G4Media.ro

Europarlamentarul USR PLUS Vlad Gheorghe cere ca modificarea kilometrajului la mașinile second-hand…

Sursa Foto: Unsplash.com

Europarlamentarul USR PLUS Vlad Gheorghe cere ca modificarea kilometrajului la mașinile second-hand să fie infracțiune pedepsită în toate statele membre UE

Europarlamentarul USR PLUS Vlad Gheorghe anunță că a solicitat Comisiei Europene modificarea legislației comunitare astfel încât fraudarea kilometrajului la mașinile second-hand să fie infracțiune penală pedepsită în mod unitar în toate statele membre UE.

Potrivit unui comunicat de presă, europarlamentarul a introdus o serie de amendamente care să crească siguranța circulației rutiere în toate statele membre UE, inclusiv România. Printre altele, Gheorghe solicită ca toate datele legate de kilometraj să fie consemnate la fiecare inspecție tehnică sau reparație a autoturismelor în așa fel încât falsificarea să fie îngreunată. De asemenea, europarlamentarul cere ca statele membre să dezvolte o bază legală unitară împotriva falsificării kilometrajului și totodată, să dezvolte o bază digitală de date a vehiculelor, la nivel european, care să garanteze schimbul de informații rapid privind istoricul autoturismelor. O altă solicitare se referă  la înregistrarea digitală a datelor vehiculelor, fără documente printate așa cum se face astăzi, astfel încât șoferul să nu mai aibă obligația de a prezenta certificatul autoturismului în format fizic, starea mașinii putându-se verifica folosind datele electronice, pentru a preveni fraudele prin falsificarea documentației.

Amendamentele au fost introduse de Vlad Gheorghe în calitate de raportor alternativ din partea grupului Renew Europe și au fost adoptate în cadrul Comisiei de Transport și Turism. Măsurile propuse urmează să fie votate în plenul Parlamentului European în următoarele săptămâni.

”Putem să folosim cele mai avansate soluții din punct de vedere tehnologic și digital pentru a asigura siguranța circulației pe drumurile publice. În 2019, aproape 23.000 de europeni au murit, în timp ce 135.000 au fost grav răniți în accidente rutiere în statele membre. România este, din păcate, pe primele locuri la numărul de victime pe șosele și e de datoria noastră să găsim căile pentru a schimba aceste statistici care se traduc în adevărate drame pentru familii întregi. Măsurile propuse au rolul de a reduce numărul de vieți pierdute. Nu putem tolera falsificarea kilometrajului când știm că astfel de acțiuni pun în pericol siguranța cetățenilor. Ca să nu mai vorbim de paguba la nivel financiar, pentru că practic cumpărătorul plătește pentru ceva ce i se promite, dar nu i se livrează”, a explicat Vlad Gheorghe, potrivit sursei citate.

Europarlamentarul USR PLUS mai spune că, potrivit estimărilor, între 5% și 12% din mașinile vechi vândute în statele UE și între 30% și 50% dintre cele exportate pe teritoriul UE au kilometrajul dat înapoi.

”Piața de mașini second-hand în România este una considerabilă, dar până la jumătate dintre autoturismele rulate cumpărate de români din străinătate au kilometrajul falsificat”, a precizat Vlad Gheorghe.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

19 comentarii

  1. Europarlamentarul ala nu stie ca in Romania doar un Judecator stabileste cine greseste, pe baza unor expertize facute de specialisti independeti iar procesul poate sa dureze si 10 ani?
    Celor de la RAR, avand studii in securitate nationala, nu le dicteaza Uele sau Drulale ce sa faca cu flota nationala a harburilor. Banii sa vina la ei si drum bun.

  2. Foarte bună inițiativa… Să înțeleg că o să dispară oare mașinile conduse de babe care merg doar o dată pe săptămână la piață ?

  3. Foarte buna propunerea! Bravo! Doar ca accidentele rutiere mortale din România au drept cauza starea îngrozitoare a drumurilor, lipsa autostrăzilor, a marcajelor, a elementelor de siguranta a traficului samd. Altfel, si in prezent se înregistrează numarul de kilometri parcurși intre ITP.

