G4Media.ro

Eurostat: Volumul comerțului cu amănuntul în UE a scăzut puternic în martie…

Eurostat: Volumul comerțului cu amănuntul în UE a scăzut puternic în martie și aprilie, cele mai afectate fiind vânzările de textile, îmbrăcăminte și produse din piele

Eurostat: Volumul comerțului cu amănuntul în UE a scăzut puternic în martie și aprilie, cele mai afectate fiind vânzările de textile, îmbrăcăminte și produse din piele

Volumul comerțului cu amănuntul în Uniunea Europeană a scăzut puternic în lunile martie și aprilie, cele mai afectate fiind vânzările de textile, îmbrăcăminte și produse din piele, care au avut un declin de peste 50% în martie față de februarie. Doar produsele farmaceutice și alimentele au înregistrat o creștere în prima lună analizată, însă și vânzările acestora au scăzut în aprilie, potrivit datelor publicate miercuri de Biroul european de statistică Eurostat.

Pentru a preveni răspândirea pandemiei COVID-19, statele membre ale UE au adoptat o mare varietate de măsuri restrictive. Printre acestea, magazinele de vânzare cu amănuntul neesențiale s-au închis, afectând volumul comerțului.

În martie 2020, volumul comerțului cu amănuntul al UE a scăzut cu 10% față de februarie 2020 și cu 8% față de martie 2019. Căderea a continuat în aprilie 2020, când volumul comerțului cu amănuntul a scăzut cu 11% față de martie 2020 și cu 18% comparativ cu aprilie 2019.

În UE, vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au înregistrat o creștere de 5% în martie, ceea ce este semnificativ mai mare decât creșterea obișnuită (în jur de 0,2%). Însă după creșterea din luna martie, volumul comerțului cu amănuntul de produse alimentare, băuturi și tutun a scăzut cu 6% în aprilie.

Comerțul cu amănuntul de produse nealimentare, cu excepția combustibilului pentru autoturisme, a scăzut cu 20% în martie 2020 și cu 15% în aprilie 2020, ambele comparativ cu luna precedentă.

  • Cele mai puternice scăderi au fost înregistrate la vânzările de textile, îmbrăcăminte și produse din piele (-54% în martie și -21% în aprilie).
  • Volumul vânzărilor de produse farmaceutice, produse cosmetice și similare a crescut cu 1% în martie, însă a scăzut cu 9% în aprilie.
  • Reduceri neobișnuit de mari au fost înregistrate și la achiziționarea de produse electrice și mobilier (-24% în martie și -7% în aprilie), precum și computere, cărți și produse similare (-27% în martie și -4% în aprilie).
  • Vânzările de carburanți pentru autoturisme au urmat tendințele produselor nealimentare și au scăzut cu 24% în martie și cu 25% în aprilie.

Sursa foto sus: G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează