Home » Economie » Drum Expres Constanța-Tulcea are deja o întârziere de peste doi ani față de contractul inițial

Drum Expres Constanța-Tulcea are deja o întârziere de peste doi ani față de contractul inițial

Drum Expres Constanța-Tulcea are deja o întârziere de peste doi ani față de contractul inițial
Sursa : Captură Google Maps
Ascultă articolul

Proiectantul Drumului Expres Constanța-Tulcea ,,Dobrogea Expres” a fost convocat săptămâna viitoare la Ministerul Transporturilor pentru a stabili mai repede traseul final, a anunțat la Tulcea, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. După cinci acte adiționale, asocierea Search-Egis a primit o nouă prelungire pentru iunie 2024, practic întârzierea proiectului a depășit termenul inițial din contract. Astfel, documentația tehnică (studiu de fezabilitate și proiect tehnic) ar urma să fie predată în iunie 2024 cu 26 de luni mai târziu decât termenul inițial, aprilie 2022. Precizările secretarului de stat vin după ce, șeful CNAIR, Cristian Pistol a anunțat că varianta finală de traseu pentru Drumul Expres Brăila-Tulcea a fost avizată în Consiliul tehnico-economic (detalii aici).

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Scrioșteanu a explicat că drumul de mare viteză Tulcea -Constanța (aprox. 110 km.) ar putea face parte dintr-un nou traseu european care să lege Porturile Constanța și Odessa de viitorul coridor Lvov-Odessa via Podul peste Dunăre de la Brăila sau prin primul pod peste Dunăre România-Ucraina de la Isaccea (deocamdată doar la nivel de discuții) : ,,Am discutat cu factorii locali și despre Drumul Expres Tulcea-Constanța, pentru care trebuie să urgentăm procedurile pentru stabilirea traseului final. În acest sens, săptămâna viitoare vom convoca firma care lucrează la realizarea proiectului într-o ședință de lucru la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Întotdeauna am susținut faptul că proiectele naționale de infrastructură de transport trebuie să fie conectate și corelate cu viziunea și dezvoltarea infrastructurii locale, în așa fel încât infrastructura de mare viteză să fie pusă în valoare la potențialul maxim. Astfel, am discutat și despre un posibil viitor coridor european, care să lege Odessa – Tulcea – Constanța, unind astfel coridorul Constanța – Nădlac de viitorul coridor Polonia – Lvov – Odessa, fie prin intermediul Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea, fie printr-un nou pod în zona Isaccea.” – secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Contractul pentru proiectarea drumului de mare viteză Constanța -Tulcea a fost semnat în iulie 2020 pentru 17,8 milioane lei, iar în august CNAIR a dat ordinul pentru începerea proiectării preliminare.

Contractul pentru construirea centurii municipiului Tulcea ar urma să fie scos la licitație anul viitor. Centura Tulcea va avea 4 benzi și o lungime de 9 kilometri și nod rutier la intersecția cu Drumul Expres Brăila-Tulcea-Constanța.

Citește integral pe economedia.ro

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Citește și

Top Articole