G4Media.ro

FOTO: Primul tren produs de Alstom pentru România va ajunge la Centrul…

Sursa fotografiilor: ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară/Facebook

FOTO: Primul tren produs de Alstom pentru România va ajunge la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în iulie

Prima ramă electrică inter-regională (RE-IR) din cele 37 ce urmează să fie produse de Alstom pentru România va ajunge la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, în vederea efectuării testelor dinamice, iar cea de-a doua va sosi în luna august, fiind destinată, cu precădere, testelor pe liniile CFR, după care ambele trenuri vor executa probele de rulare în unitate multiplă, a anunţat duminică Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), pe pagina sa de Facebook, conform Agerpres.

Potrivit ARF, în perioada 8-10 februarie 2023, o echipă a autorităţii – formată din membri ai proiectului privind achiziţia a 37 rame electrice inter-regionale (RE-IR) – a efectuat o vizită tehnică la fabrica Alstom de la Katowice (Polonia). Această deplasare constituie o obligaţie contractuală, prevăzută în contractul încheiat de ARF cu firma Alstom Ferroviaria SpA, în data de 25 martie 2022, ce are ca obiect achiziţia a 20 de rame electrice de lung parcurs şi mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 ani, contract suplimentat cu încă 17 rame electrice de lung parcurs, prin semnarea unui act adiţional, la 16 septembrie 2022.

„În cadrul acestei deplasări, reprezentaţii furnizorului Alstom au prezentat stadiul fabricării primului tren. Astfel, în conformitate cu prevederile contractuale, primul tren urmează să ajungă la Centrul de Testări Feroviare de la Făurei în luna iulie 2023, în vederea efectuării testelor dinamice, iar cel de al doilea va sosi în luna august 2023, fiind destinat, cu precădere, testelor pe liniile CFR, după care ambele trenuri vor executa probele de rulare în unitate multiplă. În baza rezultatelor acestor teste, trenul nr. 3 va fi livrat către ARF, astfel încât în luna decembrie 2023 acesta să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România. Conform clauzelor contractuale, celelalte trenuri urmează să intre în circulaţie comercială începând cu anul 2024”, se spune în postare.

Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare) şi asigură 351 locuri pe scaune.

Unităţile dispun de un sistem de semnalizare şi siguranţă ERTMS nivel 1 şi 2, sistem naţional PZB90 şi sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spaţii pentru bar/bistro şi pentru călători cu dizabilităţi, precum şi o zonă destinată distribuirii automate de bilete şi aparate de compostat, precizează ARF.

Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale ţării, dar vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu- Petroşani – Simeria, Bucureşti-Nord-Craiova-Timişoara-Arad, Cluj-Timişoara, Cluj-Suceava-Iaşi.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Sursa fotografiilor:  ARF – Autoritatea pentru Reformă Feroviară/Facebook

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Speram ca Alstom sa treacă cu bine testele de la Făurei.

    • Trenul va trece cu bine peste faza de testare insa nu pot sa nu ma intreb: pe ce sine va circula? Care va fi viteza maxima permisa de infrastructura acutala – 40km/h?

    • @Alex : se vorbeste in targ ca aceste trenuri se livreaza cu tot cu infastructura si si-o monteaza singure din mers. Mari pisicheri polonezii astia! Ei stiu ce ne lipseste noua. Noi nu. Asta explica si dilema de ce nu s-au achizitionat trenuri de la Arad sau Craiova.

  2. Mai bine ar.lua de la Astra Arad, nu sa bage banii la străini în buzunare.

  3. Rezultatele sa fie scrise intr–un dosar cu șină. Cam multe monitoare si butoane putine, greu de omologat.

  4. @rottendame, e dureros ca noi nu am reușit sa dezvoltam capacitați de producție pt transport și cumpărăm gata făcut de la polaci, turci și cehi

    Valoarea adăugată și banii sint la producție nu la un SRL de scara dd bloc care va intermedia cumpărarea

  5. Dar, cele fabricate la Arad si Craiova de ce nu sunt cumpărate de marii romani patrihoti? Am calatorit cu aceste trenuri si sunt confortabile, dotate cu internet, cu climatizare. Sunt exportate dar, in țară nu le prea vedem. De ce? Am ajuns sa cumparam tot din afara, poate in curând si sare!!! Dar, suntem mândri ca suntem romani!!!

  6. Oricum, metal mult, sticla putina, design de anii 90, probabil plin cu chinezarii…