G4Media.ro

DOCUMENT Primul proiect de lege pentru reglementarea trotinetelor electrice: nu e nevoie…

DOCUMENT Primul proiect de lege pentru reglementarea trotinetelor electrice: nu e nevoie de înmatriculare, vor avea același tratament ca și bicicletele, casca e obligatorie sub 18 ani

Deputatul liberal Sorin Moldovan a depus la Parlament primul proiect de lege pentru reglementarea circulației trotinetelor electrice – un vehicul a cărui utilizare se răspândește rapid în toată țară. Proiectul dă liber circulației trotinetelor pe drumurile publice sub același regim ca al bicicletelor și arată clar că trotinetele nu vor fi incluse în categoria mopedelor.

Astfel, cei care conduc trotinetele trebuie să aibă minimum 14 ani, iar până la 18 ani sunt obligați să poarte cască de protecție.

Posesorii de trotinete electrice nu au obligația de a le înmatricula, dar vor fi obligați să circule pe pistele de biciclete dacă ele există. De asemenea, trebuie să aibă trotinetele echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizante.

”Trotinetele electrice sunt din ce în ce mai prezente în trafic, devenind un fenomen stradal. Într-un trafic aglomerat, ele reprezintă un mijloc rapid și nepoluant de deplasare pentru cetățenii aglomerațiilor urbane. Trotineta electrică ar putea fi o soluție rapidă la descongestionarea traficului atunci când timpul o permite. Vidul legislativ face ca cei care folosesc trotinetele electrice să o facă pe riscul lor, nefiind clar unde trebuie să circule cu ele și nici ce obligații au în cazul în care sunt opriți de către poliție în trafic”, arată deputatul Sorin Moldovan în expunerea de motive a proiectului.

Proiectul de lege a fost depus la Senat, prima cameră sesizată. Ca să intre în vigoare, proiectul trebuie să fie votat de Parlament și promulgat de președinte.

Foto: Sorin Moldovan

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Din prima e prost, pentru ca si statutul bicicletelor e prost.

  2. Casca trebuie să fie obligatorie indiferent de vârstă. Căștile audio trebuie interzise la fel ca și vorbitul la telefon. Eu când îi văd pe ‘hipsteri’ gonind cu 25-40km/h fără cască și ascultând muzică mă întreb cât mai durează până se zdrobește unul de caldarâm, de un zid sau de o mașină

    • Foarte corecta observatia. Nu conteaza cati ani ai, de murit, mori o singura data.

    • Păi nu se poate cu cască, strică tot aranjamentul de hipster, cu barbă și tot tacâmul. La accident, hipsterul bagă barba în față și aia atenuează impactul.
      Oricum, nu prea contează dacă se accidentează hipsterul, părerea mea e că husa de iFone trebuie să fie obligatorie.

    • Dar mai liberalule, ce te deranjeaza ca nu port casca? E propriul meu corp, alegerea mea.

    • In cazul asta, te rog sa-ti faci asigurare de raspundere civila ca eu nu vreau sa platesc pentru viata ta, pe care vrei tu sa o consumi la maxim, cand tu vii ca boul pe contrasens din locuri in directia carora nu am niciun motiv sa ma asigur. Daca e decizia ta nu ma obliga sa particip.
      Ca sa nu mai zic de daunele la masina mea, (deci CASCO daca nu vrei casca… ) ca zice lumea ca nu empatizez.
      Am calcat un catel maidanez si l-am visat o saptamana… vrei sa ma obisnuiesc cu gandul…?

  3. Initiativa este buna. Totusi, limitarea de putere de 2kw mi se pare mult prea mare. Sunt multe mopede, de 49 cmc care nu au 2kw.

    Conform legislatiei UE in ceea ce priveste bicicletele electrice, puterea motorului pana la care nu trebuie inmatriculat, este de 250W (adica 0.25 kw) iar viteza este limitata la 25 km/h.

    Fara casca, daca ai cazut la 40km/h, poti sa mori lejer. Iar o trotineta cu puterea de 2kw poate atinge lejer 70-80 km/h.

    Deci initativa buna, insa parametri legii trebuie ajustati.

  4. Cei care comentează aici, majoritatea, sunt probabil posesori de mașini din care nu se dau jos nici 2 metri și nu numai că îi urăsc pe cei care merg pe biciclete sau trotinete, dar sunt și agresivi verbal și nu numai.
    Trotoirele, o parte din șosele sunt complet acaparate de mașini. Nimeni nu va lua o hotărâre să limiteze aceasta acaparare a capitalei deoarece inclusiv cei care ar trebui să dea legi de protejare a pietonilor sau a bicicliștilor și mai nou a celor cu trotinete fac parte din invadatori.

    • Nea ioane, majoritatea nu merg cu masina de distractie cu mergi matale pe trotineta.
      Deci daca vrei sa te distrezi nu pune pe altii sa iti plateasca distractia.

  5. Cu trotineta pe drumurile publice? Hai și cu rolele și cu skateboardul. Hai ca se poate!

    • De ce nu si pietoni pe carosabil?
      Astia chiar nu inteleg ca e vorba in primul rand de integritatea lor? Oricum ai da-o, impactul dintre un corp uman si oricare vehicul e nefavorabil omului. Regulile sunt facute ca sa protejeze omul.
      La multimea de soferi iresponsabili, dar care cel putin pot fi trasi la raspundere prin lege, mai trebuie adaugat acum si multimea de aiuriti care vor sa fie liberi de reguli.
      PS Si ca pieron cand se arunca peste mine cu 20km/h unul de 90kg pe bicicleta sau trotineta sunt tot in pericol letal.