Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Patru din cele şase contestaţii pe care Compania de Drumuri le-a pierdut la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor la contractul pentru primul lot al Autostrăzii Centura Bucureşti Nord au fost în mandatul ministrului Sorin Grindeanu (n.r. preluare mandat pe 25 noiembrie 2021), acuză fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. Acesta a avut o reacţie dură prin care îl acuză pe Sorin Grindeanu şi pe şeful CNAIR, Cristian Pistol (membru PNL) că au menţinut deciziile comisiilor de evaluare pe care CNSC le-a desfiinţat şi astfel au întârziat semnarea contractului la aproape patru ani de la lansarea licitaţiei. Drulă susţine că, se poate vorbi despre neîndeplinirea obligaţiilor de serviciu şi posibil ,,corupţie” fără a aduce, însă probe directe care să probeze acuzaţiile. Incompentenţa CNAIR în această speţă este probată, concret prin situaţia de fapt. CNSC a admis, miercuri contestaţia grecilor de la Intrakat, iar oferta italienilor de la Pizzarotti trebuie reevaluată, implicit contractul nu poate fi semnat.
Ce a scris Cătălin Drulă pe Facebook : ,,Licitația pentru lotul 1 de 17km din Autostrada de Centură a Bucureștiului – Nord este încă neîncheiată la PATRU ANI de la lansare. Azi Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a anulat IARĂȘI evaluarea făcută de CNAIR. A ȘASEA OARĂ. De 6 ori (ultimele 4 respingeri fiind în mandatul dlui. Grindeanu) a respins CNAIR una din cele 2 oferte rămase în competiție și de fiecare dată acel constructor a câștigat în instanță pe motiv că descalificarea nu este legală. Este incredibilă această bătaie de joc și cum nimeni nu răspunde pentru ea. Din două una – ori acel constructor trebuie pe drept descalificat și CNAIR este complet incompetent în a justifica această descalificare, ori este descalificat în continuu pe nedrept. În ambele cazuri vorbim de o neîndeplinire a obligațiilor de serviciu (și posibil, de corupție) cu consecințe grave asupra economiei românești.
În 29 noiembrie, după a 6-a evaluare, Sorin Grindeanu ne anunța pe Facebook (link în comentarii) că e gata, avem constructor desemnat. Acum când evaluarea a fost anulată, tace. E prea mult totuși, 4 ani și 6 evaluări desființate repetat de instanțe (CNSC și Curtea de Apel București). Acest sector din Autostrada de Centură leagă, practic, A1 București-Pitești de DN1 București-Ploiești (de unde autostrada este deja în construcție până la A3 și aproape de DN2, adică A0 Nord lotul 2 semnat în mandatul meu) și este extrem de important pentru România și pentru Capitală.
Citește integral pe economedia.ro