Home » Articole » Eveniment pe piața auto. Înmatriculările de mașini electrice le-au depășit, în premieră, pe cele de mașini diesel în august

Eveniment pe piața auto. Înmatriculările de mașini electrice le-au depășit, în premieră, pe cele de mașini diesel în august

28 sept. 2021
Ascultă articolul

Potrivit datelor pentru 26 de piețe europene, înregistrările de mașini noi au încetinit din nou în august, cu un declin de 18%, până la 713.714 de unități. Aceasta marchează cel mai mic volum înregistrat în august din 2014, potrivit Jato Dynamics. De asemenea, mașinile electrice au depășit în premieră înmatriculările de mașini diesel. Volumul de înmatriculări din ianuarie până în septembrie rămâne mai mare decât anul trecut, cu 8.095.419 unități înregistrate, comparativ cu 7.192.839 înregistrate în perioada ianuarie-august în 2020.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

„Deficitul de cipuri a fost un obstacol major pentru OEM-urile care încă se confruntă cu efectele pandemiei. Problemele de producție și întârzierile în livrarea mașinilor noi au fost dăunătoare vânzărilor, iar lipsa disponibilității la reprezentanțe îi obligă pe mulți consumatori să caute mașini second-hand sau pur și simplu să întârzie achiziționarea acestora. În circumstanțe obișnuite, consumatorii se pot aștepta să aștepte multe luni pentru un nou Ferrari, dar acum se confruntă cu aceeași întârziere pentru modelele obișnuite”, spune Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics.

Vehiculele electrice rămân singurul vector de creștere

Citește integral pe economedia.ro

Comentarii
  • Dictatura electrificarii vine si peste noi
    🙂

    • Se prea poate sa iti placa „dictatura” asta cind o sa respiri aer mai curat.

    • Ideea cu masinile electrice, spusa sporadic sau mai degraba deloc, NU este reducerea poluarii, ci scoaterea poluarii din orase. Ceea ce pare a fi o idee buna.

      Ce deranjeaza este ipocrizia publicitatii inselatoare si tratamentul incorect aplicat unora dintre cetateni, considerati victime colaterale.

      Adica incercarea de a face lucrurile la japca dar clamand simultan corectitudinea. 🙁

    • Titlul e dez informare, ca de obicei, in favoarea masinii electrice.
      Daca intri pe articolul original, afli ca statistica raporteaza numarul de masini electrice si hibride cumulat.
      Deci stirea corecta este ca numarul de hibride cumulat cu cel de electrice l-a depasit pe cel de masini diesel.
      De asemenea, daca am compara hibride vs electrice, tot hibridele sunt mai multe.

    • Haha, e unii care vede dictaturi in orice inovatie. Inapoi la lumânare și toaletă în câmp. Acolo se simt ei bine

    • Inclusiv articolul original este partinitor deoarece compara vanzarile BEV cu cele PHEV insa nu prezinta nicio informatie despre HEV, adica hibridele standard. In realitate acelea sunt cele mai vandute, fiind mult mai eftine decat PHEV.

      Ceea ce mai vedem tot in articolul sursa este ca SUV-urile reprezinta 46% din vanzarile totale.
      Asta spune cat de mult sunt interesati consumatorii de protectia mediului. SUV-urile avand cea mai mare amprenta de C02.
      City Car 48,309
      Subcompact Car 119,176
      Compact Car 114,161
      Midsize Car 44,982
      Executive Car 11,473
      Luxury Car 2,031
      MPV 17,118
      Sport Car 4,012
      Small SUV 121,111
      Compact SUV 137,534
      Midsize SUV 54,870
      Large SUV 12,870
      Luxury SUV 1,521
      Van 23,267

    • Sursa date:
      jato.com/wp-content/uploads/2021/09/JATO-European-Car-Registrations-August-2021.pdf

      @Columnul, daca si masina electrica pe baterii de laptop e mare inovatie, atunci ar trebui sa ne pregatim de sfarsitul civilizatiei

      Nu intru in detalii tehnice, ma refer doar la ce se vede: multa reclama inselatoare pe langa sub-ventii de la stat pentru obiecte personale care nu stimuleaza economia in niciun fel.

    • Nu e dictatura mister, am așa ceva de peste 1 an și e foarte ok de trăit cu ea.
      Pentru unul care a comentat că poluarea e doar scoasă din oraș, mai gândește. Scăpăm de compușii organici volatili, de praful de diesel, de tot felul de noxe. Adunam CO2 doar daca electricitatea e făcută cu cărbune sau gaz, însă chiar daca e doar cu cărbune și gaz tot e mai puțin.decst un motor cu ardere. Iar profilul nostru pe țară e 67% fara CO2 in electricitate.
      Get a life.

