G4Media.ro

DN 2 -,,Drumul Crucilor” : Compania de Drumuri să continue sistemul pilot…

DN 2 -,,Drumul Crucilor” : Compania de Drumuri să continue sistemul pilot 2+1 până la Iaşi şi să monteze separatoare de sens- Asociaţia Pro Infrastructură

Patru persoane şi-au pierdut viaţa iar alte două au fost rănite grav ieri, într-un accident pe DN 2 între Bucureşti şi Urziceni, acesta fiind primul accident mortal produs din 2019 şi până acum, de la realizarea sistemului pilot de circulaţie reversibilă 2+1 între Sineşti şi Moviliţa, pe aprox. 10 km. în judeţul Ialomiţa.

O primă reacţie după acest accident a venit de la Asociaţia Pro Infrastructură care a cerut Companiei de Drumuri să continue proiectul de sistematizare a circulaţiei (2+1) de la Bucureşti până la Iaşi şi să monteze separator de sens.

Asociaţia susţine că prin montarea separatorului metalic (glisieră) sau pe cablu nu se mai pot produce coliziuni frontale iar siguranţa este ca pe o autostradă : ,,Așa cum am făcut în nenumărate rânduri, solicităm CNAIR să instaleze de urgență parapet îngust separator de sens pe porțiunile 2+1 din țară, nefiind necesară intrarea pe contrasens pentru depășire. Includem mai jos două exemple de astfel de parapete, unul din Suedia, țară cu siguranță rutieră de top care are peste 2000 km de 2+1 alternativ, și un sistem cu cabluri elastice care deja își face treaba la Afumați. Solicităm încă o dată oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere elaborarea de urgență a unui normativ 2+1 alternativ și generalizarea acestui sistem pe toată distanța Afumați-Iași.” a transmis API. Practic, se solicită CNAIR să implementeze sistemul alternativ nu doar pe DN 2 ci şi pe DN 28 Săbăoani- Târgu Frumos– Iaşi.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

37 comentarii

  1. Am sperat sa citesc deapre sensuri giratorii/intersectii etajate, pasaje auto… dar neee… Bode doarme, n-avem viziune doar visam bigtime cu Cț

  2. eu mergand pe aceste drum am observat:
    – pe distanta de 2 benzi se merge cu viteze cu mult peste viteza legala pentru a putea depasi intarziatii
    – pe distanta de 1 banda media este intre 60-80km/h
    sincer oboseala soferului va creste si accidentele vor fi si mai dese.
    nu ar strica niste analize de trafic inainte de a propune ceva ce se poate dovedi gresit in final.

    • pai asta se zice in articol. pe segmentul facut 2+1 a avut loc un singur accident mortal in 2 ani de zile.

      nu inteleg ce analize de trafic mai trebuie facute

    • Iar eu mergand pe acest drum am observat ca in zonele fara 2+1, nesimtirea si iresponsabilitatea sunt la un nivel absolut halucinant. Din pacate cu soferii romani merge doar cu parapeti, delimitatoare, stalpisori s.a.m.d. Altfel conduc (si parcheaza) la nesimtire cum ii taie capul pentru ca noi romanii nu avem decenta si respect in general.

  3. O solutie foarte proasta. Pe portiunea cu 2+1 vitezq medieval de deplasare scare sub cea de pe drumurile cu o banda pe sens. Oare n-ar fi mai bune niște camere de luat vedere care extraga de pe sosele soferii inconstienti?

  4. Sânt șofer prof. de 30 de ani,sânt din zonă(Fierbinți),dar ce au făcut ăștia cu benzile alea este o CRIMĂ.A omorât tot traficul care se mergea, era totuși FLUID,dar când ne conduc toți proștii….Tot felul de giratorii ,tot felul de benzi, numai proști , în loc să fluidizezi traficul, tu îl gâtuiești că le e lor mai ușor…NUMAI PROȘTI !!!!

    • De ce ar trebuie sa ne intereseze parerea unui agramat?

    • Deci, sa rezumam: apare Nicu si zice ca inainte el ajungea din punctul A in punctul B in 2 ore iar pe acea portiune de drum mureau 400 de oameni pe an, iar acum ca „ce au făcut ăștia cu benzile alea ” el ajunge tot din A in B in 2 ore jumate dar mor numai 4 oameni……deci concluzia trasa de el este:”Tot felul de giratorii ,tot felul de benzi, numai proști , în loc să fluidizezi traficul, tu îl gâtuiești că le e lor mai ușor…NUMAI PROȘTI !!!!”

      Oare cum se poate numi Nicu in acest caz? daca regreta ca mor doar 4 oameni pe a in loc de 400?

