G4Media.ro

Fraudele academice “se învață la liceu”: peste jumătate dintre liceenii participanți la…

sursa foto: Pexels

Fraudele academice “se învață la liceu”: peste jumătate dintre liceenii participanți la un studiu spun că au luat informații de pe net fără să precizeze acest lucru – studiu al Universității din București

Unul din trei liceeni bucureșteni participanți la un studiu al Universității din București spun că, pe parcursul anilor de liceu, au preluat uneori, frecvent sau foarte frecvent de pe internet informații fără să menționeze acest lucru, iar mai puțin de jumătate (44%) spun că au făcut-o deloc sau foarte rar. Totodată, unul din cinci spune că a preluat cel puțin uneori pasaje din lucrări care nu îi aparțin, fără a indica sursa, potrivit studiului menționat, realizat pe baza unui chestionar completat de elevi ai liceelor din Capitală. “Liceenii și liceenele ‘învață’ în școală să se abată de la integritatea academică”, notează unul dintre realizatorii analizei, care semnalează, totodată, că “între 30-50% dintre persoanele intervievate încalcă integritatea academică chiar din clasa a IX-a, ceea ce poate semnala că problema începe chiar din ciclul primar.”

Studiul Integritatea academică la liceeni – Sondaj în licee din București IntegALi folosește un chestionar completat până la final de 2.975 de elevi bucureșteni (și deschis de 5.790 de elevi). Demersul de cercetare continuă o analiză similară efectuată anterior în rândul studenților și este realizat de o echipă coordonată de profesorul Dumitru Sandu, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

  • Cercetarea publicată acum a fost realizată în 2020-2021 de către aceeași echipă care, în 2018, a realizat un studiu pe tema integrității academice în rândul studenților. Premisa investigație de acumi: “De la considerarea unor fapte neintegre ca fiind acceptabile la declararea unei imposibilități de evaluare a itemilor de integritate, fenomenul problemelor de integritate academică pare a fi dificil de înțeles și, mai ales, de abordat în vederea eradicării lui încă de la o apariție incipientă. Astfel, după 12 ani de școală preuniversitară, studenții, în special cei de la specializări umaniste, participă la cursuri privind scrierea academică, descoperind cu uimire, unii dintre ei, că există anumite reguli de citare și de comportament integru școlar ce par noi și greu de abordat.”

Coordonatorul studiului, Dumitru Sandu, realizează o analiză a percepțiilor privind gravitatea abaterilor de la normele de integritate în rândul elevilor și pune în discuție modul cum se transmite toleranța față de aceste abateri de la profesori la elevi.

Răspunsurile elevilor de liceu cu privire la diverse abateri de la integritatea academică, pe scurt:

  • 44% spun că au preluat “foarte rar sau deloc” informații de pe internet, fără a menționa acest lucru. Un sfert spun că au făcut rar astfel de preluări, iar circa o treime (32%) au preluat uneori, frecvent sau foarte frecvent de pe internet, fără citare.
  • Un număr considerabil mai mare (57%) au afirmat că au preluat “foarte rar sau deloc” pasaje din lucrări care nu le aparțin, fără menționarea sursei. Unul din cinci (21%) spun că au făcut acest lucru rar și tot atâția spun că l-au făcut uneori, frecvent sau foarte frecvent.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Gresit, fraudele se invata de la televizor, mai exact de la personalul din aparatul de stat, de la coruptii afisati zilnic la tv, de la toti „docentii”

  2. Fraudele se invata mult mai devreme. Prima oara cand intri intr-un laborator sau atelier unde profesorul iti spune „azi trebuia sa… dar nu avem… si atunci o sa… in loc”, practic el invata sa disocieze regulile de viata.

    • Mediocritatea traversează societatea românească în toate direcțiile. Nu vă mai disculpati aiurea dând vina numai pe politicieni. Asta e „fibra” adunaturii ăsteia de se numește „poporul român „

  3. Pentru liceu se cer o mulțime de referate, „proiecte”, deși e absurd să se creadă că toți elevii vor fi creatori de nou. Așa că nu mi-e clar cu ce se îmbunătățește procesul de învățare prin referate.

