G4Media.ro

Drulă promite semnarea în două luni a contractului cu Alstom pentru 20…

Drulă promite semnarea în două luni a contractului cu Alstom pentru 20 de trenuri noi, cu opţiunea de suplimentare până la 37 de rame. Ultimele trenuri noi la CFR Călători au fost cumpărate în urmă cu 15 ani

Autoritatea pentru Reformă Feroviară va semna „în cel mult două luni” contractul cu producătorul Alstom pentru achiziţia a 20 de trenuri electrice noi cu posibilitatea de suplimentare a contractului la 37 de rame, a anunţat ministrul Cătălin Drulă, într-o declaraţie de presă la Ministerul Transporturilor.

Trenurile vor avea o capacitate de 350 de locuri, iar contractul poate fi semnat după ce a rămas o singură ofertă prin efectele OUG care exclude companiile din China de la licitaţiile publice, a explicat ministrul.

„Avem investiţii demarate şi vor fi semnate contracte… în cel mult două luni semnăm contractul pentru 20 de trenuri nou-nouţe, moderne de ultimă generaţie, cu opţiune de a cumpăra încă 17 şi eu cred că ar fi o idee excelentă să cumpărăm 37 de rame. Discutăm de finanţare şi mă voi lupta să avem aceşti bani în special din fonduri europene. Ramele vor avea aproximativ 350 de locuri. Este parte din soluţia de viitor şi nu cârpeala de zeci de ani, că reparăm locomotive vechi de 40 de ani, oamenii încercând să facă minuni”, a precizat el.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

12 comentarii

  1. Cu fabrica de vagoane de la Arad ce s-o fi intimplat ? Dar cu Elecroputere Craiova ? Dar cu combinatul de la Resita ?
    Cum, nici macar biciclete nu mai facem la Zarnesti ? !

  2. ce Vagoane Arad, ce Electroputere Craiova? e urgent sa cumparam trenuri electrice, mai ales ca aceasta isterie a pornit de la un tren electric blocat in camp din lipsa de curent

    • Întreabă-l pe ciolacu și prietenii sai

    • Iti raspund punctual ca vad ca esti prost.. Informat
      Astra Vagoane Arad face foarte bine si chiar a participat la licitatia asta alaturi de chinezi ca subcontractor. Chiar are contracte de modernizare cu
      Apropos toate, dar toate locomotivele produse de ELECTROPUTERE erau bazate 100% pe modelul fabricat de ASEA din Suedia.. In anii 60… Ca si alte realizari romanesti ca Dacia 1310 sau Oltcit. Copii ieftine ale unor produse de export produse sub licenta ASEA Suedia si Elin Austria. A dat faliment pt ca nu a putut produce nimic competitiv fara a copia.
      Softronic Craiova fabrica locomotive pentru export cu mare succes si vinde si in Suedia si in Ungaria pentru ca strainii nu sunt imbecili ca Ciolacu (si ca tine) si cumpara cel mai bun produs, nu ce e produs doar la ei. Produc si rame electrice, dar care nu au capacitatea solicitata la licitatie. Singura firma care putea beneficia din aceasta licitatie era Astra prin asocierea cu chinezii care au oferit un tren de rahat neomologat si care ne vor da in judecata pt ca luminatul Drula a scapat pasarica inainte de anuntul oficial . Intreba I pe Cuc sau Sova de ce nu au cumparat trenuri si locomotive de la Softronic?
      Stii ce e aia licitatie?
      Dupa ce ca sunteti prosti, va dati si cu parerea pe net.

  3. Softronic Craiova, produce locomotive bune si ieftine, Ungaria a cumparat de la noi si Suedia a cumparat si continua sa cumpere locomotive, Ca sa nu mai spun ca Softronic produce si trenul Hyperion, Softtrans opereaza deja de cativa ani 3 astfel de trenuri, sa nu mai spun si de Astra Arad care produce vagoane, dar de ce sa tinem banii in tara, de ce sa dam de lucru la romani, de ce sa cumparam de la noi, hai sa luam de prin alte parti, sa dam de lucru la altii, sa o duca altii mai bine.
    Pentru beneficiul lor pot sa aranjeze licitatii, dar pentru beneficiul tarii nu pot aranja licitatii.

    • Licitațiile nu trebuie aranjate pentru nimeni.

    • @Anonim – Ai perfecta dreptate, intr-o lume ideala licitatiile nu trebuie aranjate, dar din pacate noi nu traim intr-o lume ideala, iar industria noastra are nevoie de un sut in cur pentru a urca macar o pozitie un pic mai sus si cum nu pare corect sa fortezi privatul sa cumpere produse romanesti, ar putea statul sa cumpere produse romanesti, mai ales ca este interesul statului ca industria romaneasca sa urce macar un pic si cum legislatia europeana nu permite contracte fara licitatie decat in anumite conditii, atunci aranjam o licitatie.
      30 de ani industria romaneasca a mers pe loc sau in jos si avem mult de recuperat iar UE ne pune sa concuram cu industria lor pe picior de egalitate, asa ca in anumite situatii avem nevoie sa trisam un pic.

    • Foarte adevărat

    • Domnule Marinescu, lasati sa faca Softronic reclamatia asta. Aveti idee de ce nu o face?
      Poate ca nu are inca capacitatea sa acopere o astfel de comanda.
      Si, la modul general, de ce sa acceptam ca platitori de taxe sa cumparam ceva necompetitiv (pret – calitate) doar pentru ca e produs in tara? Lasati-o pe aia cu banii care raman in tara, ca toti capitalistii neaosi (gen Nicolae, alt exemplu la intamplare) au banii la adapost prin paradisuri fiscale.
      Astra a avut timp 30 de ani sa se alinieze la nivelul tehnic actual. Daca n-a gasit decat sa se alieze cu turcii…

  4. De peste 30 de ani aceleași minciuni numai că mincinoși se schimbă și au vândut totul din țară la fer bătrân și au transformat țara tuturor posibilităților în colonie de sclavagism toții hoți de la conducerea țări și din șparlament după lovitura de stat din 89 rușine

  5. Hoții de la Alstom care încasează 40mil euro la mentenanța trenurilor de metrou , mentenanță care o fac in depourilor Metrorex și nu plătesc nimic la stat.Ineresul poarta fesul.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.