G4Media.ro

Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a “au…

Foto: Pexels.com

Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a “au fost făcute de nespecialiști în evaluare educațională”. Nu ai nevoie de inspectorate să-ți facă propuneri de îmbunătățire a performanțelor elevilor – analiza cercetătorului Dacian Dolean

“Plătitorul de taxe din România plătește un preț foarte scump pentru lipsa de competență în domeniul științelor educației”, avertizează cercetătorul Dacian Dolean, după ce Ministerul Educației a publicat rezultatele Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a 2019. Instituția a anunțat în raportul oficial de prezentare a rezultatelor că, deși “trebuie” să comunice și “măsuri educaționale în vederea ameliorării rezultatelor învăţării”, inspectoratele școlare nu au trimis Ministerului propuneri de îmbunătățire, deci nici instituția centrală nu are ce să le recomande profesorilor.

Foto: acpsd.net

“Dacă ești specialist în evaluare, nu ai nevoie de inspectoratele școlare să-ți facă propuneri”, spune Dacian Dolean, psiholog educațional, afiliat Universității Babeș-Bolyai ca director a două proiecte de cercetare în domeniul psihologiei educaționale.

Acesta precizează, într-o analiză pentru Edupedu.ro, că scopul evaluărilor aplicate de Centrul Național de Evaluare și Examinare din subordinea Ministerului Educației este tocmai “să ajute profesorii să înțeleagă ce pot face pentru a îmbunătăți performanțele elevilor”. Profesorii pot fi ajutați “prezentând exemple de itemi specifici fiecărui nivel” și prin “identificarea surselor tipice de erori, însoțite de recomandări clare prin conceptualizarea foarte clară a zonelor de deficit”, spune Dolean.

 

 

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. O idioțenie.
    Profesorul preda la clasa respectiva.
    Isi cunoaște elevii, știe ce trebuie făcut pentru fiecare în parte. Dar nu toți elevii sunt dedicati învățăturii.
    Evaluările acestea au ca scop unic sa li se impute profesorilor ca nu toți elevii vin la scoala sa învețe.

  2. evaluarile la clasele 2,4,6 sunt doar consum de bani si timp, birocratie, ca unii din minster sa-si justifice existenta. trebuie schimbata programa. de aici trebuie inceputa reforma.