G4Media.ro

Gabriela Firea: Mentenanța autobuzelor Otokar e asigurată de producător, dar reparațiile curente…

Gabriela Firea: Mentenanța autobuzelor Otokar e asigurată de producător, dar reparațiile curente le face STB pentru a evita concedierile

Gabriela Firea a respins luni informațiile potrivit cărora autobuzele cumpărate de la firma turcă Otokar ar avea probleme majore, spunând că din cele 30 intrate în trafic doar unul a avut probleme. Primarul general a mai spus că reparațiile curente ale autobuzelor noi e făcută de angajații STB (fosta RATB), deși există un contract de mentenanță cu producătorul turc.

„Mentenanța este asigurată opt ani de zile de câștigătorul licitației, conform legii, dar verificările zilnice și reparațiile curente se realizează de către lucrătorii STB, pentru că așa s-a dorit și asta a fost discuția inclusiv cu reprezentanții sindicatelor – compania câștigătoare să ofere piesele de schimb, dar forța de muncă să fie a foștilor colegi de la RATB, actualmente STB. Este și normal așa, pentru că ar fi însemnat să facem disponibilizări și nu asta ne dorim”, a spus Firea, potrivit Digi 24.

„Îmi pare foarte rău, că eu am o relație bună cu toți angajații, dar unii lideri de sindicat au început să facă politică și declarații care exced cadrul lor de reprezentare. Domniile lor trebuie să fie interesați în special de salariile angajaților, de condițiile de muncă și de investiții. Se investește foarte mult în transportul public în comun și îmi exprim amărăciunea pentru faptul că în loc să se constate aceste realizări, se vorbește despre faptul că un autobuz din cele 30 a avut o problemă”, a mai declarat Gabriela Firea.

Foto: Contul de facebook Gabriela Firea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

22 comentarii

  1. Wow, asta chiar că este tare. Mentenanța este asigurată de Otokar, dar este făcută de altcineva.
    Deci, ne fac toate, dar doar ne dau piesele.
    Tot contractul este cu service inclus, dar zilnice și reparațiile curente se realizează de către lucrătorii STB.

    Deci, și cu sufletu’ în rai, și cu turcu’n autobază!

  2. Bah cata vrajeala! A semnat ca proasta ce i-au pus turcii in fatza si acum vrea sa ne prosteasca.

    Mi-e scarba de romani, romanii tot timpul fac din astea.

    • Mă ăsta- 2087 ai un singur neuron , ești o sluga PSD-ită cu idei comuniste și incalci flagrant drepturile la autobuze a cetațenilor Romaniei.

    • Nu a semnat ca prosta ci ca un om cointeresat de parandărătul ofertat. 225.000 euro Mercedes la Cluj, comparat cu 238.000 euro Otokar la București. Același tip de autobuz, din punct de vedere al caracteristicilor tehnice și dimensionale.

  3. Citind caietul de sarcini, gasesc asa:

    „Furnizorul va desemna un responsabil pentru activitatea de service in termen de garantie …” – poate fie STB in cazul de fata..
    „activitatea de intretinere si mentenanta zilnica se desfasoara in totalitate in 8 locatii ale achizitorului..”

    „MANOPERA VA FI EXECUTATA DE PERSONALUL DESEMNAT DE ACHIZITOR PE CHELTUIALA FURNIZORULUI”. „TOATE CONSUMABILELE NECESARE…. SUNT IN SARCNIA FURNIZORULUI SI VOR FI LIVRATE ESALONAT PE CHELTUIALA ACESTUIA”

    Deci fie STP factureaza OTOKAR, fie cineva incalca contractul, respectiv OTOKAR.

    • Daca incalca cineva contractul, nu poate fi decat STP/primaria. Otokar ce sa faca, sa ghiceasca cand se defecteaza ceva si sa vina sa repare cu forta?
      Dar dupa cum bine ai spus, asta ar insemna ca Otokar plateste (in parte) lucratorii STB.