    • Statiile ITP sunt in regim de franciza. Pe RAR il intereseaza doar sa incaseze banii…
      „contractul” e intre inginer si persoana care se prezinta la control.
      trec aia ce vor acolo.
      DSP care chipurile trece aleator sa-i verifice e doar o legenda pentru persoanele fizice cu frica de dzeu.

    • DSP = Departamentul Supraveghere Piata aflat in subordinea lui Drula de la Minister.

    • constantine, ce spui e fals
      romanii nu respecta legislatia rutiera, tot ei sunt cei care nu conduc adaptandu-se la conditiile de drum (proaste), vreme etc.
      nu o sa vezi niciodata un marcaj rutier care se muta din proprie initiativa in mijlocul drumului cu scopul de a omora pe cineva 😉

    • Exact whiskey, principala cauza e indisciplina (din timpenie sau necunoastre) si apoi lipsa drumurilor cu sensuri separate fizic.
      Dar stiind noi cum sta treaba in Romania ar trebui sa ne grabim cu drumurile cu sensuri separate.

  4. sa fie vechiturile la standarde europene!

    • Decat sa protejezi cel mai mare producator de masini ieftine din Europa, la care statul are inca actiuni, mai bine ajuti niste samsari din Occident.

      LaREM Bucuresti e in stare sa saboteze si Renault, unde statul francez e actionar, din dorinta lor sincera de a impune neomarxismul asupra saracilor. „Nu veti avea nimic si veti fi fericiti.”

  5. Îi pui magnet ca la tahometru sau contorul de apa, de la bun inceput. Nu merge inainte, nu trebuie dat inapoi.😉

    • Pe partea de tehnic daca chiar n-ai frane sau directie nu-ti dau ITPul nici pe naspa nici la RAR nici la service. 2-3% din accidente au loc din cauza masinii neconforme dpdv tehnic.

      Asta e iarasi o criza tipica de supraproductie pe care vor sa o rezolve pe spatele populatiei si a srlurilor care oricum au probleme financiare.

  6. Este deja infractiune. Cea de inselaciune.
    Mai bine eliminati COMERTUL PE PERSOANA FIZICA, ca doar la noinin tara se poate asa ceva. Toate targurile.din tara sunt pline de samsari care vand de peste douazeci de ani masini pe persoana fizica.
    Aici e marea problema, internetul si piata sunt invadate de samsari care vand masini fara sa poarte vreo raspundere, mai mult, determinandu-si clientii sa accepte documente de achizitie ca si cum ar fi cumparat direct masinile, din tarile de provenienta, astfel samsarul evita sa apara in acte.

  7. Doar în România se practica asa ceva.
    Eu am un amic (e ofițer de poliție) si-a luat o mașină de afara si a modificat km( avea 160mii-la90mii) in ideea ca o va vinde in 2 ani exact cu prețul achiziționat de el. Cei de la RAR au observat că mașina are alt istoric, dar ia mituit.

  8. Exista si acum aceasta infractiune. Se numește înșelăciune. Problema este ca este aproape imposibil sa probezi cine a dat km înapoi. Oricand ala care ti-o vinde o sa spună ca asa a luat-o. Ca a fost înșelat de altii. Cum probezi in instanță ca el a dat km înapoi?

  9. Ion, ai pus o problema foarte buna. Jurisprudenta din Romania e cam de oaie. Daca eu am luat masina de la tine si e cu kilometrajul dat peste cap, tu suporti consecintele legale. E treaba ta daca asa ai luat-o de la altul si tu trebuie sa demonstrezi ca nu esti tu de vina. Iti angajezi avocat, il cauti pe cel de la care ai luat-o pana se ajunge la sursa. La case mai mari asa merg lucrurile caci faptul ca tu n-ai stiut ca e dat peste cap te face mai putin vinovat dar nu te absolva. De aceea multe spete din Romania dureaza vesnic pentru ca justitia noastra incearca sa mearga pana la Cain si Abel.
    Ideea e foarte buna. Eu am luat-o pe a mea cu 145000 la bord intuind ca e dat inapoi dar m-am gandit ca o fi fost data de pe la 350000. Dupa ani am aflat ca masina plecase din Germania cu vreo 600000 caci fusese taxi. Mi-e frica sa ma gandesc cati kilometri reali are biata mea masina.