    • Si eu sunt din zona si nu pierzi cine stie ce (portiunea respectiva nici nu e foarte mare). Ce-i drept eu nu eram zmeu, ca multi soferi „profesionisti”, nici inainte

    • Asa e. Stai pe loc in blocaje mai ales Duminica.E o tampenie. E loc ptr largire la 2 benzi cum e spre Rm Sarat.Parapeti pe mijloc si e perfect.Dar e mai simplu sa dai cu vopsea.Spunea cineva ca ne conduc prostii si nu pot sa-l contrazic.

    • A omorat tot traficu??🤣 Mor oamenii gărlă „profesionistule!!!😉 Rață, tu ești mă.?

    • Incompetenții de la guvernarea țării!
      Cuviosul Johannis împreună cu Sfântul Câțu și Sfântul Bode. Sfatul Ghinea și alți colegi de guvernare care nu se mai satură de fonduri europene!!

  5. Astia de la Pro Infrastructura niste handicapati. Zici ca sunt angajati la CNAIR care vor sa justifice ca nu fac nimic.
    In conditiile astea se va merge bara la bara pana la Iasi. Nu mai bine ar milita sa se faca 2 benzi pe sens, cu separator pe mijloc?
    Si sa stie si ei, am stat intr-un week end pese 10 minute la fiecare ingustare de la 2 benzi la o banda. Daca ai vreo 20 din astea pana la Iasi, o sa mori de nervi pana acolo.

    • Cine merge la Iasi si nu este bucurestean, probabil nu se grabeste atat de tare si poate este invatat sa piarda vreo 7 ore si jumatate pe drum, deci isi ia o carte de citit, sau poate chiar doua. Daca merge cu masina personala si mai bine ca face oricum mult mai putin pe drum. Problema principala era aceasta idee cu o banda jumatate pe sens care trebuie rezolvata, respectiv cate o banda pe sens pe drumul dintre Focsani si Iasi, cel care trece prin Vaslui in contextul in care tirurile trec necontenit. Sa vedem cat de repede se rezolva problema.

  6. Important e sa nu se ia nicio măsură, se circula pe nenorocitul asta de drum cu 150km/h ca la balamuc, normal ca se tot moare. Se vorbește de atâta amar de vreme se soluții și nu se face nimic. Bai nene, faceți naibii doua benzi pe sens, puneți separator pe mijloc și ai terminat povestea, ca autostrăzi in următorii 10 ani în zona nu or sa fie.

  7. Văd numa pricepuți pe-aici, melteni care habar n-au să dea prioritate sau să semnalizeze. Nu vă mai dați rotunzi că vă curge din gura de pr***ti, porțiunea 2+1 e o „minune” care a dovedit vă din 2019 pana în 2021 s-a petrecut UN singur accident mortal. Că nu mai puteți da voi flashuri că lab*gii pe porțiunea cu o bandă, asta e altceva. Voi sunteți ăia care mergeau pe contrasens pe autostrada? Ciumpaleții că voi wr trebui să nu mai aibă NICIODATĂ drept de a conduce. Sau poate după 10-15 ani. Să vezi ce disciplină în trafic dup-aia, scăpăm de analfabeți și melteni. Hai vă pupă Gigi, nu uitați să scoateți catalizatoarele de la conserve.

  8. Ba voi sunte-ti nebuni! Vorbiti numai tîmpenii! Treabă este simplă! Sa faca douĂ benzi pe sens! Nu una jumate! Chiar nu se vede motivul accidentelor?Să facadracu douĂ benzi!!!

    • Foarte bine punctat! După 30 de ani, încă nu și-au dat seama că nu merge cu jumătăți de măsură!

  9. Cum să meargă maimuțele (ne)evoluate cu viteza legală???? E o blasfemie să mergi cu BMW-ul cu viteza legală. Nu contează dacă mori sau omori pe altcineva nevinovat, tu ești român cu BMW și ești stăpânul drumurilor iar dacă ești oprit de politie tot ce faci este să umilești și poliția. Și aș vrea să spun mai multe dar o sa fiu cenzurat.

  10. Maimuțele neevoluate trebuie să înțeleagă că viața și sănătatea sunt mai importante decât 30 de minute economisite datorită deplasării cu 150 km/h. Întâi stopăm accidentele și apoi facem 2-3 benzi pe sens.