  4. Firea tzatza proasta. Nu intelege ceva din lumea reala. Le spune soferilor ca au curu’ mare…

  5. Mincinoasa Firea este o criminala ordinara… Purtatorii ” sanatosi ” de bacterii, Stafilococ, Streptococ, Salmonella, Gonococ, Shigella, Yersinia, Chlamydia, etc, sunt mult mai periculosi decat bolnavii internati cu salvarea, deoarece infecteaza semenii si dezvolta boli autoimune cu handicap grav. Tocmai de aceea bucatarii, gestionarii, ospatarii, medicii, educatoarele, etc, sunt verificati lunar si sterilizati.

  6. Nu ma intereseaza aceste… detalii! Dar s-a spus ca in aceste masini va fi WI-FI si nu este! In rest nu am nimic impotriva sa calatoresc in ele… desi as fi preferat sa vad cum arata masinile produse in Romania.

    • preferati minciuni romanesti !

    • Liliana: MA LASI!!! adica asta era problema ca nu ai wi-fi. la 5 euro ai la cartela de mobil gica sa dai si altora, asta era problema ca nu avem net. daca o sa stam putin in ratb ca circula cum trebuie nici nu mai ai timp de net. dar tu stii prea bine, ca un troll psd ca nicio sansa sa stam putin in ratb. la vara fac pariu ca nu va merge aerul conditionat, dar tu vrei wi-fi. ca sa ce? sa postezi alte imbecilitati?

  7. Pentru toti tembeli din bucale, care au votat cu ipocrita asta de firea: Sa mergeti de acum inainte ,
    si inca 100 de ani pana la centenarul viitor , cu „Hotocarele” astea pana va ia dracu !!!!

  8. Asa este cand bucurestenii voteaza „vedete” tv si se guduresc pe langa turci, manele si beculete colorate. Au ceea ce li se ofera : un produs prost, cumparat foarte scump si impachetat in poleiala. Ca indienilor, acum sute de ani.

    Asa este cand clujenii voteaza un bun fost prim-ministru si care nu se gudura pe langa nimeni. Au autobuze bune, vestice, mai ieftine decat cele turcesti. Singurul lor ghinion, este ca de 100 de ani, au nimerit sub mitici.

    • Un prim ministru atat de prost, incat a dat mana libera patronilor sa faca cu angajatii ce vor muschii lor. Tine-l acolo, sa nu il mai prind pe aici.

    • @Liliana
      Exact asta este nevoie, sa ramana la Cluj. Sa reuseasca Ardealul sa scape de sub mitici si sa revina inapoi in Vest (ca regiune, nu ca tara, sa nu sariti in sus cu nationalismil miticesc)
      Miticii, la voi in Miticia, cu autobuzele turcesti, cu manele si cu shaorma.
      Pupi din autobuz Mercedes. Sper ca esti in forma sa iti impingi autobuzul turcesc, la fiecare pana 😀

  9. Asta-i tută rău.
    Poate ne explică și nouă care e diferența între mentenanța și reparațiile curente al autobuzelor năbădăioase.

  10. Am și eu o īntrebare stupidă: eu dacă ma duc sa imi cumpar o masina noua, chiar si SH de la reprezentanță, primul lucru de care am grijă e sa intreb de garanție si condițiile ei. La primărie nu se întâmplă la fel?

    • Problema nu e garantia si scoaterea din functie pe traseu. Se perturba programul calatorilor. Defectele tehnice impun tot timpul o rezerva la fiecare cursa iar firma constructoare nu despagubeste costurile suplimentare.

  11. Conform caiet de sarcini, pagina 42: „Manopera de intretinere planificata, revizii tehnice si REPARATII DEFECTE TEHNICE din vina furnizorului conform manualuluu de intretinere al producatorului va fi realizata de catre PERSONALUL DESEMNAT DE ACHIZITOR PE CHELTUIALA FURNIZORULUI.”
    Eu inteleg de aici ca munca depusa de angajatii STB (sau de oricare alt service ales de STB) pentru a repara autobuzele trebuie sa fie platita de Otokar, adica STB sa factureze contravaloarea orelor prestate (cu tot cu impozite si taxe) catre acestia.