
Federația Patronatelor din Turism susține că bugetul alocat de o familie pentru vacanța de Rusalii, pe litoral, ar fi fost în medie de 1.000 de lei / Gradul de ocupare a depăşit 60% în unităţile de cazare
Gradul de ocupare a depăşit 60% în unităţile de cazare de pe Litoralul românesc, deschise în minivacanţa de Rusalii, câteva hoteluri din Mamaia, Eforie Nord şi Neptun ajungând la capacitate maximă, arată Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). Bugetul mediu alocat de o familie ar fi fost de aproximativ 1.000 de lei, iar durata medie a sejurului, de 2–3 nopţi.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
”Minivacanţa de Rusalii a reprezentat un început bun pentru sezonul estival 2025. Litoralul, staţiunile montane, dar şi cele balneare s-au bucurat de un aflux sporit de turişti, semn că vacanţele petrecute în România rămân o opţiune preferată pentru mulţi români”, arată FPTR.
Pe litoralul românesc, gradul de ocupare a depăşit 60% în unităţile de cazare deschise în această perioadă, cu câteva hoteluri din Mamaia, Eforie Nord şi Neptun ajungând la capacitate maximă.
Staţiunile montane precum Braşov, Poiana Braşov şi Sinaia au înregistrat un grad de ocupare de până la 90% în structurile operaţionale.
În staţiunile balneare şi cu ape termale (Băile Felix, Călimăneşti-Căciulata, Băile Herculane, Sovata), gradul de ocupare a depăşit 85%, semn clar al revenirii interesului pentru relaxare, tratamente şi servicii SPA.
Durata medie a sejurului a fost de 2–3 nopţi. Bugetul mediu alocat de o familie a fost de aproximativ 1.000 de lei.
Cele mai solicitate pachete au fost de cazare cu mic dejun sau all inclusive, acces la facilităţi recreative, mese festive, divertisment.
Potrivit FPTR, a existat o cerere crescută pentru locaţii curate, sigure, cu spaţii de promenadă, zone verzi şi acces facil la natură sau atracţii locale.
Făcând o comparaţie cu Rusaliile 2024, anul acesta s-a înregistrat o creştere cu peste 15% a numărului de turişti în structurile de cazare deschise. Bugetul mediu per turist a crescut cu aproximativ 200 de lei. A existat totodată o tendinţă clară de diversificare a alegerilor turistice, cu accent pe turism balnear şi de litoral.
FPTR atrage atenţia că, în ciuda eforturilor operatorilor din turismul intern, România continuă să înregistreze un deficit cronic în balanţa de plăţi turistice, de aproape 4,3 miliarde de euro în 2024, potrivit datelor prezentate de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism (INCDT).
”Cheltuielile românilor în străinătate: 9,6 miliarde de euro. Cheltuielile turiştilor străini în România: doar 5,3 miliarde de euro. Rezultat: un dezechilibru de 14,6%, perpetuat de peste trei decenii”, arată patronatul.
FPTR subliniază că lipsa unei strategii naţionale coerente pentru atragerea turiştilor străini, alături de fragilitatea promovării externe şi lipsa unei Organizaţii Naţionale de Management al Destinaţiei, condamnă România la statutul de piaţă emiţătoare de turişti, nu receptoare.
”Românii aleg România, dar România turistică este pregătită să-i primească? Infrastructură sub aşteptări, un deficit turistic îngrijorător şi previziuni fiscale sumbre. FPTR cere acţiune, nu promisiuni”, precizează reprezentanţii FPTR.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.