G4Media.ro

Exasperare la Iași: Strângere de semnături pentru autostrăzi care să lege Moldova…

Exasperare la Iași: Strângere de semnături pentru autostrăzi care să lege Moldova de restul țării

„Asociațiile ”Împreună pentru A8” și ”Moldova Vrea Autostradă” demarează campania civică de strângere de semnături pentru construirea autostrăzilor A8 și A7, potrivit unui comunicat de presă. Exasperați de indiferența autorităților, ieșenii strâng semnături pentru a forța Parlamentul să adopte legislația necesară demarării lucrărilor.

Ieșenii cer două autostrăzi (Ungheni – Iași – Târgu Mureș și Suceava – Bacău – Buzău – Ploiești), numindu-le ”infrastructură ce reprezintă o condiție obligatorie pentru dezvoltarea durabilă economică și socială a Moldovei și recuperarea decalajului față de restul țării”.

”Facem apel la toți locuitorii regiunii, la toți moldovenii, la toți românii din țară și din Diaspora, să se alăture acestei ACȚIUNI pentru a forța Guvernul României să deblocheze construirea acestor autostrăzi cu fondurile nerambursabile oferite de ani de zile de Uniunea Europeană”, arată cele două asociații în comunicatul citat.

Comunicatul integral:

Împreună vom pune presiune pe decidentul politic care amână construirea A8 și A7 de aproape 11 ani și cerem imperativ:

I. Construirea Autostrăzii A8, Ungheni – Iași – Pașcani – Târgu Neamț – Ditrău – Târgu Mureș până la 01 Decembrie 2026

1.TRONSONUL UNGHENI – IAȘI – PAȘCANI – TÂRGU NEAMȚ – finalizare 01 Decembrie 2024
a) Trecerea proiectului acestui tronson de la Comisia Națională de Strategie și Prognoză înapoi la CNAIR și Ministerul Transporturilor.
b) Renunțarea la realizarea acestui tronson prin sistemul Parteneriat Public Privat (PPP).
c) Realizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 15 Octombrie 2020.
d) Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2024.

2.TRONSONUL TÂRGU NEAMȚ- DITRĂU – finalizare 01 Decembrie 2026
a) Realizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 15 Octombrie 2020.
b) Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2026.

3. TRONSONUL DITRĂU – TÂRGU MUREȘ – finalizare 01 Decembrie 2025
a) Realizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 15 Octombrie 2020.
b) Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2025.

II. Construirea Autostrăzii A7, Siret – Suceava – Pașcani – Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești, până la 01 Decembrie 2025.

1. Modificarea încadrării construcției din Drum Expres în Autostradă, încă din faza de proiectare.
2. Introducerea în proiect și a sectorului Siret – Suceava – Pașcani /A7, acum absent, ceea ce lasă Suceava și Botoșani în izolare. Autostrada A7 trebuie să se termine la granița României cu Ucraina, la Vama Siret;
3.Finalizarea Studiilor de Fezabilitate și Proiectare – până la 15 Octombrie 2020, cu finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național;
4. Realizarea construcției prin finanțare din fonduri europene și cofinanțare de la Bugetul Național până la 01 Decembrie 2025.

III) Stabilirea unui dialog operațional, a unui contact permanent între decidenții politici și societatea civilă, prin cele două asociații civice – ”Împreună pentru A8” și ”Moldova Vrea Autostradă” și a unei comisii de monitorizare a proiectelor A8 și A7.

Declanșăm, astfel, ACȚIUNEA MOLDOVA – SEMNĂTURI PENTRU A8 ȘI A7 și împreună, toți locuitorii acestei regiuni și ai acestei țări vom smulge de la acest Guvern de rea-credință ceea ce ni se cuvine: infrastructură modernă și șansa unui viitor prosper.

Semnat astăzi, 14 Octombrie 2018, Iași
Asociațiile ”Împreună pentru A8” Iași și ”Moldova Vrea Autostradă” Iași

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. MAFIA dâmbovitzeana continua sa isi bata joc de Moldova si Ardeal. Vrea sa FURE numai pentru ea.

    • Păi despre Hrebenciuc uitam ? Nu a fost el sforar principal vreo 15 ani in PSD ?
      Deci nu este numai Mafia damboviteana de vina, este toata mafia politică din România.
      Nu spuneti ca nu s-ar misca imediat lucrurile daca toti baronii PSD din Moldova s-ar aduna si ar ridica vocea in mod ferm pe această temă. Dar ei nu pot scheuna nimic, pentru ca cer alte lucruri: posturi de ministru si secretar de stat pe care numesc diverși imbecili servili, pentru a-si face combinațiile.

    • Hai, frate, ca nici sudul tarii nu e chiar Germania, in materie de autostrazi.

      E mai mult decat in Moldova, unde nu e deloc, dar tot nu sunt legat de vestul taruu prin autostrada nici Bucurestiul, nici Constanta, nici Craiova sau Pitestiul.

      Romania are nevoie disperata de autostrazi care sa uneasca toate provinciile istorice intre ele si, mai ales, sa le asigure iesirea catre vest.

    • @silviu_dumitrescu – Deceaba le ceri baronilor locali din Moldova sa actioneze. Pe ei îi intereseaza posturi în executiv sa poată fura și pun ministrii cât mai proști să-i poată manipula. Exemplul cel de la jud.Neamț care a propus un fost patron de vulcanizare pe post de Ministru a Economiei, Andruța.

