G4Media.ro

Efectele accidentului în care două fetițe din cartierul bucureștean Andronache au fost…

Efectele accidentului în care două fetițe din cartierul bucureștean Andronache au fost ucise de o șoferiță: un deputat propune limitarea la 30 km/h a vitezei pe străzile înguste

Deputatul USR PLUS Cătălin Teniță anunță că se va implica pentur modificarea Codului Rutier după ce două fetițe din cartierul bucureștean Andronache au fost ucise sâmbătă de o șoferiță care a spus ulterior că a încurcat pedala de accelerație cu cea de ambreiaj.

El arată într-o postare pe Facebook că trebuie limitată la 30 km/oră viteza în toate zonele din intravilian, pe străduțe înguste, de câte o bandă, cu trotuare inguste de o parte și de cealaltă.

”Cred că acolo viteza maximă nu trebuie să fie mai mare de 30 de km, asa cum este în multe dintre orașele europene în condiții similare. Cred că trebuie introdusă această limitare în Codul Rutier, nu lăsată la aprecierea administratorilor de infrastructură. Ei trebuie să aibă doar obligația de a marca corespunzător segmentele de drum și eventual de a lua măsurile de limitare fizică a vitezei”, a scris Teniță.

Circulația rutieră din cartierul Andronache din nord-estul Capitalei s-a intensificat după terminarea autostrăzii București – Ploiești pentru că una dintre căile de acces pe noua autostradă traversează acest cartier. Proximitatea față de autostradă face ca străzile din cartier să se aglomereze. (Foto: Cătălin Teniță / Facebook)

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

34 comentarii

  1. Esre deja aplicata, in foarte multe zone. Probabil nu si acolo unde s-a petrecut accidentul.

    Politia sa iasa din adormirea ei perpetua si sa faca treaba, pe strada! Amenzi pentru lipsa centura, pentru traversat aiurea, pentru parcari pe trecere, luat talonul pentru anvelope neconforme, lumini US style, trecut pe rosu etc etc etc.

    • Lumea nu respectă restricțiile de viteza. Aici e problema. Dar nu cred că acest caz are legătură cu restricțiile de viteză. Un caz nefericit in care femeia respectiva nu a manevrat corespunzător mașina.
      Dar problema de fond rămâne: se conduce agresiv în România și nu se respectă limitările de viteză.

    • Radare fixe in zonele unde tentația de a conduce cu viteza mai mare decât cea care permite evitarea unui pericol.
      Ooooo.
      Dar noi am mai avut camere fixe, dar ne-am plâns de ele și acum iată încă o tragedie care, probabil, putea fi prevenită cu existența unor mijloace de control al traficului .
      O zi bună.

  2. Nu mai bine interzicem de tot circulația automobilelor personale în oraș? Lăsăm numai trotinetele. Cine are ceva experienta de șofat știe ca a conduce încet nu e totuna cu a conduce în siguranță.
    Alta idioțenie din articol e în ultimul paragraf. Înseamnă că mai bine nu se făcea autostrada aia, rămânea traficul la valori scăzute…

    • Ai niște fracturi de logică grave, cum se face în creierul tău trecerea de la reducerea vitezei la interzicerea mașinilor ?
      Dar în Olanda, o țară cu nivel de trai mult peste al României, se merge în oraș preponderent cu bicicleta și nu moare nimeni fără mașină. Dar țărănoii de la noi fără BMW intră în sevraj

    • Subscriu.

      Sunt atâția soferi care conduc cu viteza redusa si pun in pericol pe toata lumea, inca nu am vazut accident pe viu din astfel de scenarii dar de atatea ori a fost cat pe ce.
      Condusul defensiv e o arta si daca ar fi cu putinta aici as face cate ceva, dar . . avem printre noi niste specimene, daca ar auzi de asa ceva . .

      PS: pt ca sunt niste specimene teribile printre noi tb remarcat ca mai vad câteodată in trafic șoferi jos palaria, dar jos palaria, cinste lor.

