
Generația Z renunță la cerealele clasice: „Nici nu m-ați putea plăti să le mănânc”
Timp de decenii, cerealele la cutie au fost simbolul micului dejun american. Astăzi, însă, acest obicei scade dramatic în popularitate, mai ales în rândul Generației Z, care rescrie complet regulile dimineților, relatează Fox News.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Vânzările de cereale în Statele Unite sunt în scădere de peste 25 de ani. Chiar dacă pandemia a oferit o gură de oxigen temporară acestui sector – odată cu revenirea micului dejun în familie, trendul descendent a continuat. Conform Nielsen IQ, între 2021 și 2023, s-au vândut cu peste 400 de milioane de cutii mai puține cereale.
De ce se întâmplă acest lucru? Nu doar comoditatea este de vină. Potrivit experților, Generația Z (cei născuți între 1997 și 2012) are o relație diferită cu alimentația: evită produsele ultraprocesate, pune accent pe naturalețe și preferă alimente bogate în proteine și nutrienți. În loc de cereale cu zahăr, mulți tineri aleg ouă, carne, fructe sau chiar legume la micul dejun.
„Nici nu m-ați putea plăti să mănânc cereale dulci dacă vreau să am o zi bună”, spune Annika Zude, cunoscută pe TikTok ca @ThatCrunchyGirlAnnika. Ea promovează stilul de viață „crunchy” axat pe ingrediente curate, integrale, fără adaosuri chimice.
Această schimbare nu se limitează doar la tineri. Tot mai mulți consumatori sunt atenți la conținutul de zahăr și coloranți artificiali. Un bol de Lucky Charms conține deja un sfert din doza zilnică recomandată de zahăr. Sub presiunea publică și a mișcării „Make America Healthy Again”, giganți precum Kellogg și General Mills au promis că vor elimina coloranții FD&C din cerealele lor până în 2027.
„Americanii vor să știe exact ce conține micul lor dejun și ce beneficii aduce corpului”, explică Jennifer Hillis, nutriționist și cercetător în domeniul citricelor la Universitatea South Florida.
Deși consumul de cereale este în scădere, industria nu se dă bătută. Branduri precum Kellogg au lansat linii precum „Mashups”, care combină cereale populare – Frosted Flakes cu Froot Loops, de exemplu, pentru a atrage tinerii dornici de experiențe gustative inedite.
Totuși, viitorul pare a fi al segmentării. Tom Rees, analist la Euromonitor, consideră că marile branduri trebuie să accepte realitatea unui public diversificat: unii vor cereale dulci și picante, alții variante keto sau bogate în fibre.
„Epoca în care o singură marcă putea mulțumi pe toată lumea s-a încheiat”, spune Rees.
Iar în timp ce firmele mari caută soluții, Gen Z își urmează instinctul: mai puțină procesare, mai multă autenticitate și un mic dejun care spune ceva despre stilul lor de viață nu doar despre tradiție.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.