducerea ministerului transporturilor. În toate depourile de locomotivă sunt reparatori de locomotivă, ei au oprit lucrul astăzi. Este inadmisibil ca un inginer să stea pe un salariu de 2300 de lei, bani în mână, în situația în care totul s-a scumpit. Nu mai sunt atractive salariile, toate acestea se întâmplă în 2021, anul căilor ferate europene”, a declarat, la Antena 3, Rodrigo Maxim, lider sindical CFR.

El a mai spus că trenurile circulă după orarul stabilit, dar că, dacă reparatorii de locomotive vor mai opri lucrul, nu se va mai putea circula.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Dupa ce s-au oprit rablele, s-au oprit si depanatorii.

  2. „Sindicatele” sunt pline cu activiști de partid, fac greve când le cere șeful. Dacă tot fac protest spontan, ar trebui dați afară spontan.

    • Suparati ca nu mai primesc bani, orele peste program, interventiile si sporurile se platesc doar in zile libere.

  3. Cea mai recenta interactiune cu CFR.
    Cu 2 saptamani in urma, seara, merg in Gara de N , Tmisoara pentru a astepta pe cineva. Venea din Cluj, trenul era cel de Iasi. Cu 1h inainte de ora de sosire, se anuntase ca in Arad totul e conform graficului, fara intaziere.
    Gara, un pic mai curata si mai luminata (au trecut cativa ani de la experienta anterioara). Dar aproape pustie. Calatori (probabil) vreo 20. Angajati CFR, tot cam atatia. In grupuri de cate 3, fumeaza, discuta. Trenul intarzie 10 minute. Nu e mult, insa astea 10 minute s-au acumulat pe distanta Arad – Timisoara. Asteptand vad un tren pregatit de plecare. 2 „nasi” langa locomotiva stau de vorba cu mecalicul. Observ primul om ce lucreaza. Bate cu ciocanul in rotile primelor 3 vagoane, peste urmatoarele 2 sare si continua cu vagonul 6. La intoarcere il vad verificand iar. Ma gandesc „interesant, a tinut minte cele neverificate si le verifica acum”, insa ciocaneste doar 2 roti, dintre cele 8 neverificate. Apoi renunta. Poate erau deja verificate, nu stiu.
    Vine trenul, plec din gara, ma gandesc la forfota din garile anilor 90 si pustiul de acum. La luminile un pic mai puternice, la gunoaiele mai putine. S-au schimbat lucrurile. Parca doar palcurile de CFR-isti discutand sunt neschimbate.

  4. Trenurile cu calatori au fost oprite in camp . Trenul 1884 de la Bucureşti la Constanta este oprit de o ora la Ciulnita. Traficul este blocat de greva.

  5. Totdeauna există soluții!
    În acest caz se pot cumpăra cateva sute de locomotive noi si gata, nu mai ai nevoie de mecanici pentru reparații 😂