G4Media.ro

EXCLUSIV Cu trei zile înainte de începerea şcolii, marile bulevarde ale Bucureştiului…

Sursa: G4Media.ro

EXCLUSIV Cu trei zile înainte de începerea şcolii, marile bulevarde ale Bucureştiului sunt gâtuite de peste 300 de şantiere / La multe nu se lucrează de săptămâni bune: cine sunt responsabilii

Cu trei zile înainte de începerea şcolii şi implicit cu revenirea traficului la parametri de dinainte de vacanţă, pe multe din bulevardele Capitalei pot fi văzute nenumărate şantiere, unele dintre ele lăsate de izbelişte, care le dau mari bătăi de cap şoferilor, blocând în multe cazuri o bandă de circulaţie. Acestea aparţin fie de Administraţia Străzilor din subordinea primăriei, fie de reţelele de utilităţi, sau de sistemul de termoficare. Problema este că deşi pe multe dintre ele nu se lucrează de săptămâni bune, gardurile şi indicatoarele care le împrejmuiesc au rămas tot pe partea carosabilă.

Pe Bulevardul Ştefan cel Mare din Sectorul 1, spre exemplu, pe o distanţă de aproximativ 500 de metri am numărat şase astfel de şantiere. La intersecţia cu Calea Dorobanţilor, un şantier blochează complet prima bandă de circulaţie şi împiedică astfel şoferii să facă la stânga.

Iar cazul nu este singular. Pe Bulevardul Uverturii din Sectorul 6, o altă arteră supraaglomerată a Capitalei, mai multe şantiere care ţin de Apa Nova blochează în mai multe locuri prima bandă de circulaţie de anul trecut din luna februarie. De pe panoul de şantier aflăm că lucrările vor fi terminate abia la anul în februarie. Totul, pe timpul şi nervii şoferilor care parcurg câteva sute de metri în zeci de minute.

„După ce că sunt aglomerate străzile astea, mai blochează şi ei. Pe timp de noapte nu au timp să lucreze? La noi totul e posibil. Nu avem cui să comentăm şi cu cine să ne batem. Mergem înainte. Ne chinuim să facem tronsonul asta de câţiva metri in 20-25 de minute.”, a declarat pentru G4Media.ro, unul dintre şoferii surprinşi în trafic.

lucrari stefan cel mare, lucrari, bucuresti
Sursa Foto: G4Media.ro

Într-un răspuns pentru G4Media.ro, Primăriei Capitalei spune ca în acest moment in Bucureşti sunt peste 300 de şantiere deschise pentru utilităţi sau pentru investiţii, la care se adaugă multe altele deschise pentru efectuarea unor lucrări în baza autorizațiilor emise de primăriile de sector, spre exemplu branșamente sau lucrări la sistemul rutier.

Specialiştii în mobilitatea urbană consultaţi de G4Media.ro susţin că toate aceste lucrări vor mări şi mai mult timpii de aşteptare în trafic.

lucrari bulevard bucuresti
Sursa Foto: G4Media.ro

„În câteva zile se termină vacanţa, începe şcoala, Bucureştiul va fi iarăşi supraaglomerat, traficul va reveni la parametrii de dinaintea vacanţei şi bineînţeles că toate aceste şantiere vor fi un element în plus pentru a îngreuna deplasarea de zi cu zi. Administraţia trebuie să urmărească toate aceste lucrări, să urmărească termenele de finalizare, să se asigure că ele se realizează în timp, iar în momentul în care sunt finalizate, practic orice element care afectează traficul, îngrădiri, împrejmuiri, semnalizări care au rămas la locul de execuţie a lucrărilor să dispară, pentru că lucrurile astea sunt anormale şi nu fac altceva decât să ne facă viaţa mai grea.”, este de părere Dragoş Dincă, specialist în mobilitate urbană.