    • @GOGU – nu am nici un fel de asteptare de la „baronii” PSD din vreo parte a Romaniei
      voiam doar sa punctez impotriva acestui cliseu fals si periculos, precum ca doar politicienii de pe malul Dambovitei fac raul acestei tari: toti politicienii influenti participa cu cote ~ proportionale la rau
      asta am spus si eu: baronii nu pot cere nimic pentru cetatenii judetelor pe care le conduc pentru ca cer doar pentru ei (prin slugoii imbecili pe care ii imping in fata)

  2. „artimetica” zice ca o (galeata + ulei + lumanari) * nr de „oi” alegeri castigate garantat => poti fura apoi modifica legi dupa bunul placa sa scapi de la ce ai furat

  3. punct de vedere al unui clujean: suntem mai interesați de o autostradă care să ne lege de moldova decât de o autostradă care să ne lege de bucurești. La București nu prea mergem, dacă vrem să mergem într-o capitală faină mergem la budapesta, în schimb o autostradă cu moldova ne trebuie de ieri din mai multe motive: în primul rând există niște branduri clujene de mare succes regional (panemar, carmangeriile Moldovan, richter, caromar, etc) care nu se pot extinde în țară din cauza lipsei infrastructurii. În al doilea rând multinaționalele din cluj nu mai au pe cine angaja, șomajul în cluj e negativ, asta în timp ce angajații înalt calificați din iași nu își găsesc de lucru, sau își găsesc, dar nu la 5-6000 eur pe lună. Și nu în ultimul rând: turism, Moldova e o încântare, dar ca să ajung din cluj la durău fac cât până la viena.

    • daca va fi autostrada vor creste investitiile in Moldova, investitorii avand la dispozitie mana de lucru mai ieftina si terenuri sau spatii mai ieftine decat in Cluj, de exemplu – ceea ce cred nu v-ar conveni deloc. Apoi, de ce credeti ca moldovenii ar veni sa lucreze la Cluj cand ei se duc deja in orase mult mai faine precum cele din Italia si unde salariile sunt incomparabile? Cat despre angajatii inalt calificati lipsesc cam peste tot iar angajarea lor nu depinde de existenta unei autostrazi. Autostrazile sunt oricum necesare tuturor , nu este nevoie de argumente.

  4. Foarte buna initiativa . Semnez și Io . Daca se face autostradă pe fonduri europene , când mergi pe ia nu plătești nimic , daca se face pe PPP ( parteneriat public privat) se va pune o taxa și de fiecare dată când mergi pe ia plătești , plus că pe PPP se pot fura din fonduri cum se face la noi din 10 saci de ciment bagi doar 1 sac la construcție restu de 9 ii bagi in curte la tine că na sunt buni acolo . Pe Fonduri europene nu prea poți să furi că vine după aia OLAFU și da dosaru la DNA și îți cere și banii înapoi care ți ia dat . De aceea nu se face nimic cu fonduri europene ptr că ele trebuiesc justificate la fiecare euro cheltuit.

  5. Moldova se ridică la mocangeală și la moaște. Cu zecile de mii. Pentru autostrăzi au protestat vreo 15 oameni. Sărăcia nu vine niciodată singură, ci la braț cu madam Prostia, cucoana Lenea și jupâneasa Ignoranța.

    (sunt moldovean, dar la anul îmi fac bagajele și plec de-aici cu un gust extrem de amar, zici că-i un blestem care nu se mai termină. A încerca să muncești cinstit și să ai o meserie a ajuns atributul „fraierilor” aici. Medici, cadre didactice, ingineri, cercetători și fizicieni pe cale de dispariție, agricultori etc. Ori avocat, CEO, popă, demnitar, senator – ori *fraier* muls de stat până-i intră hoitul în sicriu.

    • valabil pentru toată țara. Sunt șocat câte sute de mii de oameni se adună pe la vreun miting ”pă superstiție” (parascheva, boca, etc), și când dă pesedeul câte o ghiulea de caca se adună 100 de cetățeni. Când văd chestiile astea ajung SĂ ÎMI DORESC să își ducă PSD la bun sfârșit manevrele mafiote, mi-ar părea rău să nu reușească, pentru că România ASTA MERITĂ

  6. Asteptam cu interes si o strangere de semnaturi pt initiativa: “sa scapam de gandirea neomarxist comunistoida hastagrezist” cand statu “sa ne dea” si “sa ne faca”, desi nu platim nicio taxa… plus, daca tot ati castigat alegerile la referendum, de ce nu va faceti singuri autostrazi?!?

    • In loc sa scapam de „gandirea neomarxist comunistoida hastagrezist”, mai bine am scapa de clasa asta politica ticaloasa si incompetenta, care ne mulge de 30 de ani de zile, dar tine tara in subdezvoltare cronica. Si ne mai si rade in fata.

      Si nu iti fa tu griji, ca o sa scapam, nu mai e mult, odata ce oamenii au ajuns sa protesteze pentru autostrazi, nu pentru salarii sau ajutoare sociale.

    • Asistat măibAsistat
      Du-te dracu de ratat.

  7. Poate asa vor intelege cei din Moldova sa nu mai voteze un partid (PSD) care i-a mintit si amagit 29 de ani

  8. Da sunt de avord numai ca ar trebui co.ncret sa treaca si moldovenii la treaba. Sa ii vad ca cer de munca pt autostrada si ca nu mai au someri. Sa vezi cum intrec tot Banatul si Ardealul. Daca se mai asociaza si cu fei de dincolo de Peur vom schimba linfrastructura ferviaea pana la Kiev.