G4Media.ro

FortiVacation în Transilvania: „Seara se încuie poarta și rămâneți singuri, în toată…

Sursa foto: Turnul Sfatului

FortiVacation în Transilvania: „Seara se încuie poarta și rămâneți singuri, în toată biserica” / Un nou concept turistic, cu cinci teme, pentru 100 de biserici fortificate din „sufletul Transilvaniei”

Mâncare, mișcare, meșteșug, experiențe, educație sunt cele cinci teme principale care stau la baza FortiVacation, un program turistic inițiat pentru a valorifica un patrimoniu recunoscut la nivel mondial, dar încă timid exploatat în numeroase locuri: bisericile fortificate din Transilvania, scrie Turnul Sfatului.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Sunt aproximativ 200 de biserici pe care Consistoriul Superior al Bisericii Evanghelice CA din România – „biserica sașilor” – le are în grijă prin intermediul Fundației Biserici Fortificate. Dintre acestea, 164 se află în satele Transilvaniei.

Prin programul „FortiVacation: descoperă sufletul Transilvaniei” se propune creșterea numărului turiștilor care descoperă bisericile fortificate. Publicul țintă este format din familiile cu copii mici (până la aproximativ 14 ani).

Există și un proiect-pilot, implementat anul trecut la Curciu, sat aflat la marginea județului Sibiu, în comuna Dârlos. Turnul porții din cadrul bisericii fortificate din Curciu a fost transformat în apartament care poate fi închiriat și prin intermediul Booking.com, unde a fost evaluat de către oaspeți la nivelul „excepțional”.

Sufrageria apartamentului a fost amenajată într-o fostă capelă.

„Gazdă este învățătoarea din sat, ceea ce este un avantaj deoarece vorbește română, germană și engleză. Seara se încuie poarta și rămâi singur în toată biserica, o experiență inedită. Este un proiect pilot, pentru o reconversie a unor spații pentru petrecerea timpului liber”, spune manageril Fundației Biserici Fortificate, Cristian Cismaru .

„Aceste familii care ajung la evenimentele noastre sunt cele active din oraș, pentru care partea

de mișcare este o rutină zilnică. Sunt familiile caută natura, conectare cu populația locală și care se gândesc ce valori și mesaje le transmit copiilor lor. În proporție 95% clienții noștri sunt aceștia: familiile din România care își imaginează un viitor în aceste sate”, a declarat Cristian Cismaru.

FortiVacation va pune accentul, în primă fază, pe promovarea și organizarea de evenimente în cele aproximativ 100 de biserici fortificate aflate în „triunghiul” format între Orăștie, Brașov și Sighișoara. „Este zona cu cea mai mare densitate de astfel de monumente”.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.