  4. Si mai ales de la politrucii nostrii penali, corupti, plagiatori … promovati in fel de fel de functii banoase

  5. „peste jumătate dintre liceenii participanți la un studiu spun că au luat informații de pe net fără să precizeze” – e gresit rezultatul. Procentul real e peste 90%. Probabil diferenta e data de analfabeti functionali care nici macar n-au inteles intrebarea.

    • Sau au inteles-o si au mintit. Sau au fost dintre cei mai buni, care an de an merg la olimpiade si mai invata cate ceva la meditatii, si totusi din aceasta „elita” jumatate copiaza. In orice caz, 90% mi se pare mai aproape de realitate decat 50%. Mai ales ca multi profesori cer „wiki-referate” copy/paste ca altfel nu ar sti sa le corecteze

  6. ,,… peste jumătate dintre liceenii participanți la un studiu spun că au luat informații de pe net fără să precizeze acest lucru – studiu al Universității din București ”

    Asta se numeste ,,creativitate ” .
    Cine ii invata pe copii sa fie hoti ?
    Parintii , rudele , scoala , mediul social , guvernantii locali si nationali , ….

    Aliluia .

    • Că de ani buni aceste „referate” si „eseuri” au fost impuse ca metodă de evaluare. Și toți, părinți, elevi, profesori au fost de acord și chiar cer sa aibă pondere mai mare în notare. Așa ceva nu exista acum 20 de ani. Eseul era o compunere și de regulă era temă ptr acasă. Mai niciodată cu notă. Acum se impune de către directori și părinți chiar să fie notare și medie numai din acestea.

  7. Ha ha. În România toată lumea se gândește la furtișag. Toți au fentat legea mai mult sau mai puțin. Lucrările de licenta la drept s-au plagiat de peste 60 de ani. (se dau niște bani la persoana de la arhiva și te lasă sa copiezi și lucrarea lu strabunica-tu),. Pe vremea lui Ceaușescu se furau soluții tehnice complet de la alte produse din tari străine (inclusiv cele din est), de 30 de ani politicienii fie ei noi sau vechi au ajuns în pozițiile actuale prin mită, furtișag, și conexiuni prin lumea de „sus puși”. Și cireașa de pe tort…Celebru ministru Daniel Funerariu, pardon, Funeriu cu toate laboratoarele lui de cercetare și fițele de „zeu al corectitudinii”, nu a fost în stare să își echivaleze „celebra” diploma de BAC de la un liceu oarecare din Franța, fiind pus pe o poziție de conducere în mod dubios. Bașca mai pui că nu știe să vorbească Românește, iar dacă-i citești postările pe Facebook găsești cel puțin 5 greșeli gramaticale..Apoi faza când îi se șoptea ca la grădiniță, sau teoria lui cu forța pumnului, o părere dată aiurea, când el nici măcar fizician nu e. 😂😂😂
    Băi Romănașilor, nu va mai dați mai catolici decat Papa. 😃🤣. Nici măcar în vest nu pot opri ăștia plagiatele atat de ușor, iar voi întrați în infarct de fiecare data când se aduce în discuție asta, deși voi ați fura și chiloții vecinilor, darămite diplome.
    Așa cum bine spunea și Dl-ul Ion Iliescu…Lasa-te de glume din astea ca nici măcar nu sunt amuzante.

  8. Ekevii copiaza se pw net diverse info pt realizarea unor stupide portofolii pe care cei mai multi profesori le cer. Li se pare lor o metoda moderna de invatare. In realitate e o tampenie care nu are nimic de- a face cu intelegerea, cunoasterea, originalitatea. Profesorii noteaza, de obicei cu note mari aceste copy- paste, prin urmare rezultatul invatarii e o
    mă- Ciuca.