Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Construirea lotului Biharia – Chiribiş (29 km) de pe Autostrada A3 Transilvania este blocată de mai multe luni, pentru că antreprenorul român Trameco solicită Companiei de Drumuri suplimentarea contractului cu 130 de milioane lei, adică 40% din valoarea ofertată. Potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură, constructorul susţine că expertiza tehnică a CNAIR nu concordă cu realitatea de pe teren, fiind diferenţe majore.
Marius Camber, reprezentantul constructorului, a declarat pentru Digi 24 că „patru dintre structurile începute sunt fundate direct pe sol”. „De-a lungul timpului, gropile unde s-au turnat betoane au rămas deschise, iar apa din precipitații s-a infiltrat, iar terenul nu mai are capacitatea portantă necesară, așa că trebuie executate niște lucrări de fundare indirectă”, spune reprezentantul constructorului.
Însă situaţia ar fi cauzată de oferta subevaluată depusă de antreprenor, 72% din valoarea estimată a Companiei de Drumuri, de unde şi imposibilitatea de a demara lucrările. Trameco a câştigat licitaţia din 2017 cu 326 milioane lei, faţă de costul iniţial al CNAIR de 456 milioane.
Citește integral pe economedia.ro
Dacă preturile materialelor au crescut cu 50%, nu o fi nimeni nebun să lucreze în pierdere!!
Nu e din cauza materialelor e ptr ca au MINTIT ca sa castige contractul!
Pe rumâni ii apucă hărnicia să facă autostrăzi când preturile sunt maxime!!!!
ii apuca cand au ministru care vrea sa faca treaba. cand erau preturi mici nu erau interesati ministrii sa faca ceva.
Pretul cel mai mic a disparut in 2016…in 2017 era ca acum, iar la autostrazi chiar nu mergea cu pretul cel mai mic….Daca documentatia era proasta, facuta pe baza a ceea ce a platit CNAIR catre Bechtel, indiferent cine castiga, dupa ce facea proiectul tehnic, cerea bani in plus, cum dracu au scos aia la licitatie proiectul fara expertiza?..restul de execuatat calculat din birou….proiectul a fost pregatit in perioada tehnocrata, dar nu conteaza asa mult, oricum erau habarnisti, Directorul CNAIR de la Cluj e pe functie din 2012, cu o mica pauza…pana lui, incompatibilitate, ancheta DNA, i se rupe in paispe…..De la centru trebuie intervenit…50% poate fi actualizata valoarea, fara o noua licitatie
Era clar ca technocratii sunt de vina! PSD la putere, constructor mincinos si technocratii au gresit.. si marmota
Lasa dezinfoemarile
Constructorul s-a bazat pe fix asta: ca renegociaza
Sper ca ministrul Drula si doamna Ionita de la CNAIR sa aiba intelegerea necesara ca sa aprobe actualizarea preturilor ca sa se poata demara odata lucrarile.
Da, firma s-a hazardat cu pretul oferit si nici patronul nu e un monument de onestitate. Dar pe cei 5 km de la Bors au facut treaba buna si la timp.
Alternativa sunt iar alti ani pierduti pentru o autostrada esentiala care ar conecta ar doilea oras din Romania (Cluj) cu Europa de Vest.
Cum adica intelegere?
50% din pret sunt milioane de euro!
S-a hazardat nu exista la asa sume, nu e vorba de reparatia unui zid in comuna X !
Tocmai ca am facut sa fie “bine” sub PSD suntem dupa 30 de ani de “intelegere” codasii europei
In business exista contracte si alea se executa. Vii la licitatie cu preturi de dumping si castigi atunci trebuie sa executi! Ca altii ar fi gatat deja daca era pretul corect. Asta e problema!
Ajungem de platim mai mult decat era pretul corect, unde lucram cu firme serioase
Asa, si? Ce rezolvi cu intransigenta asta?
La cat se ridica pierderile economice daca se mai adauga 3 ani fara autostrada A3? Miliarde de euro,nu milioane.
Si e un tronson cheie, nu merita fara el sa o iei pe autostrada in loc de DN Cluj Oradea.
Constructorul desemnat nu poate executa nici daca ar vrea la preturile actuale, ar intra in faliment. Dar poate sa o lalaie ani intregi si sa tina statul roman in procese a la Straco.
In business trebuie sa stii cand sa iti urmezi propriul interes si nu orgoliul.
Solutia e sa imbunatateasca procesul de licitatie ca sa nu se poata castiga cu pret de dumping sau sa se rezilieze si sa fie automat declarata castigatoare urmatoarea de pe lista ca sa evitam anii de relicitare.
Dar aici nu se mai poate face nimic din toate astea.
Optiunile actuale sunt fie acceptarea unei pierderi de milioane acum, recuperarata in timp prin crestere economica sau reziliere si pierderi de miliarde in 3 ani irositi.
Da maestre dar Nea Beni a încercat să facă ce a făcut UMB la „dealul cu lilieci” (cu toate că acolo UMB a găsit altceva din cauza forajelor geo care au fost făcute la mișto) când au sublicitat. Acolo se vorbește prin târg că a ieșit oleacă pe minus UMB. Dar au dus treaba la capăt și au câștigat pe urmă din următoarele contracte. În momentul de față UMB e forță. Dar Selina nu se compară cu UMB nici ca forță financiară, ca să poată să ducă o lucrare ca asta mai pe minus și nici din alte puncte de vedere din păcate, așa că Nea Beni a luat-o în gură ca la casa de cultură. Și bomboana de pe savarină este că șantierul e în spatele curții lor, ca să spun așa. De ce dreaq nu ți-ai făcut temele înainte și să licitezi cum trebuie? Omul a încercat o românească cu japca și dacă ține bine, dacă nu asta e.
Așa și cine e de vina că el produce pâine dar nu estimează corect cat o sa îl coste făina și curentul electric consumat de cuptoare? Statul e de vina pt asta?