Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
88% dintre respondenții unui studiu realizat în România de The Center for International Research and Analyses la comanda Economedia au o părere bună despre mașinile electrice. Dacă ar avea fondurile necesare, 34% dintre respondenți au cumpăra o mașină hibrid, 24% – un automobil electric, 21% – pe benzină și doar 14% pe motorină, potrivit studiului citat.
Sondajul ”Percepții publice asupra politicilor de mediu”, realizat la jumătatea lunii martie, arată că 58% dintre respondenți consideră că în zona în care locuiesc poluarea reprezintă o problemă.
În schimb, întrebați dacă ar fi de acord să plătească o taxă suplimentară către administrația locală și centrală în vederea dezvoltării unor politici de mediu, 62% dintre respondenți nu au fost de acord, doar 31% acceptând ideea.
Citește integral pe economedia.ro
Daca erau preocupati de mediu, cumparau hibride in ultimii 20 de ani. Dar si-au luat diesel pentru ca ii baga in scaun la plecare si pentru ca faci mai multi km cu aceeasi bani.
Aceeasi poveste si la electrice, este vorba de apetitul pentru putere si pentru plimbari ieftine.
Masina electrica nu polueaza mult mai putin, doar ca polueaza atundeva. Logica celor care arunca ambalajele sau tigarile pe geamul masinii, cat timp spatiul lor privat este curat, restul planetei nu conteaza.
Se gandeste cineva ca individul de rand care se trezeste proprietar de masina electrica, prin pomeni de la stat sau investitie proprie, va dori sa profite de pretul mic al deplasarilor electrice si va folosi masina mai mult?
Mai multe plimbari cu masina inseamna implicit amprenta de CO2 mai mare, electricitatea nu este 100% verde. Deci unde este castigul?
Castigul este la cei care vor sa faca bani din masini electrice cu baterii de laptop. Tot aceia sunt si stapanii nostri din UE si sunt gata sa ne imprumute ca sa ne facem targetul verde fixat tot de ei.
Ba sa stii ca polueaza cu mult mai putin. Ipotezele tale sunt cel putin superficiale. Nu am timp sa-ti fac educatie, se vede ca esti importriva automobilelor electrice.
@ Marius – luat per total, procesul de fabricație al unei mașini electrice cu baterii inclus + procesul mediu în timp, al producerii energiei electrice + o noua bateria la 6-8 ani, este de cea. 1,8 ori mai poluant decât o mașină benzina-gaz, ori una diesel cu adblue. Incredibil…NU?!….
Auto electrice inseamnă mai mult curent absorbit din sistemul national: ce surse isi vor creste productia: eolian? Hidro? Nuclear ? Mai probabil centralele pe cărbuni vor fuce suplimentul cerut. Deci nu mai ardem motorină, ardem cărbuni.
Cât despre plimbări ieftine, in clipa când vor gi destule auto electrice si prea putine termice, plătitoare de acciză in benxină, fitidiguri că se vor băga taxe la electrice
Eu cred că greșești.Normal că mașina electrică este viitorul, chiar daca vrem noi sau nu vrem.
Adica fara taxe suplimentare nu putem face politici de mediu? Ca sa vezi ce chestie!
Marius: tu esti mai in potriva tu esti cu evolutia daca electric se cere ala e , crezii asamult in evolutia ca te_ai pierdut in epoca de piatra, evolutia nu inseamna non polution inseamna merci boule inainte, be smart don’t be a retard, enjoy!!!! Marius wake up,
ce cacat scrii acolo, omule de la Langley?
Un diesel euro 6 cu filtru de particule nu este mai poluant decat o benzinara sau un hibrid. Plus ca obtinerea bateriilor este destul de poluanta si inclusiv generarea electricitatii nu e 100% verde.
Ok despre Diesel dar fabricarea oricărei mașini e poluanta, nu doar a bateriilor de la electrice.
In schimb, numai mașinile electrice iți oferă șansa de a nu mai polua prin utilizare (da, ai nevoie de o sursa 100% verde dar măcar e posibil și va fi din ce în ce mai ușor în viitor).
Hai cu interzicerea dieselului (care poate polua de pana la 30 de ori mai mult ca un motor benzina echivalent ) si cu companiile de ride sharing cu flote de masini electrice.
Statul mafiot daca ar disparea ar fi bani si de politici de mediu , oamenii ar fi de acord si cu taxe suplimentare.
Sunt destui bani, dar ajung la PSD şi PNL, unde sunt irosiţi masiv.
Cu ce să ne vaccinam, măi, nenică, cu ce?
La București mă refer.
Eu am crezut că stau bine, poziția 1000 pe o listă de 6 000, dar am aflat că acolo se administrează 40 de doze/zi si astea alora din Etapa a 2 a.
Doar nu pot să stau toată ziua pe platformă, să prind momentul introducerii unui centru nou.
Si nici n-am habar pe ce loc aproximativ mai sunt acum, suspectez că, in loc să înaintez, chiar si asa cu pasi de melc de 40 doze/zi, am ajuns chiar mai în spate.
Unde dreak or fi AstraZenecile alea multe, n-am habar, în București nu sunt.
Ummmmmmm, tu iti dai seama ca aici vb de mașini electrice nu? Tu vb de vaccinuri pe un site care vb de mașini🤦♂️
PE DRACU ROMANII VOR MASINI ELECTRICE.
VOR SA NU MAI FIE TALHARITI DE AUSTRIECI I PADURILOR,DE AMERICANI,RUSI GERMANI,ITALIENI TURCI,ARABI…. APA,TERENURI AGRICOLE,GAZE DE SIST(despre care vad ca sa pus batista pe tambal),PETROL…..
DAR MAI ALES VOR CA INSTITUTIILE STATULUI SA-SI FACA DATORIA CA NISTE NATIONALISTI PENTRU CARE AU DEPUS UN JURAMANT DE CREDINTA!
ROMANII VOR CONDUCATORI CARE CRED IN VALORILE NATIONAL CRESTIN ORTODOXE A ACESTEI TARI !
TERMINATI CU IDEILE ASTEA PROGRESITE PE CARE „PERVERS” LE INDUCETI ROMANILOR SI FITI LANGA TARA , DRAGI ROMANI ADEVARATI DIN G4 !!!!
Pleacă baa cu lozincile tale ceaușiste!!!
Minunat! Presupunand, prin absurd, ca 70% dintre romani, sa zicem tot prin ABSURD, vor avea masini electrice, ar fi interesant de vazut:
– cum vor fi incarcate sutele de mii de masini parcate printre blocuri, eventual fara locuri de parcare proprii, oare prin cabluri electrice trase de la etajul 5 sau 8 pana la masina aflata in parcare, sau eventual parcata la un bloc din apropiere, unde s-a gasit loc?
-cum o persoana care are treburi legate de activitatea sa economica productiva, va merge spre exemplu de la Bucuresti la Cluj – Napoca nu in 7-8 ore, ca acum, ci in vreo 15-16 ore, eventual cu cazare, plus drumul de intoarcere? Stiu, exista statii de incarcare zise rapide, insa ghici ce, alea sunt foarte scumpe deci vor fi foarte rare, cele mai intalnite fiind tot alea cu incarcare in multe, multe ore…deci adio productivitate si eficienta economica….
– in situatia in care acum exista probleme cu reteaua de alimentare cu energie electrica vara, cand se folosesc instalatiile de aer conditionat cu un consum mult mai redus de energie decat alimentarea unei masini electrice, cum va arata situatia cand vom pune la incarcat simultan sute de mii/milioane de masini electrice?-
-unde se vor gasi sutele de milioane de tone de elemente chimice/materiale necesare inlocuirii autovehiculelor actuale cu masini electrice- ma refer in special la componentele bateriilor, cat vor dura aceste resurse si ce impact ecologic vor avea la casarea masinii electrice sau doar a bateriei acesteia?
– extinzand problemele aratate mai sus la nivel european, cum va putea concura economic o Uniune Europeana in care masinile electrice ar fi impuse obligatoriu, cu toate neajunsurile lor, cu spatii economice in care astfel de masuri nu ar fi aplicate( ma refer aici la intentiile unora de a interzice in Uniunea Europeana vanzarea de masini noi cu ardere interna peste cativa ani).
– daca unii isi imagineaza ca alimentarea ( incarcarea) masinilor electrice va fi gratuita la nesfarsit, cum se intampla acum la unele magazine, eu zic sa se mai gandeasca…
Si acum haideti, sustinatori progresisti ai masinilor electrice, si combateti-ma cu argumentele voastre rationale…
Oameni ca tine traiesc sub pamant. Range-ul a ajuns pana si la Hyundai si altele la 450 de km, in curand (2 ani max) va fi 600-800 km standard, cu baterii ce vor depasi cu mult viata masinii (10ani+ sau >1 mil km). In 2030 range-ul va fi peste 1000 de km.
Viteza de incarcare va scadea si ea, vor fi construite statii de incarcare rapida pe masura ce cererea va creste (mai multe electrice pe strada). Cand e vorba de scaderea poluarii nu mai conteaza pretul, dar oricum garantat vei plati mai putin pe curent decat pe combustibilii obisnuiti.
Si ce groaznic va fi cand nu vei mai schimba niciun ulei, filtru si nu se va strica nimic la motorul electric multi ani. Impactul va fi asupra mecanicilor de motoare care vor trebui sa se recalifice pe altceva.
Oameni ca mine traiesc cu picioarele pe pamant. Oameni ca tine traiesc cu capul in nori rau de tot, doritorule de a fi bugetar!
Toti romanii vor masini electrice dar sa fie moca cat mai mult, sa fim seriosi daca ajutorul de la stat ar fi mai mic nu si-ar mai lua nici un roman electrica ,la noi totul sa fie moca ,ajutoare de la stat cat de multe ,hotie si speciali in continuare ,cam asa se merge in ro.
Terminati cu propaganda pro masini electrice,nu e decat o inselatorie.Green Deal nu este decat o alta afacere prin care vestul se va imbogatii.Hai sa vedem cine si cum.Cine produce aceste masini?Franta si Germania.Bun,apoi tot ei care se cred sefii supremi in Europa (desi nu au cerut parerea nimanui)au firme de distributie energie in toate tarile.E-on,Engie,CEZ etc.Adica ei centreaza ei dau cu capul,profit garantat al lor.Nu mai vor sa imparta profitul cu seicii pentru petrol ci vir ei tot.Apoi ce pret o sa fie la energie cand majoritare vor fi inutilitatile alea pe strada?Legea cererii si ofertei nu?Sa ne spuna ce dezastru ecologic produc in America de Sud pentru obtinerea metalelor din componenta bateriilor.Automie de 400 km?Hai sa muriti voi ,la teste a fost pornita climatizarea,dar luminile,dar radioul etc?In iarna asta autobuzele electrice din Berlin nu au functiionat ca era prea frig.Se intreaba cineva din clanul mafiot UE de unde atata electricitate?Poluarea masiva e la industrie nu la omul de rand cu o banala masina pe benzina dar e mai usor sa lupti cu cetateanul decat cu armata de avocati ale industriei.
Corect. As adauga faptul ca romanii nu sunt pregatiti financiar ptr.masini electrice. Adica nu avem bani. Deci, introducem fortat legislatie corporatist-europeana si, prostii care nu au bani, dar isi doresc sa aiba un vehicul, vor apela la..banci. La Engie, Cez, E-on, etc.adaugam bancile dragilor. Si nu vorbesc doar de multimea oamenilor de rand care se va indatora, adaugam si institutiile. Ale cui or fi dragutele de banci!? Ale mele nu.Poate totusi Romania va deveni f.f.f.bogata si peste noapte toti vom avea cate 1 mil.de dolari la banca, vor fi 10000 km de autostrazi, parcari subterane la fiecare bloc cu statii de incarcare, energia va fi doar eoliana, mareica sau geo si orasul romanesc de pe luna va avea 100.000 de locuitori.
@ Marius – luat per total, procesul de fabricație al unei mașini electrice cu baterii inclus + procesul mediu în timp, al producerii energiei electrice + o noua bateria la 6-8 ani, este de cea. 1,8 ori mai poluant decât o mașină benzina-gaz, ori una diesel cu adblue. Incredibil…NU?!….
Nu este incredibil, este fals.
O baterie tine mai mult de 6-8 ani iar producerea energiei electrice este deja într-o proporție destul de mare una curata (în România doar 35 % este din cărbune + hidrocarburi și va scădea în continuare)
La autovehiculele electrice se tine cont de orice (producție baterii, calcule cu producție curent din tari bazate pe carbune și hidrocarburi pt energia electrica, gen Polonia în Europa dar și ea se schimbă) dar de extragerea petrolului și cu toate resursele consumate pt aceste exploatări complicate nu vorbește nimeni și nu sunt luate în calcul, ca să nu mai zic de dezastrele ecologice din oceane atunci când un petrolier se scufunda și tot petrolul se revărsa în apa (și nu sunt puține).
Nu sunt fan autovehicule electrice, am un autoturism diesel și sunt foarte mulțumit de el iar când il voi schimba probabil tot un diesel voi alege 🙂 momentan vehiculele electrice chiar nu îți oferă posibilitatea sa mergi fără stres și în afara orașului dar pentru cei care stau la casa și au nevoie de a doua mașina (multe familii au 2 mașini) este o soluție ideala iar statul e normal sa incurazeje aceasta tehnologie care încă este una scumpa dar clar este viitorul și imi doresc sa prind momentul când plimbându-mă pe un bulevard plin de mașini nu voi mai simți acea poluare puternica prezenta mai pe toate trotuarele zonelor centrale.
Masinile se mai si lovesc între ele adică fac accident,noul Audi e-tron are baterii de 800 de volti sa aiba”RANGE”vă gănditi ce se intâmplă cu bateriile la un șoc de genul? dacă din mult hulita cu motor termic mai scapi cumva de acolo ieși gata prăjit.
Mare adevăr spus în acest articol! Dacă se poate o completare aș avea! A luat cineva în calcul poluarea mediului când vor trebui reciclați acumulatorii acestor mașini?
Total adevarat. Mai greu la unii cu logica si bunul simt.