G4Media.ro

Familia Agnelli, care deține Iveco, a renunțat la vânzarea companiei către chinezi…

Sursa Foto: bossmachinery.nl

Familia Agnelli, care deține Iveco, a renunțat la vânzarea companiei către chinezi după ce guvernul italian a anunțat că se va opune tranzacției

CNH Industrial NV, grupul deţinut de familia Agnelli, a încheiat discuţiile privind vânzarea Iveco SpA – divizia care produce camioane şi autobuze – către compania chineză FAW, după ce Guvernul italian a semnalat că se va opune tranzacţiei, transmite Bloomberg, citată de Agerpres.

În loc să vândă compania cu sediul la Torino, CNH intenţionează acum să accelereze „introducerea unor soluţii de infrastructură şi transport mult mai sustenabile, în linie cu obiectivele Pactului Verde al UE”, a anunţat compania italiană într-un comunicat.

CNH a abandonat negocierile deoarece compania chineză nu a prezentat o ofertă acceptabilă pentru Iveco, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Guvernul italian a semnalat că se va opune tranzacţiei şi apoi a lăudat decizia CNH de a renunţa la negocierile cu FAW.

Autorităţile de la Roma au urmărit cu atenţie evoluţia negocierilor „deoarece consideră că producţia de camioane grele este de interes naţional strategic”, şi sunt pregătite să sprijine păstrarea producţiei în Italia, a afirmat ministrul Dezvoltării Economice Giancarlo Giorgetti.

Decizia a fost salutată şi de oficialii francezi, ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire, anunţând că a lucrat împreună cu Giorgetti pentru a proteja sectorul industrial din Europa.

Din 2020 CNH era în negocieri cu FAW, şi a respins oferta iniţială a părţii chineze, care evalua afacerea la aproximativ trei miliarde de euro (3,6 miliarde de dolari), susţin sursele.

Matteo Salvini, liderul partidului de extremă dreapta Liga din Italia, a afirmat că autorităţile trebuie să protejeze Iveco deoarece este un activ strategic.

O vânzarea a Iveco ar fi fost o alternativă la un plan din 2019 al CNH Industrial care viza separarea în două a grupului şi listarea diviziei care produce camioane şi autobuze. Această separare a grupului controlat de Exor, compania holding a familiei Agnelli, era programată iniţial pentru începutul lui 2021, dar a fost amânată din cauza pandemiei de coronavirus.

Cele mai recente discuţii cu privire la viitorul Iveco au apărut într-un moment în care grupul chinez FAW, care produce deja camioane de mare tonaj sub bradul Jiefang, vrea să se extindă în afara Chinei în următorii ani.

Iveco este cel mai mic din producătorii europeni tradiţionali de camioane, concurând cu rivali precum Volkswagen, Daimler şi Volvo Group. Grupul italian produce utilitare în China în parteneriat cu compania de stat SAIC Motor.

În 9 aprilie, o fabrică de asamblare a camioanelor pentru Armată a fost inaugurată la Petreşti, în România. „Această iniţiativă reprezintă o confirmare a angajamentului companiei noastre, IVECO Defence Vehicles, cu privire la realizarea unor capacităţi naţionale de producţie, aferente vehiculelor care fac obiectul contractului deja în derulare cu Ministerul Apărării Naţionale”, a declarat Bogdan Iuliade, director în cadrul IVECO.

Fabrica are o capacitate de 440 de vehicule pe an, are cinci linii de producţie şi o suprafaţă de 9.000 de metri pătraţi. Investiţia de la Petreşti este de 50 de milioane de euro şi este realizată în cadrul offsetului aferent contractului de înzestrare a Armatei Române cu vehicule produse de IVECO Defence.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Ne cumpara chinezii cu totul. Asta se intampla daca UE nu mai are niciun interes sa protejeze industria locala. Cele mai influente tari din UE fac foarte multi bani din afaceri banale in China.
    Vor continua sa castige easy money in China si dupa ce va fi acaparata economic zona UE?
    Cu siguranta nu. Atunci va incepe exploatarea vestului de catre noii proprietari.
    Ideea de a avea o singura fabrica planetara nu este rea deoarece se pot reduce costurile daca materia prima si liniile de asamblare sunt in aceeasi regiune geografica.
    In realitate, acea fabrica planetara are propriul sau guvern si propria sa dorinta de a conduce politic si cultural restul lumii.

    • In 2006 un analist Belgian mi-a marturisit ca isi va obliga gemenele de 3 ani sa invete limba chineza. Pentru ca nu exista alta solutie.
      Am ras ca de o gluma buna.
      Constat ca avea dreptate.
      Occidentul este incapabil sa se opuna vreunei amenintari. Oricarei amenintari. Iar China este mama amenintarilor.

  2. Ana, limba chineza nu exista. Este fie cantoneza, fie mandarina. Cel putin eu asa stiu, fara sa caut pe goagăl.
    Mandarina e mai frecventa.

  3. China plătea 3 miliarde euro, și Italia se angaja sa cumpere jucării și electronice de cea mai proasta calitate de 3 miliarde.
    România are experienta, a cumpărat din China dupa 1990 de miliarde dolari chestii neconforme pe care le-au introdus in tara fără plata taxelor (spaguind autoritățile), situație ce a dus la închiderea multor fabrici în Romania. NOAPTEA MINTII!