Răspunsul integral al Primăriei Municipiului Bucureşti:

„Șantiere deschise pentru lucrări de utilități:

Remediere avarii:

– 61 pentru sistemul de termoficare

– 16 pentru alimentare energie electrica – E – Distributie Muntenia

– 85 pentru lucrări de apă și canalizare

– 11 pentru Distrigaz

– 20 pentru Administrația Străzilor București – lucrări de plombare asfalt și trasare marcaje rutiere

– 3 pentru STB – reparații linii de tramvai

Șantiere pentru lucrări de investiții cu autorizații de construire emise de Primăria Municipiului București:

– 31 pentru apă și canalizare

– 22 pentru Distrigaz

– 13 pentru sistemul de termoficare

– 31 pentru alimentare energie electrica – E – Distributie Muntenia

– 15 pentru Netcity

În plus, în Capitală există șantiere deschise pentru efectuarea unor lucrări în baza autorizațiilor emise de primăriile de sector, spre exemplu branșamente sau lucrări la sistemul rutier.”

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Delta Vacaresti a secat un pic in timpul verii, o vad pentru prima data secata, atat cat sa se vada, sa fie acces si sa se poata scoate 2 roti, una mica, alta mai mare, roti de masina, bine infipte in malul baltii cu acces direct dinspre complexul comercial Vitan Barzesti catre zona cu lebede printr-o cararuie. E probabil zona cel mai intens circulata, fiind aproape de iesire si aproape de apa si de lebede.

    Sunt incantata sa vad ca lucrurile in ultimul deceniu s-au schimbat in bine, nu mai sunt pescari, cei 7-8 pui de lebada s-au dezvoltat frumos prin comparatie cu cei din alte parcuri din Bucuresti, ca avem si ceva amenajat pe acolo, etc.
    M-as bucura daca s-ar continua munca fostilor voluntari de a curata putin zona si daca ar merge cineva sa ia de acolo si sa recicleze cele 2 roti, plus o bucata mica de cauciuc, luata de la malul baltii si lasata in drum, la baza peretelui de beton.

    • Ai dat copy-paste aiurea, ai greșit articolul 😂
      Ce legătură e cu dezastrul de pe șoselele din București?
      Cât despre vinovați…. Firea și Dragnea, desigur

    • @argonel – ai un metabolism special, e clar. Cum altfel sa supravietuiesti cu nutrienti din ceva sărăcit de nutrienti de metabolismul altor organisme?…

    • @Argonache, întâmplător vreo 80% din șantierele de acum din București trebuiau finalizate fix de Firea, dacă se mai ocupa și de altceva în afară de iepuroi și vouchere pentru electorat… așa că nota 3 și stai jos, că tu ai greșit articolul.

  2. nu ma asteptam sa publicati comentariu ,a fost doar un test ,si voi sunteti infiltrati chiar la varf!

  3. Asa-mi pasa de aia care-si duc plozii cu masina la scoala, de nu mai dorm noaptea! Daca ar fi dupa mine, as interzice circulatia in zona scolilor la inceputul si sfarsitul orelor! Da, na….hai sa i mai batem un cui lu’ Nicusor, ca suntem ”impartiali” (ca oricum, de votantii primarilor pesede de sector nu se va ”lipi” nimic)!

    • In articol sigura entitate de care pomenește ca ar avea șantiere deschise fără activitate este Apa nova, undeva pe la mijloc, amestecata printre toate celelalte.
      Interesant ar fi sa întrebe primaria care a concesionat serviciul asta și Apa Nova de ce arata asa. Surprinzător pentru aceasta companie, am văzut și eu organizari de șantiere proaste, lucrători neingrijiti, nesiguri, utilaje foarte vechi, ceva necaracteristic pentru ei acum câțiva ani.

  4. Superb. Sa vezi tu Luni ce ambuteiaje o sa fie. Tot orasul o sa fie blocat.

  5. Drumul nostru către scoala are cel mai mic trotuar din lume, e singur, plin de dale și jumatati de mașină. În același timp, stațiile de metrou de pe drumul asta nu dau abonamente pentru elevi. Pe cuvânt ca merita un articil