G4Media.ro

Fostul pilot de raliuri Titi Aur, despre educația rutieră a românilor: ”Când…

sursa foto: Info Sud-Est

Fostul pilot de raliuri Titi Aur, despre educația rutieră a românilor: ”Când va pune mâna cocalarul român pe o mașină autonomă sigur va modifica el ceva pe acolo”

Fostul pilot Titi Aur, expert în conducere defensivă, a afirmat miercuri că există ”mari probleme” privind educaţia rutieră în România, adăugând că atunci când „cocalarul” român va pune mâna pe o maşină autonomă, „sigur va modifica ceva pe acolo”.

„Şi eu sunt un fan al tehnologiei, dar trebuie să înţelegem că atunci când va pune mâna ‘cocalarul’ român pe o maşină autonomă, sigur va modifica el ceva pe acolo şi de aceea în legea din România va fi pentru maşina autonomă o lege specială. În maşina autonomă trebuie să fie obligatoriu un om şi un câine. Câinele va fi dresat să muşte omul dacă pune mâna pe ceva, pentru că sigur va strica ceva. Sper să ajungem la maşina autonomă, sper să fie aşa, doar că până atunci avem mari probleme de educaţie”, a declarat Titi Aur la Conferinţa internaţională „Comportamentul uman în siguranţa rutieră 2022”, organizată de Subcomisia pentru siguranţă rutieră din cadrul Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, eveniment organizat sub egida Camerei Deputaţilor.

El a adăugat că educaţia este cea mai rapidă cale de a reduce numărul de accidente în România.

„Mi-am propus să vorbesc despre educaţie. Educaţia care cred eu că este în momentul de faţă principala, poate singura, (…) cale rapidă şi relativ ieftină ca să reducem numărul de accidente. De ce relativ ieftin şi de ce rapidă? Pentru că se pot face nişte paşi mai repede decât să construim acele autostrăzi sau până vom face drumurile perfecte sau până va veni maşina autonomă”, a spus Titi Aur.

Potrivit fostului pilot de raliuri, statisticile arată că majoritatea accidentelor rutiere sunt din cauza factorului uman.

„Cine influenţează siguranţa rutieră? Omul, drumul sau maşina? Dacă vorbim despre drumuri, drumurile, în ultima perioadă, au evoluat. Se asfaltează, se trag dungi, se fac autostrăzi. Începând din ’90 şi până acum, drumul evoluează. Culmea este că pe toate drumurile (…) modernizate, asfaltate creşte numărul de victime. Maşina a evoluat. Chiar dacă nu suntem la nivelul pe care ni-l dorim, chiar dacă suntem mult în urmă faţă de ţările pe care le urmărim, ţările dezvoltate, totuşi nu mai suntem la nivelul anilor ’90. Acum, maşinile, chiar dacă sunt vechi, au sisteme vechi, înseamnă maşini din 2010, 2012, 2015. Nu sunt foarte noi, dar au sisteme. Cine este cel mai vinovat din cele trei? Toate statisticile arată, în diferite variante, unii spun 90, unii spun 95% din accidentele rutiere sunt din cauza factorului uman. Ce înseamnă factorul uman? Păi, factorul uman înseamnă, pe de o parte, şoferul – să zicem cel mai acuzat, dar avem şi motociclistul, avem şi biciclistul, mai nou avem şi trotinetistul care a devenit o categorie de participanţi la trafic, o nouă specie greu de controlat, dar sunt printre noi. Din fericire, am scăpat de căruţaş şi de tractorist, care mai apar din când în când, dar mai rar. Şi, bineînţeles, pietonul”, a subliniat el.

Titi Aur a mai spus că, din punct de vedere al educaţiei, suntem mult în urmă faţă de ce era în anii ’80 şi până în ’90. „De fapt, am involuat în loc să evoluăm la acest capitol”, a arătat expertul în conducere defensivă.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Info Sud-Est

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Titi Aur…..asta nu e baiatul acela care spune de un accident in care a murit un om ca mortul e de vina ca nu a condus preventiv sa se fereasca de nebuni care il pot accidenta

  2. Enorm de multa gargara din partea unui pilot care a devenit campion doar pentru ca avea cel mai bun material de concurs.
    In momentul de fata mașinile „autonome” au mari probleme legislative. De exemplu pot fi „conduse” de persoane fără permis? Au voie sa se deplaseze pe drumurile publice fără niciun om la bord? Au nevoie de RCA? Etc.

    • Principala problema este de responsabilitate in caz de accident, cine raspunde daca masina face accident: producatorul masinii, firma care face softul, producatorul de hardware? Fara raspunderea cuiva nu vei putea sa faci niciun pas dpdv legislativ, iar firmele care fac aceste masini vor sa fie ca Amazon, sa nu raspunda ele de nimic.

    • @Alt Radu: se va merge din aproape in aproape. Utilizatorul final va da vina pe producător
      (i.e. Producatorul mașinii), iar acesta din urma va da vina (daca va fi cazul) pe furnizorul componentei X, samd.
      Asa se procedează deja si va fi simplu de implementat, daca se dorește. Utilizatorul final nu va avea nicio vina. E ca si cum te-ai aștepta ca acum sa fie anchetat pasagerul din spate, daca șoferul face vreo boacănă.
      Mai mult, sistemul de asigurări va fi regândit puțin pentru va nu vei mai putea imputa șoferului anumite abateri, însă tot vei putea include in preț factori de genul: frecvența deplasărilor, zonele frecventate (i.e. Cu riscurile aferente), locul de parcare, etc.

  3. Cocalari. Așa e. România sora mai mica a Indiei. Peste 30ani va fi sora mai mare. Fugim din România. Fugim spre civilizație. Sa rămână ei cocalari și afumați aici.

  4. Titi Aur il sustine pe Victor Ponta!