Drulă, pe şantierul podului de la Brăila: Circulaţia pe pod va fi deschisă la sfârşitul anului viitor, dar nu vor fi gata ambele drumuri de legătură. Întregul proiect urmează să fie terminat la jumătatea anului 2023

Pod Brăila

Circulaţia pe podul peste Dunăre de la Brăila va fi deschisă până la sfârşitul anului viitor, însă cu o singură conexiune, urmând ca întregul proiect care cuprinde şi cele două drumuri de legătură să fie încheiat la jumătatea anului 2023, conform angajamentelor constructorului, a anunţat, astăzi, pe şantierul de la Brăila, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Vicepremierul Dan Barna şi ministrul Drulă au verificat şantierul Podului peste Dunăre în contextul aniversării unui secol de la stabilirea relaţiilor diplomatice între România şi Japonia, în cadrul asocierii care lucrează la pod fiind şi un constructor nipon responsabil cu întinderea cablurilor principale, una dintre cele mai dificile etape ale proiectului de 433 de milioane de euro.

Cătălin Drulă a subliniat că „Golden Gate de România” a fost prima prioritate de la preluarea mandatului, investiţia fiind la un pas să ajungă „muzeu”, exproprierile pentru drumurile de legătură (fără de care podul nu putea fi folosit) fiind aproape blocate. „Când am preluat mandatul, în decembrie  a fost prima prioritate pentru ca Podul să nu ajungă muzeu. Avem acum această promisiune fermă că la sfârşitul anului viitor Podul va fi gata, inclusiv pentru traficul greu încă din prima zi urmând ca după şase luni să fie deschisă şi cealaltă ramură dar podul va putea fi folosit din prima zi”. În cadrul proiectului, sunt prevăzute două şosele de legătură cu profil de drum expres : primul cu o lungime de 19 km. între Brăila şi Jijila (malul tulcean) iar al doilea, de 4 kilometri Smârdan – Măcin. Podul se va deschide la final de 2022, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, pe relația Brăila-DN22 (Smârdan-Măcin)”, a explicat pe pagina sa de Facebook, ministrul Drulă.

La rândul său, vicepremierul Dan Barna, a spus despre această lucrare că reprezintă un „proiect fără precedent prin complexitate şi nivel de tehnologie pentru România”.

Podul de la Brăila va avea o lungime totală de 2 kilometri şi trei deschideri: o deschidere principală – 1.100 metri și două deschideri laterale de 490 de metri pe malul Brăila și 360 metri pe malul Tulcea. Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani, a fost semnat în ianuarie 2018 pentru 433 milioane euro, iar primele lucrări au început în decembrie 2018.

Ministrul Drulă a mai anunţat că în octombrie va fi emisă Autorizaţia de Construire pentru Drumul Expres Brăila – Galaţi (11 kilometri), iar la începutul anului viitor vor începe lucrările pentru construirea Centurii municipiului Galaţi, şosea cu o lungime de 30 de kilometri, pentru ambele lucrări antreprenor fiind firma UMB.

Comentarii

  1. Podul va fi cam degeaba facut.
    Fara trafic!
    Directiile de pe care ar trebui sa vina trafic:
    Buzau-Braila,
    Rm. Sarat -Braila,
    Focsani-Braila,
    Barlad- Galati-Braila.
    Sunt incremenite in proiect.
    Ar trebui modernizate si largite sa preia traficul.
    Niciun proiect la orizont.
    La anul nimic.
    In 2023-2025 marea incremenire electorala in care Drula o sa ne spuna ca a scos de la sertar proiecte uitate de vechile guvernarii.
    De ce am mai facut podul?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *