Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Blue Air a trimis încă din luna iunie o scrisoare prin care cerea sprijinul statului pentru reeșalonarea datoriilor financiare și bugetare, inclusiv cele către Ministerul Finanțelor, ANAF sau Autoritatea Fondului pentru Mediu (ANAF). Scrisoarea a fost adresată către Ministerul Finanțelor, Ministerul Transporturilor, Eximbank, ANAF și Autoritatea Pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS). USR susține, în acest context, că toată vara, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și ministrul Finanțelor Adrian Câciu au știut „că Blue Air se va duce pe copcă și au lăsat oamenii să cumpere bilete”.
Blue Air afirma, în scrisoare, că societatea nu poate avea acces la finanțare externă fără o colaborare cu instituțiile statului, că a fost afectată de creșterea semnificativă a prețului combustibilului potențată de războiul din Ucraina (cu 75% de la 1 ianuarie 2022 până astăzi) și că, în acest context, trebuie să propună, avizeze și respectiv să decidă reducerea semnificativă a nivelului de operare pentru perioada 1 iulie 2022 – 30 iunie 2023.
Conducerea și acționariatul societății au decis așadar reducerea numărului de aeronave utilizate în programul de vară 2022 de la 20 aeronave (câte au fost luate în considerare pentru orarul de zbor aprobat prin bugetul revizuit în ianuarie 2022), la doar 13 aeronave câte au fost calculate ca fiind necesare.
Citește integral pe economedia.ro