Home » Economie » Ghinea, despre negocierile pe PNRR cu Comisia Europeană: Energia și reformele fiscale sunt domeniile în care sunt divergențe / Comisia a acceptat finanțarea a 434 de km de autostradă

Ghinea, despre negocierile pe PNRR cu Comisia Europeană: Energia și reformele fiscale sunt domeniile în care sunt divergențe / Comisia a acceptat finanțarea a 434 de km de autostradă

Ghinea, despre negocierile pe PNRR cu Comisia Europeană: Energia și reformele fiscale sunt domeniile în care sunt divergențe / Comisia a acceptat finanțarea a 434 de km de autostradă
Foto: PNRR - cheltuială pe componente (sursa Economedia)
Ascultă articolul

Comisia Europeană a acceptat deja propunerea guvernului de a primi cea mai mare alocare pentru transporturi dintre toate statele membre UE, dar există diferențe de opinie în ce privește energia și reformele fiscale, a declarat ministrul MIPE, Cristian Ghinea, potrivit unui comunicat al instituției.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

„Avem multe lucruri remarcabile în PNRR deja agreate cu Comisia. Vom rămâne cu o alocare semnificativă pentru rutier, la fel și pentru feroviar, ceea ce face ca România să primească de departe cea mai mare alocare pentru transporturi, comparativ cu alte state. Finanțarea a 434 de km de autostradă prin PNRR este un succes al negocierilor cu Comisia Europeană, dar în același timp presupune un efort consistent pentru a finaliza analiza costurilor în această fază, înainte de adoptarea oficială a Planului (…) Reformele fiscale și energia sunt domeniile cu unele puncte sensibile de discutat și unde mai există diferențe de opinie între Guvernul României și Comisia Europeană. Le vom lămuri în aceste zile”, a mai spus Ghinea.

Reamintim că România a cerut ca din PNRR să finanțeze construcția autostrăzii A7 (Ploiești – Bacău – Pașcani), precum și a capetelor autostrăzii A8 – ambele urmând să lege Moldova de restul țării.

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • Ce sunt alea „divergente”, mai Ghinea?!(ca am vazut Observatiile si Criticile Comisiiei tinute SECRET de voi, de Europene, ce va e greu sa faceti de cere CE?!)
    Cand Zombilica ne asigura dupa vizita la Brussels din Mai 2021 si dupa intalnirile cu mai marii CE ca „vom avea un PNRR perfect”!!!
    13 Mai 2021: „La finalul şedinţei de Guvern am avut discuţii şi am făcut un sumar al vizitei la Bruxelles referitoare la PNRR şi obiectivele pentru miniştri în următoarele câteva săptămâni.
    Despre vizita la Bruxelles vreau să fie un memorandum aprobat în momentul în care e depus. Am prezentat Comisiei Europene obiectivele noastre în ce priveşte reforma, modul în care PNRR va susţine creşterea economică şi reformele. A fost foarte bine primit de Comisia Europeană, aţi văzut remarca doamnei Ursula von der Leyen că România face progrese în ceea ce priveşte reformele.
    Pentru prima oară România prezintă un plan credibil care poate fi aplicat”, a mai spus Cîţu.
    Acesta a adăugat că a vorbit cu membrii Cabinetului şi toţi trebuie să lucreze 24 de ore pe zi pentru ca PNRR să fie perfect.
    „În perioada următoare, am discutat azi cu miniştrii. Toţi trebuie să lucreze 24 de ore pe zi în următoarele zile pentru a ne asigura că totul este PERFECT în MOMENTUL depunerii PNRR. Voi avea întâlniri cu doamna Margrethe Vestager”, a conchis premierul.
    „Am avut o discuţie cu miniştrii referitoare la PNRR. Este momentul să accelerăm lucrurile. Avem câteva detalii de pus la punct. Sunt sigur că vom avea un PNRR care să reprezinte interesele României de dezvoltare în perioada următoare. Sunt mai multe discuţii, dar sunt sigur că vom avea un PNRR bun, un PNRR prin care vom atrage sumele alocate României”, a declarat Florin Cîțu la finalul ședinței Guvernului de miercuri.

    PNRRul ala „prefect” care urma sa fie APROBAT de CE la momentul depunerii, la care au lucrat 24 de ore din 24 Minsitrii lui Zombilica, depus in 30 Mai 2021 a fost RETURNAT din nou de Expertii de la Brussels!
    Sunt „divergente”, adica Minsitrii lui Citu Zombilica NU stiu sa calculeze un Impact, sa faca o Analiza de Costuri, sa Detalieze diferitele proiecte, e prea complicat pentru acesti incompetenti!!

    • Diana 𝓡𝓓

      Nu sunt toți in aceeași oala. Din text reiese ca “norocosul” ministru’ Drula si-a obținut ok-ul pentru finanțarea a 434 km de autostrăzi.

    • @Diana RD: Multumesc, STIU sa citesc un text si mai si INTELEG!!!

    • Diana 𝓡𝓓

      Exagerați cu insultele! Nu este Ghinea ministrul ideal (nici nu cred ca exista așa ceva), dar nici incompetent nu este. Cel mult i se poate reproșa ca nu a avut o politica buna de management a riscului. Adică nu a evaluat potențialele probleme de calitate de continut si potențialele întârzieri in trimiterea planurilor de către ministerele încă împânzite de pile, amante si adevărați incompetenți incapabili sa contribuie la crearea planului pentru ministerul din care fac parte. Ghinea a avut rol de dirijor, orchestrator, nu de specialist in detaliile aferente proiectelor propuse spre finanțare (prin PNRR) de fiecare minister.

  • Cred că în toată Uniunea Europeană nu exista un mai mare incompetent că acest domn.Cred că cei de la Bruxelles se tăvălesc pe jos de râs când văd atâta prostie.O mulțime de țări au luat deja banii și acest păcălici jalnic nici acum nu a înțeles nimic.Romania este de mult ultima in UE dar chiar atât de rușinos nu ne-a reprezentat nimeni.Rusine sa ii fie partidului care l-a propus.

    • Ce-ti mai placea sa canti „Partidul, Ceausescu, Romania…”. Ce vremuri… Si buzelele alea moi, cum le mai lipeai de toate dosurile… Esti doar o fosila comunista, incearca sa-ti petreci restul zilelor in liniste, nu te mai enerva degeaba, oricum nu intelegi nimic din ce se intampla in jurul tau.

    • @gigi duru,

      Bravo, azi ai muncit de 50ron..ai o postare. 👏

  • Ghinea e mai slab „decat” nasui

  • Pentru Ion: sunt informatii ca o gramada de bani au fost deja deturnati si psd isi plange-n palme!

  • Dar, cu finanțarea regularizării și navigabilizării bazinului hidrografic al Țării, cum rămâne?
    Cum e posibil ca adâncimea maximă a Dunării de la km 300 (Cernavodă) la km 851 (Gruia) să nu atingă nici 3 m?
    Câte mii de kilometri pătrați din cel mai fertil pământ al Țării s-ar scoate de sub ape, dacă lățimea maximă a Dunării ar fi cât cea a vechilor Cazane, permițând accesul marilor nave până în centrul Europei?

  • Dar, pentru câți kilometri de autostradă la minimum trei benzi pe sens, pe piloni și prin tuneluri s-au întocmit documentațiile?

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole