G4Media.ro

EXCLUSIV Premieră în istoria Bucureștiului: STB a depus garanție la Fisc sediul…

EXCLUSIV Premieră în istoria Bucureștiului: STB a depus garanție la Fisc sediul și parcul de autobuze pentru o eșalonare a datoriei de 231 de milioane de lei. STB susține că datoriile sunt cauzate de diminuarea bugetului Capitalei și mărirea flotei cu 80%

Societatea de transport public a din București (STB) a acumulat o datorie de 231 de milioane de lei la ANAF și, pentru a obține eșalonarea la plată pe cinci ani, a depus garanție la Fisc sediul societății și o mare parte a parcului auto, potrivit unei hotărâri a acționarilor, consultată de G4Media.ro. Reprezentanții STB au confirmat informația și au justificat apariția datoriei de 231 de milioane de lei prin tăierea de către guvernul Dăncilă a bugetului Capitalei, dar și prin creșterea cu peste 80% a flotei.

Potrivit unei hotărâri adoptate la sfârşitul lunii octombrie, Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor Societăţii de Transport Bucureşti STB S.A. „constituie în garanţie bunurile aflate în patrimoniul societăţii, respectiv imobilul compus din imobil şi teren situat în Bucureşti, Bv. Dinicu Golescu nr. 1, Sector 1, identificat cu numărul cadastral 261250, înscris în CF sub nr. 261250, 995 autobuze, 65 troleibuze, 10 vagoane tramvai, 78 utilaje (elevatoare, dispozitiv de suspendare auto, standuri ITP, staţii spălare), 92 de echipamente (motostivuitoare, buldoexcavatoare şi electrocare)”.

Foto: Fragment din Hotărârea acționarilor STB SA

Andrei George Creci, directorul STB, a fost împuternicit să semneze acordul şi să ducă la îndeplinire toate demersurile asumate.

Este pentru prima oară când STB își pune activele garanție pentru eșalonarea unor datorii, după cum au transmis reprezentanții societății pentru G4Media.ro. În anii 2013-2014, fosta Regie Autonomă de Transport București (RATB, actuala STB SA) a mai fost în incapacitatea de a-și plăti datoriile, astfel încât ANAF a pus sechestru asigurator pe sediul Regiei, din Bulevardul Dinicu Golescu nr.1. După achitarea datoriilor de către RATB, ANAF a ridicat sechestrul la acel moment.

Reprezentanții STB arată într-un răspuns remis G4Media.ro că acumularea datoriei de 231 de milioane de lei a fost cauzată de creșterea cu peste 80% a parcului auto (de la 1040 mijloace de transport la 1861), de dublarea liniilor de transport, inclusiv în județul Ilfov, precum și de diminuarea bugetului Capitalei în anul 2019, ca urmare a reducerii cu 30% a sumelor repartizate de Guvern, din încasările impozitului pe venit, colectat la bugetul de stat.

Avocaţii consultaţi de G4Media.ro spun că luare unui astfel de angajament în faţa ANAF de către STB nu este deloc o joacă. Oricând, în eventualitatea neplăţii datoriilor eşalonate, societatea de transport poate rămâne fără bunurile puse ca garanţie.

„Practic, dacă STB nu îşi va plăti datoriile eşalonate, ANAF va trece efectiv la executarea silită a imobilului respectiv. Este o prevedere legală care este permisă de Codul de Procedură Fiscală coroborat cu Codul Fiscal. Tot ce este acolo se poate executa silit de către inspectorii ANAF. Aceştia ar putea pune sechestre, ar putea opri în trafic autobuzele cu ajutorul agenţilor de poliţie pentru a le reţine certificatele de înmatriculare, după care executorul fiscal ar putea să le scoată la vânzare, la licitaţie publică. Asta dacă societatea nu îşi va plăti obligaţiile fiscale către stat”, a declarat pentru G4Media.ro avocatul Adrian Cuculis.

Citește mai jos răspunsul integral al STB SA:

Adunarea Generală a Acționarilor a STB SA a hotărât, la 30 octombrie 2019, aducerea în garanție a unor bunuri ale societății în favoarea ANAF, în urma acceptării de către ANAF a cererii de eșalonare, pe o perioadă de 60 de luni, a datoriilor Societății de Transport București STB SA, datorii în valoare de 231 de milioane de lei.

Bunurile aduse în garanție (sediul STB SA, 995 de autobuze Mercedes, 65 de troleibuze, 10 tramvaie, alte utilaje și bunuri menționate în Hotărârea AGA nr.13/30.10.2019) au fost evaluate și au îndeplinit criteriile de constituire a garanției.

În pofida faptului că Primăria Capitalei a virat la timp fondurile necesare pentru compensarea serviciului de transport public și pentru investiții vitale în infrastructura de transport, dar și în mărirea flotei, datoriile s-au acumulat din două motive:

Începând cu anul 2018, STB a devenit operator regional și a realizat o dublare a liniilor de transport, inclusiv în județul Ilfov. De asemenea, parcul auto al STB a crescut cu peste 80%, prin achiziționarea de către PMB a 400 de autobuze noi, dar și prin repararea și scoaterea din imobilizare a unui număr de 400 mijloace de transport, pentru care Primăria Capitalei a alocat sumele necesare achiziţiei pieselor de schimb. Concret, de la 1040 mijloace de transport, parcul circulant al STB în 2019 este de 1861 mijloace de transport.

Această dezvoltare a serviciului de transport public a presupus costuri în plus, atât pentru salarizarea noilor șoferi angajați pentru mijloacele de transport suplimentar introduse, cât și pentru combustibilul consumat și alte elemente care țin de prestarea acestui tip de serviciu.
Aceste investiții au avut loc în contextul diminuării bugetului Capitalei în anul 2019, ca urmare a reducerii cu 30% a sumelor repartizate de Guvern, din încasările impozitului pe venit, colectat la bugetul de stat.

Precizăm că, până în prezent, procedura de eșalonare a datoriilor nu a mai fost invocată, deci nu a fost cazul ca STB SA să aducă bunuri în garanție la ANAF.

În anii 2013-2014, Regia Autonomă de Transport București (actuala STB SA) a mai fost în incapacitatea de a-și plăti datoriile, astfel încât ANAF a pus sechestru asigurator pe sediul Regiei, din Bulevardul Dinicu Golescu nr.1. După achitarea datoriilor de către RATB, ANAF a ridicat sechestrul.

Foto: Autobuzele STB, puse gaj la ANAF (InquamPhotos / Octav Ganea)

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

26 comentarii

  1. Asta e interesul baietilor destepti sa puna mana pe teren, primul pas a fost facut

  2. Cu RADET-ul au rezolvat. Se pregateste STB.

    Va mai aduceti aminte ca madam Pandele „Sarma” Firea vroia sa ia in administrare si Metrorex?..

    • In ritmul asta, in 2030 fluieram pe ulita dupa vecin sa ne ia si pe noi pe osia de la caruta. In Bucuresti.

  3. Capitala țării ar trebui să fie mutată în alt oraș , pro european . ?

  4. Saracie lucie ! Aici sunt si cetatenii complici ca nu-si iau bilet/abonament/SMS/card, se stie.

  5. Moahahahaaaaaa. Bă nene dacă și singura societate de transport în comun din capitală a intrat la apă. Un serviciu care efectiv nu are concurență pe branșă. Mijloacele de transport în comun sunt pachet de oameni la modul că folosesc comunității cu adevărat. Cum e posibil o asemenea entitate să ajungă în situația asta???????? Cine a avut interesul să distrugă chiar totul în românia?

  6. E bine, mersul pe jos face bine la sanatate. Un pic de frig in apartament si in cada, caleste organismul. Daca se ieftinesc si merele tinem si mai mult medicii departe. Joie de vivre… De ce credeti ca au ajuns aia departe? Pentru ca au luat totul de-a gata? Nu.

  7. Au crescut costurile deoarece Firea a cumparat autobuze desi nu era nevoie de autobuze. Evident ca le-a luat pentru ca avea combinatia pregatita cu turcii. DNA, somn usor.

    • Mananci rahat. Cum sa nu fie nevoie de autobuze?

    • @bendover Au fost reinfiintate liniile preorasenesti fara sa se amenajeze traseele, au existat linii speciale cum este cea a muzeelor sau liniile 641,642 care inc amai functioneaza si circula goale din incompetenta celor care lucreaza la linia de tramvai 41 si nu au reusit sa termine lucrarea in cele doua luni in care circulatia tramvaiului a fost complet oprita. Ceea ce ar trebui sa fie clar pentru bucuresteni este ca liniile preorasenesti au fost reinfiintate, contrar intereselor transportatorilor particulari, pentru a crea artificial un deficit de autobuze in parcul ratb cu aproximativ 1 an inaintea de afacerea cu turcii. Merita mentionat ca din cele 1000 de Citaro achizitionate in 2008 doar 5 au fost scoase din uz (0.5%). Asta inseamna ca daca nevoile orasului au putut fi deservite timp de 10 ani cu cele 1000 de Citaro, se putea si acum. A foat totul aranjat ca sa deturneze Vrajitoarea niste sume grase. Acum au mai multe autobuze decat este necesar si au in continuare deficit de troleibuze si tramvaie. Dar cine se preocupa de problemele reale? tot ce se face este doar spalare de bani.

    • @Leonard Din alea 1000 de Citaro sunt destule care stau pe dreapta, având diverse probleme. De asemenea multe dintre ele nu au aer condiționat, vara transformându-se în saună. Operatorii privați preorășenești circulă cu niște mașini vai de ele, care nu ar face față cererii dacă ar vrea toată lumea să folosească transportul în comun. De acord că s-ar mai putea lucra la trasee.

    • Dacă consideri ca 20 min interval reprezintă un timp rezonabil de așteptare pt un autobuz care deservește câta mai cartierul Drumul Taberei… Ca sa încurajezi utilizarea transportului in comun ai nevoie de mai multe autobuze care sa ofere și condiții civilizate…Si bineinteles electrice. Pare ca iti dai cu parerea de pe scaunul șoferului de pe care nu te dezlipesti nici pt 10 m.

  8. Eu nu inteleg cum poate o societate publica sa gireze cu activele ei. Adik niste oameni pusi politic pot lua un credit, sa garanteze cu activele societatii..sa sparga creditul pe tigari..apoi pleaca. Vin urmatorii si lor li se iau activele. Inteleg asta in privat..faci ce vrei cu firma ta, dar care e logica in sectorul public?

    • Se numeste coruptie

    • E simplu. cei care conduc compania

    • STB nu mai este companie publică cum era RATB este o societate pe acțiuni că oricare alta, poate gira ai înstrăina patrimoniul
      Probabil că se dorește vânzarea imobiliarelor deținute ai apoi rapid falimentul si privatizarea cu un „investitor strategic”…

  9. Zic sa le scoatem ca mai mult polueaza. Sa dea Gabi Firea comanda de 3 milioane de biciclete ca si asa lumea-i pe Catena. Pui sangele in miscare, nu mai tragi noxe pe nasuc, arzi grasimile, oxigenezi creierasul …

    Fac chinezii o oferta buna la asa comanda …

  10. Una din explicatii este si raspuns la o intrebare care mi-o tot puneam: folosesc zilnic STB ul pentru o statie sau 2, in general seara sau mai mult in weekend. Din 5-6 calatori, nepensionari, care calatoresc pe aceasi ruta si traseu cu mine, doar eu utilizez cartela! Ma intrebam cu ce bani functioneaza aceste mijloace de transport, ca de platit nu plasteste mai nimeni! Acum am raspunsul! Vorba cuiva…mersul pe jos va fi sanatos..si singura modalitate de deplasare in curand, in afara de metrou! DE VINA SUNT SI UTILIZATORII CARE CRED CA TOTUL ESTE GRATIS!!!! Serviciile trebuie platite! Ce sa faca un controlor cand intalneste un smecher care „nu are bani”, „nu are acte”…cel mult sa il dea jos la prima…Dupa control, smecherul isi verifica Samsungul 8 sau Iphoneul X…

    • Mai sunt si fraieri care plătesc abonament. Eu nu-mi bat capul cu scanarea cardului asa ca poti zice ca fac blatul …

  11. Doamna Sarma, patroana vaucerelor cumparatoare de votanti.

  12. Asta este rezultatul coruptiei din cadrul conducerii Stb sluga la psd.O conducere formata din n spe directori, ingineri sefi si contabili sefi, toti sub deviza unica omerta. Plate se sesizeza cine doarme…..

  13. Stăm k prostii si ne uitam cum moldoveanca ast psd ista ne distruge orasul . A dat milioane de euro pe statui si cand au intrebat o ziaristii a mancat c at k au ramas niste bani necheltuiti si c era sa faca cu ei .Pai sonato RADET STB SPITALE iți zice ceva .DNA SRI hai băieți k se
    poate

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.