  • unii se satura de 7 lei motorina, revizii, distributii si aleg evolutia.

    • motorina inca nu e 7 lei, dar kilowattul a luat viteza rau de tot. plus ca nu stiu ce evolutie e aia sa imi fac rutele dupa locurile de incarcare si o data ajuns acolo sa stau cu orele. mi se par fezabile pt masini de oras si sa le aiba cei ce stau la casa. personal nu imi plac cum se simt in condus, dar e optiunea mea.

    • Nu e dictatura mister, am așa ceva de peste 1 an și e foarte ok de trăit cu ea.
      Pentru unul care a comentat că poluarea e doar scoasă din oraș, mai gândește. Scăpăm de compușii organici volatili, de praful de diesel, de tot felul de noxe. Adunam CO2 doar daca electricitatea e făcută cu cărbune sau gaz, însă chiar daca e doar cu cărbune și gaz tot e mai puțin.decst un motor cu ardere. Iar profilul nostru pe țară e 67% fara CO2 in electricitate.
      Get a life.

    • Andreiut, nu stai cu orele maică. Zi tu că în România nu faci 1h pauză la 300km conduși.
      Am făcut jumătate de țară cu electrica și da, planific un pic ruta însă deloc deranjant iar asta într-o țară cu o infrastructură cică foarte proastă de încărcare relativ la altele.
      Evoluția e următoarea: fac 100 de kilometri cu aceeași energie din 1.25 litri de diesel. Consumul final de energie e mult mai mic. Nu mai emit noxe și nu mai întrețin un lanț de.industrii care poluează oribil. Care da vor rămâne necesare pentru industria chimică însă în cantități mult mt reduse. Conduc mai liniștit, pun pilotul automat și o las să-și țină distanta fata de mașina din față. Ajung ceva mai târziu? Poate dar ajung relaxat și gata să fac ceva, nu obosit, injectat și adormit

  • Ce stire tare, speranta de viata a unui copil cu
    viabilitate nu foarte certa, dar sustinuta cu toate resursele posibile a intrecut-o pe cea a unui muribund caruia i se mai si interzice accesul prin multe locuri.

    Vorba filmului: „Aaaaah, pupa-v-as creieru’ asta de sa-vaant!”

    Sau era doar reclama?! Ah, scuze!

    • Stii ce a zis Henry Ford? „Daca ii intrebam pe oameni ce vor, am fi mers in continuare in carute”.
      Motoarele cu ardere interna devin tehnologie depasita. Cineva trebuie sa aiba curajul sa o spuna, mai bine mai devreme decit mai tirziu.

    • @Cosmin motoarele cu ardere interna reprezinta tehnologie despasita cam de la sfarsitul secolului XIX, adica de cand exista pe piata, pentru ca a existat de la inceput motorul electric.
      La inceput a fost motorul electric cu rotor bobinat serie. Tu ai idee ce caracteristica de cuplu are acel motor?? Mult peste orice motor termic.
      Apoi a fost optimizat motorul cu inductie, fabricat din materiale extrem de ieftine si foarte robust. De asemenea superior motorului cu ardere interna.
      De ce am continuat totusi sa folosim aceste motoare termice depasite tehnologic?

      Pentru ca nu au existat baterii suficient de bune sau ieftine pentru a fi folosite pe scara larga.

      Roverele lunare construite in 1970 foloseau baterii cu argint, deloc ieftine si nu foarte usor de reincarcat.
      Avem baterii suficient de bune in prezent?
      Da si nu.

  • Cine crede știrea asta? În condițiile în care as vrea sa merg București Iași și la Focșani sa pun mașină la incarcat nici nu știu dacă au statie pentru ele …sau scot generatorul 5 l benzină sau motorină și aștept să încarc mașină electrică

    • Ai puișor stații, is de caută. Am făcut tara lung lat cu electrica și fără probleme iar Românica cică sta prost de tot la stații de încărcare (cred). Cu o electrica decenta am făcut Timișoara București cu o oprire, Sighisoara-Bucuresti cu 50% din baterie, București Constanța cu 40-42%. Condus băbește. Dai talpa, lași în spate cam pe cine vrei dar e posibil sa pierzi timpul câștigat când încarci așa că devii un șofer mai calculat și, de nevoie, mai inteligent.

    • Zice pe pietele europene, nu e statiatica facuta doar din catunul tau de unde vii care circuli cu caruta.

  • Ciocan Dragoș

    Buna am ford kuga 2021 hibrid și nu sunt mulțumit deloc am sa mai stau puțin ca piața mașininilor electrice sa ia fata total pe cele pe benzina motorina și cjir și hibride ptr ca la casa unde stau an totul electric prin panouri solare 60 bun la 335 wați fiecare și vreau sa fac un circuit închis adică consum ce ace produc

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole