G4Media.ro

Ford transferă fabrica de la Craiova către Ford Otosan, cel mai mare…

Foto: Gov.ro

Ford transferă fabrica de la Craiova către Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa. Trei noi vehicule electrice vor intra în producţie din 2024

Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, va prelua proprietatea asupra fabricii de la Craiova şi a activităţii de producţie din România, proces condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor, transmite News.ro

De asemenea, producătorul auto a anunţat luni că modelul Puma, crossover-ul Ford, primeşte o versiune complet electrică din 2024, care va fi construită la Craiova.

Noul vehicul utilitar uşor, care va intra în producţie anul viitor la Craiova şi care va avea o versiune complet electrică din 2024, va fi următoarea generaţie Ford Transit Courier.

Vehiculul multifuncţional compact Tourneo Courier va fi, de asemenea, construit la Craiova din 2023, cu o versiune complet electrică începând 2024. Transit Courier şi Tourneo Courier sunt proiectate şi dezvoltate de joint venture-ul Ford Otosan.

Producţia modelului EcoSport se va opri până la finalul acestui an.

Ford şi Ford Otosan speră ca procesul de transfer al proprietăţii anunţat astăzi să fie finalizat în al treilea trimestru al anului 2022, proces condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor.

Totodată, Compania Naţională de Vânzări a Ford în România, precum şi alte departamente ce deservesc Ford la nivel european, vor continua să-şi desfăşoare activitatea în acelaşi mod ca şi până acum, rămânând parte din structura Ford Europa.

Anunţul de astăzi permite fabricii de la Craiova să joace un rol major în viitorul acestui joint venture, sprijinind, în acelaşi timp, planurile solide ale Ford cu privire la electrificare (Model e) şi vehicule comerciale (Ford Pro). Totodată, acest lucru permite Ford Otosan să-şi extindă amprenta sa internaţională în ceea ce priveşte producţia de vehicule şi experienţa în acest domeniu.

În acelaşi timp, Ford anunţă astăzi că modelul Puma, care în 2021 a fost cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa, va primi din 2024 o versiune complet electrică, ce se va fabrica la uzina din Craiova.

Anul trecut, Ford a confirmat că începând cu 2023 la Craiova se va produce un nou vehicul utilitar uşor, care din 2024 va exista şi în varianta complet electrică. Astăzi, compania anunţă că acest vehicul va fi viitoarea generaţie Transit Courier. În plus, un vehicul multifuncţional compact – Tourneo Courier – urmează, de asemenea, să fie produs la Craiova din 2023, cu o versiune complet electrică ce urmează a fi lansată în producţie în 2024.

Viitoarea generaţie Transit Courier şi Tourneo Courier este proiectată şi dezvoltată de Ford Otosan, joint venture – ul cu Ford, în care Ford şi Koç Holding sunt acţionari majoritari, într-unul dintre cele mai longevive parteneriate din industria auto globală.

Prin transferul proprietăţii, fabrica de la Craiova va beneficia de o reţea largă de competenţe şi de transfer de know-how prin experienţa vastă a echipei Ford Otosan în proiectarea, dezvoltarea şi construirea de vehicule comerciale şi electrice.

Experienţa în ceea ce priveşte sistemele de propulsie electrice, obţinută de Ford Otosan prin fabricarea la Kocaeli (Turcia) a modelului E-Transit din segmentul de două tone, care va fi pus la vânzare în acest trimestru şi a versiunii complet electrice a următoarei generaţii Transit Custom, la vânzare din 2023, va fi utilizată pentru a asigura cea mai bună tranziţie posibilă către viitorul electric al fabricii de la Craiova.

Ford mai anunţă că producţia SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport se va încheia până la finalul acestui an, deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producţia de vehicule comerciale şi electrice.

Ford deja a demarat la Craiova un proces de informare şi consultare cu partenerii sociali, în privinţa transferului de proprietate.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează şi deserveşte o linie completă de maşini Ford, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate şi vehicule de lux Lincoln, oferă servicii financiare prin Ford Motor Credit Company şi urmăreşte poziţii de lider în electrificare, soluţii de mobilitate, inclusiv servicii de conducere autonomă şi servicii conectate. Ford are aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume.

Ford Europa este responsabil pentru producerea, vânzarea şi întreţinerea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are aproximativ 45.000 de angajaţi la unităţile sale deţinute în totalitate şi la întreprinderile mixte consolidate şi aproximativ 59.000 de oameni când sunt incluse afacerile neconsolidate.

Pe lângă Ford Motor Credit Company, operaţiunile Ford Europe includ Divizia Ford Customer Service şi 19 unităţi de producţie (12 unităţi deţinute în totalitate şi şapte unităţi de asociere mixtă neconsolidată). Primele maşini Ford au fost expediate în Europa în 1903 – în acelaşi an în care a fost fondată Ford Motor Company. Producţia europeană a început în 1911.

Ford Otosan (Ford Otomotiv Sanayi A.Ş.) este o companie cotată la bursă, în care Ford şi Koç Holding au acţiuni egale. Ford Otosan este cel mai mare centru de producţie de vehicule comerciale Ford din Europa.

Pe lângă producerea gamelor Transit, Transit Custom şi Transit Courier, Ford Otosan este centrul de excelenţă şi liderul global de inginerie pentru dezvoltarea vehiculelor comerciale grele şi a grupurilor motopropulsoare Ford Trucks şi oferă, de asemenea, asistenţă globală pentru ingineria de motoare diesel şi vehicule comerciale uşoare Ford.

Compania are toate capacităţile şi infrastructura necesare pentru a proiecta, dezvolta şi testa un întreg vehicul, inclusiv motorul acestuia, de la început şi până la produsul comercial complet.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Deci iar ne-au cucerit putin turcii… acum si pe piata auto.

    • Bulgaria e o hazna turceascã (veche) .. si Românistanul”ieuropean” e turcit .. big time 😏😂

  2. Au asteptat destul autostrada. Vor pleca cu totii si o sa fie bine … ne salveaza psd si pnl .

  3. Aliatii ne-au jefuit, ne-au pus sa cumpărăm pe bani multi fiarele lor vechi, ne pun sa plătim staționarea militarilor lor, le mai cumpărăm si tehnologia nucleară inexistentă si ne iau o fabrica unde cateva sute de români, pe salarii nu prea mari, muncesc pt a-si asigura familiile. Halal aliați!!