    • Catalinul, poate ai vrut sa spui condusul preventiv, nu defensiv. Nu gasesc in codul rutier nicio mentiune despre condusul defensiv …

    • Furi curent amice…

  3. Eu inteleg ca incercati sa stoarceti ultimul strop de compasiune in acest caz, dar totusi sa vorbiti despre 2 fetite, cand una avea 21 de ani mi se pare exagerat. Totusi, cine sunt victimele, nu am vazut nimic despre rude revoltate, prieteni etc? Erau aurolaci, oameni ai strazii?

    • Victimele sunt cetateni romani cu aceleasi drepturi ca si tine… Vinovatii sunt oameni cu bani si asta poate influenta rezultatul anchetei.

    • e irelevant cine sunt victimele. au aceleai drepturi constitutionale, case closed.

  4. Cred ca fiecare roman simte o puternica neincredere in justitie si ca deja politia a inceput sa musamalizeze si sa protejeze vinovatii… Vorbim de acea justitie iertatoare cu vinovatii, bauti la volan, pedofili, criminali, acea justitie care tolereaza procese ce tin si 10 ani, fara nicio valoare in a face dreptate.

    Credeti ca marirea unor pedepse sau scaderea unor limite de viteze conteaza cand legea nu se aplica sau se aplica in 5 ani, cu lungi procese si rasturnari de situatie, apel si rejudecare, etc?

    Asta cand in 7 luni in Germania, tanti betiva e la puscarie? Si daca vrea apel, il face din inchisoare…

  5. Sa, si limitarea la 30 va opri doamnele cu carnet luat la 40 de ani sa incurce pedalele.. Clar.

    • deja sunt limitatoare de viteza in Andronache, Tenie asta e un vierme intestinal

  6. Alt istet, alte restricții. Nu stiu ce accidente se produc in limitele de viteza actuale. Adică, daca ai 50kmph, n-ai văzut accident produs de vreun cocalar care sa se fi deplasat cu 120kmph in respectiva zona? Cine încalcă legea, încalcă oricum ar fi si orice limita s-ar impune.
    Mai degrabă sa se facă o curățenie pe la permise si printre milițienii șpăgari…acolo-i buba. Nu drumuri proaste, nu lipsa limitărilor de viteza.

  7. Poliția stă cuminte, așteptând al 13-lea salariu și măriri în an de criză.

    • Ai dreptate, la mine in zona Antiaeriană a caselor , sunt șoferi care nu au nicio treabă cu semnele de circulație , circula pe interzis, deși este sens unic pe unele străzi.
      Nu am văzut decât foarte rar o mașină de la poliția locală care sta la mijlocul străzii pe Clejani și îi amendează pe cei care intra pe interzis din zona străzii Vâlcele.

  8. Nu lipsa legilor este problema, ci nerespectarea lor si apatia politiei.
    O posibila solutie ar fi montarea de radare si camere video in orase.

  9. Legislație rutieră așa cum este în Elveția și Norvegia, dar și sisteme de supraveghere, precum și polițiști corecți,

  10. Mai de grabă este nevoie de examinarea corectă a viitorilor conducători auto, de arestarea milițienilor care, de treizeci de ani, tot vând permise, dar și de interzicerea folosirii bordurilor drept scaun/bancă/loc de dezbateri, odată cu sancționarea drastică a folosirii trotinetelor, bicicletelor, pe partea carosabilă, de către copiii care nu îndeplinesc condițiile legale.

    • Și asta este foarte adevărat.

    • Prietene, trotuarul este locul pietonilor, ca te intalnesti cu cineva acolo si stai de vorba sau sunt copii care se joaca. Nu este vina lor ca o retardata nu stie sa mearga cu masina sau asa zice ea. De ce nu i au pus fiola? Daca zici ca are o problema medicala si nu poate sufla in fiola inseamna ca n are nici ce cauta la volan, pt ca are probleme medicale grave. Trebuiesc masuri f dure, luat permos pe viata celor caee au alcool in sange si omoara oameni sau suspendari de 6 luni, 1 an sau mai mult in functie de gravitate si fara posibilitate de a lua permisul inapoi la jumatatea perioadei de pedeapsa. Varianta cu reducerea vitezei la 30 la ora sau alta, este inutila pentru ca intotdeauna vor fi unii care nu respecta. Doar sanctiunile dure vor duce la schimbari, asa cum este in afara.

  11. Pe langa limitarea vitezei la 30 km/ora, denivelarile de limitare a vitezei ar trebui instalate in toate cartierele rezidentiale. Am vazut ca pe toate portiunile de drum drept cam toata lumea accelereaza. Soferii romani in general sunt foarte mandrii de faptul ca-s vitezomani chiar se simt rusinati daca conduc rezonabil, nu vor putea fi convinsi sa respecte limitarile de viteza decat prin limitatoare fizice. Suntem pe ultimul loc in UE la morti in accidente rutiere, e timpul sa luam masuri mai drastice.

    • +1, mergi in afara localitatii regulamentar, ATENTIE regulamentar, si incep toti sa te bliztaie si sa te clanxoneze cand te depasesc, desi ei incalca legea circuland peste limita legala admisa pe drumul respectiv. Astia nu pot fii educati cu limitari de viteza, doar cu sanctiuni mult mai drastice.

  12. Fapta e deja produsa. De asta se va ocupa justitia. Ce-i de facut de acum incolo: montare de praguri cu diferenta de nivel la toate intersectiile in zone aglomerate. Si neaparat modificarea legii rutiere care sa prevada anularea permisului de conducere pe viata, pentru asemenea accidente, si mai ales cand se constata ca soferul a consumat alcool.

  13. Ca sa fortezi pe toata lumea sa reduca viteza in zonele cu pericol ridicat (scoli, treceri de pietoni, intersectii in zone rezidentiale, etc) cele mai eficiente sunt denivelarile montate in preajma acestora. Nu sunt placute pentru sofer dar salveaza vieti. In Bruxelles am vazut prin cartiere aproape fiecare intersectie ridicata cu aproximativ 20 de cm. Toti care intra trebuie sa reduca viteza, nu iti permiti sa treci in viteza peste ele. Limita de rezerva nu se respecta de catre foarte multi, dar o denivelare de asta nu o iei in viteza cu siguranta (cel mult o data).

  14. Limitatoarele de viteza fixate pe străzi sunt soluția,plus camere video montate pe stâlpi. Amenzile aplicate corect diminuează drastic încălcările legii. N are legătură cu marca mașinii. In alte tari primești poza și amendă la încălcarea vitezei. Nici nu se discută. La noi se vorbește la telefon non stop in mașină. Tine și de educație e adevărat.

  15. Daca esti beat mort si cu 10km/h ucizi oameni pe trotuar

  16. Femeia era beata. Tocmai au anunțat. Iar in România este interzis sa te sui la volan cu cea mai mica alcoolemie. Degeaba legi insa, daca onor instantele te vor condamna cu suspendare indiferent cati oameni omori. In SUA pentru doi oameni pe care i-ai omorât fiind baut iei liniștit 25 ani. La noi nici măcar nu te retine. Aici e problema majora. Schimbarea legislatiei penale. Iar procurorii si judecatorii platiti gras de noi toti sa isi faca datoria nu sa acționeze ca niste avocati ai infractorilor.

  17. Când mafia este mai puternică decât statul se întâmplă tot felul de dezastre

  18. nu doar atat, sa se dea lege, sa se interzica curbele, inca una sa interzica mai mult de o singura pedala la masina, ba mai mult, sa se interzica codusul daca soferul e femeie

  19. Nu avem camere cu senzor pe strazile din Bucuresti.
    Legile cu viteza sunt inutile la noi.
    In Germania daca faci oricunde ce fac jmekerii pe Aviatorilor-Kiseleff cu Ferrariurile si motocicletele noaptea=iti vine acasa amenda pana cand devii pieton pe viata.La noi,daca nu dovedesti ca ala mergea cu 200 la ora prin oras,ala e hot neprins.Chiar daca filmezi,atentie,nu conteaza.Asta nu se face pt ca nu se vrea,evident.Pai fac raliuri chiar in fata parlamentului taticule.Ce legi pe strazi inguste viseaza asta?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.