Ghid de bune practici pentru evitarea aglomerației din magazine

magazin, coada magazin, reguli magazin

Prefectura Capitalei a realizat împreună cu organizaţiile retailerilor un ghid de bune practici pentru evitarea aglomerării în magazine. Prefectul Capitalei, Alin Stoica, a declarat, joi, că acest ghid este necesar pentru ca măsurile în vigoare privind limitarea răspândirii SARS-CoV-2 să se implementeze eficient.

În urma discuţiilor a reieşit necesitatea de a informa clienţii, de a asigura flexibilitate comercianţilor în aplicarea măsurilor şi de a menţinere un dialog constant între comercianţi şi autorităţi.

Ghidul stabilește următoarele acţiuni ca fiind bune practici la nivelul comercianţilor:

  1. Afişarea la intrarea în magazin, la loc vizibil, a unui afiş în care să fie menţionat numărul maxim de clienţi care pot fi prezenţi simultan în acel magazin. Afişul trebuie să fie cel puţin de mărime A4 şi caracterele să fie suficient de mari pentru a fi vizibile de la distanţă.

Este propus următorul text:

„Pentru a putea respecta regula distanţării fizice, în acest magazin pot fi prezenţi simultan …. clienţi.”

  1. Modul de calcul pentru numărul maxim de clienţi va fi făcut
  • prin raportare la cota de maxim 7 metri pătrați per client pentru magazinele mari, de tip mall, supermarket, hypermarket
  • prin raportare la obligaţia asigurării distanţării de 2 metri între clienţi pentru magazinele mici şi mijlocii.

 

  1. Fiecare magazin va trebui să dispună măsurile necesare pentru a evita aglomerarea. Măsurile dispuse sunt la alegerea fiecărui operator economic, acesta putând să evalueze concret situaţia şi să decidă.

Printre măsurile sugerate sunt:

  • limitarea numărului de coşuri sau cărucioare disponibile la numărul maxim de clienţi care pot fi simultan în magazin
  • asigurarea contorizării electronice sau
  • asigurarea contorizării mecanice sau orice alt mijloc pe care operatorul economic îl consideră eficient şi potrivit situaţiei proprii.

 

  1. La atingerea limitei de clienţi, operatorul va opri accesul clienţilor în magazin, urmând a permite accesul pe măsura eliberării capacităţii.

La consultările pentru elaborarea acestui ghid au participat: Instituția Prefectului- Municipiul București (IPMB), Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), Asociaţia Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR), Organizația Patronală a Retailerilor din România (RORETAIL), Asociația Investitorilor de Real Estate din România (AREI) și reprezentanţi ai Primăriilor Sectoarelor din Bucureşti.

Un agent de pază de la un supermarket măsoară temperatura clienților la intrarea în magazin Sursa foto: Inquam Photos/Virgil Simonescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *