G4Media.ro

Două grinzi masive s-au prăbușit la o oră după montare pe șantierul…

Două grinzi masive s-au prăbușit la o oră după montare pe șantierul Autostrăzii Sebeș – Turda. Un muncitor a fost rănit

Un accident de muncă s-a produs miercuri după masă, pe lotul II al șantierului Autostrăzii Sebeș – Turda, în zona care ocolește orașul Teiuș. În momentul montării unei grinzi pe un picior de susținere al autostrăzii, alte două grinzi, montate anterior cu puțin timp în urmă, s-au prăbușit în gol sub propria lor greutate.

În acel moment, un muncitor aflat pe piciorul de susținere s-a dezechilibrat și a căzut. Reprezentanții Inspectoratului Județean de Poliție au anunțat incidentul și au transmis că bărbatul a fost dus la spital.

”Pacientul este conştient. I se fac investigaţii medicale şi în funcţie de acestea medicii vor decide dacă va rămâne sau nu internat. Nu îi este pusă viaţa în pericol în momentul de faţă. Urmează să fie văzut de un medic ortoped şi un medic chirurg. I se fac investigaţii medicale, între care raze şi computer tomograf”, au comunicat reprezentanţii Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia.

Potrivit unor informații transmise de martori oculari, grinzile s-au prăbuşit la peste o oră după ce au fost amplasate în poziție. Pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda, lucrează firma greacă AKTOR.
Sursa foto: G4Media.ro

 

 

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

18 comentarii

  1. Fantastic!!!
    Asta se intampla cand nu se respecta cantitatile, reteta de productie pentru produsul finit executat!!! Cu alte cuvinte, daca s-a redus cantitatea de ciment sau aditivi specifici in acest caz, rezulta o mamaliga!!! Pesemne s-a diminuat sau nu s-a respectat nici cantitatea sau calitatea de armatura (bara fier- diametru)…
    O fi firma greaca insa productia grinzilor se face local, sa fie verificat producatorul, la sange, sa se verifice toata documentatia tehnica aferenta procesului de productie a grinzilor ca si procesul de fabricatie al acestora!!! Apoi la puscarie cu cei responsabili!
    Daca „rezista/u” grinda/grinzile pana dupa darea in exploatare si cadea sub greutatea traficului???

    • Firma care produce grinzile nu ar trebui anchetata sau au legaturi in politica ca asa este normal in ro afacerile mari nu mrg daca nu au oameni in politica

    • Grinda nu e facuta sa reziste la cadere, iar daca o impingi de pe pozitie, cad nu e fixata, cade.

  2. Astia sunt incredibil de incompeneti, jur… dupa ce ca au depasit termenul de finalizare cu mult, nici nu sunt in stare sa faca ceva de calitate. Imi imaginez niste Dorei alergand in cercuri, dandu-si cap in cap prin santier. Vai si amar… pe zi ce trece imi e tot mai rusine ca sunt roman.

  3. Grinzile acelea sunt fabricate in China sau in Turcia?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. Nu stiu daca e atit o problema de calitate a executiei grinzii (se poate, nu e exclus), dar din fotografie grinzile par a nu fi fost asezate corespunzator, profilul fiind orientat la 90 de grade fata de cum ar fi trebuit sa fie.
    Oricum ar fi undeva e Dorel implicat.

    • Montajul acelor grinzi se face sub supraveghere stricta a unui supervizor.
      Nu cred ca acela e Dorelul. E posibil ca specialistul sa nu fi fost la fata locului si intr-adevar, un Dorel sa-i fi luat locul si sa fi dat drumul asezarii grinzilor pe pozitie.
      Nu sunt inginer sa trag concluzii insa asa vad lucrurile.

    • Oricum, nu ne mai pricepem la constructii.

    • Se observă că grinzile sunt ”fracturate” în poziție laterală.
      În plus la acele lungimi se pun grinzi pretensionate, după cum arată capetele grinzilor se pare ca nu au fost pretensionate
      Una din cauze poate fi si așezarea lor necorespunzătoare.
      Abuzul și neglijența criminală devin pe zi ce trece o problemă din ce în ce mai mare din cauza incompetenței guvernanților.

    • Ai dreptate, o grindă poziționată invers are alte caracteristici geometrice și de rezistență în relație cu încărcarea la care este supusă.

    • Habar n-ai cati dorei sunt pe functii grase de supervizori. Spun asta, pentru ca in domeniul forajului de sonde, omv are supervizori multi, prosti si hoti de motorina. Majoritatea sunt atat de slab pregatiti, incat realmente inginerii de foraj prefera sa-i alunge dreaq de la proceduri. Si daca in foraj e asa, de ce n-ar fi si in constructii?

  5. Bine ca n-a patit-o mai rau omul. Restul se repara.

  6. Producatorul grinzilor a fost la fata locului si chiar patronul a supravegheat pozitionarea grinzilor.. Inainte se lauda ca face grinzi f rezistente, etc…

  7. Grinda nu are nicio greseala de executive.
    Aceasta a fost asezata in piciare si, cel mai probabil, s-a rasturna din cauza manipularii.
    Grinzile tin cat sunt in pucioare, dar nu tin pcand sunt rasturnate, din cauza sectiunii.
    Vad multi nestiutori care vorbesc. Sa va fie rusine.

  8. Nu cred ca se pune problema calității grinzi. Merg pe ideea unei manipulări necorespunzătoare. Dacă se adeverește ca sa umblat la calitatea prefabricatelor e grav.

  9. In mod sigur prima si a doua grinda din cele 6 din deschidere nu au fost contrafisate corespunzatorLa montarea grizii 3 primele doua au fost lovite usor ,s-au incinat si s-au prabusit<dovada-grinda 3 care le-a lovit ica sta putin inclinata in chingile macaralei.Nici vorba de armare insuficienta sau calitate slaba a betonului.

  10. In mod sigur prima si a doua grinda din cele 6 din deschidere nu au fost contrafisate corespunzatorLa montarea grizii 3 primele doua au fost lovite usor ,s-au incinat si s-au prabusit<dovada-grinda 3 care le-a lovit ica sta putin inclinata in chingile macaralei.Nici vorba de armare insuficienta sau calitate slaba a betonului.

  11. In mod sigur prima si a doua grinda din cele 6 din deschidere nu au fost contrafisate corespunzatorLa montarea grizii 3 primele doua au fost lovite usor ,s-au incinat si s-au prabusit<dovada-grinda 3 care le-a lovit ica sta putin inclinata in chingile macaralei.Nici vorba de armare insuficienta sau calitate slaba a betonului.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.