Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Liderii coaliției de guvernare PSD-PNL au promis vineri, 22 martie 2024, Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani, proiect inclus în PNRR în 2021, dar au uitat de adevărata problemă a Moldovei: întârzierea majoră a proiectului A8 Autostrada Unirii, cel mai important proiect de infrastructură, legătura Moldovei la Transilvania și mai departe la rețeaua europeană de transport.
Într-o zi în care elicopterul a fost mijlocul de transport, unind simbolic și aerian (nu prin autostrăzi și căi ferate modernizate) Moldova cu Transilvania, președintele Senatului, Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu au promis finalizarea a 148 de kilometri din Autostrada Ploiești – Pașcani (A7), adică aproape jumătate din lungimea contractată, lipsind cei 100 de kilometri de la Pașcani la Siret, în pregătire pentru lansarea contractelor de execuție. Ziua de vineri a început cu verificarea pe Autostrada Moldovei, la prânz au fost la Beclean în Bistrița Năsăud (detalii aici), iar după amiază la Oradea și la Timișoara.
Dacă pentru fostul premier Ciucă „Autostrada Moldovei este cel mai important proiect de infrastructură din România”, iar actualul premier Marcel Ciolacu a uitat de inaugurarea primilor kilometri din A7 (detalii aici), ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a preferat tema inaugurărilor la termen sau înainte de termen, deși știe că atât loturile de munte cât și secțiunea Târgu Neamț – Iași – Ungheni (proiectare Consitrans) sunt în întârziere față de promisiunile de până acum, iar 2024 și caietele de sarcini din acest an pentru cele 6 loturi cu trecerea complicată a Carpaților sunt „cărămida” A8.
Citește integral pe economedia.ro