  11. Pai daca momentan au asfalt pentru 3 benzi, si o a 4-a banda se va adauga in stilul pur romanesc peste minim 100 de ani, cum e mai bine? sa pastram 1,5 benzi cu 100 de morti pe an? sau sa revopsim kakatul ala de asfalt si sa avem 2+1 benzi cu 4 morti pe an? Asta pana or adauga intr-un final si a 4-a banda cu toate ca eu cred ca nu avem sanse sa vedem asta in curand

  12. Sunt accidente pentru ca exista multi oligofreni ,analfabeti si persoane care nu ar trebui sa detina permis de conducere niciodata. Permisul obtinut cu bani este rezultatul acestor catastrofe de pe sosele.
    D

  13. 2+1 trebuie DOAR in localități, pentru ca oricum trebuie redusă viteza si nu e spatiu de 4 benzi, dar in afara localităților TREBUIE LARGIT LA 4 BENZI. E SIMPLU, ESTE SPATIU PE CAMPURI CAT VEZI CU OCHII

  14. Dacă închidem drumul vor fi ZERO morți în accidente rutiere. Case solved!
    Pe cine reprezintă această asociație?
    De ce vorbește în numele șoferilor care circulă pe acest drum?
    Ar trebui întrebați cei care circulă pe aici, și cu predilecție cei care au de ajuns de la București la Suceava, Botoșani sau Iași, orașele terminus deservite de acest drum, până unde se face și cel mai mult.
    Au circulat membrii asociației în mod repetat de la București până la Botoșani pe acest drum?
    Dacă da, să auzim ce au de spus. Dacă nu, atunci să ia drumul în piept. Apoi să vorbească.
    Cifrele nu vor reflecta întotdeauna realitatea. Cum ziceam mai sus, dacă închidem drumul vor fi zero morți în accidente rutiere. Și atunci asta e soluția? Penibil. Sau așteptăm domnii și domnițele de la Asociația Pro să se implice mai serios în cercetările legate de teleportare.
    Varianta actuală, cu 1.5 benzi pe sens, e foarte periculoasă, dar permite circulației să se desfășoare.
    Varianta propusă, cu 2+1 alternativ, e sigură, dar blochează drumul. O spun din proprie experiență. Și nu am de mers doar până la Buzău. Sau Focșani. Sau Bacău. Sau Iași. Ci am de ajuns tocmai până la Botoșani. De la București.
    Am ajuns să caut variante ocolitoare. În jumătate din timp am ales variante ocolitoare, caut să rezolv mai multe probleme la o deplasare și o iau prin alte părți, pe aiurea. Am ajuns să mănânc mult Kürtőskalács pe aceste variante ocolitoare. E greu de crezut, dar adevărat, pt că DN2 e cea mai scurtă variantă, dar va ajunge blocat de incompetență și inacțiune. La fel ca restul țării, pentru orice domeniu în care statul are un cuvânt greu de spus.
    Dacă din taxele și impozitele pe care le plătim pe orice, statul ar fi lărgit anual câte 20km de la 1.5 benzi la 2 benzi pe sens, din 2007, de când România a intrat în UE și până azi ar fi fost gata aproape 300 de km de drum cu 2 benzi pe sens de mers.
    E și vina noastră că nu punem presiune permanentă pe politicieni și autorități. Nu vor face mare lucru dacă stăm cuminței.
    Doar merge și așa, nu?
    Și dacă tot suntem la soluții trăsnite, propun asociației să militeze pentru mutarea capitalei la Brașov, e fix în centrul țării și mult mai aproape, în medie, de restul țării decât Bucureștiul. Și nici nu mori vara de cald… 😉

    • Se reprezinta pe ei insisi. Din acest ong a „emanat” drula. Acum tartor este un baietel cu nume de catastrofa feroviara (Ciurea) care este foarte talentat la cenzura si care nici ala, ca si drula, nu-si face meseria pentru care s-a pregatit.
      Daca stii sa citesti printre randuri, statutul acestei asociatii e foarte interesant. Sa vezi cum se poate fraieri lumea. Pentru 120 de lei anual capeti dreptul de a face ce zic ei, iar daca nu, te dau afara si nu mai poti face ce zic ei. Cum ziceam pe vremuri: „ce o sa-mi faca, o sa ma dea afara din armata?”

    • Se reprezinta pe ei insisi. Din acest ong a „emanat” drula. Acum tartor este un baietel cu nume de catas trofa feroviara (Ciurea) care este foarte talentat la cen zura si care nici ala, ca si drula, nu-si face meseria pentru care s-a pregatit.
      Daca stii sa citesti printre randuri, statutul acestei asociatii e foarte interesant. Sa vezi cum se poate pakkali lumea. Pentru 120 de lei anual capeti dreptul de a face ce zic ei, iar daca nu, te dau afara si nu mai poti face ce zic ei!

  15. Drumul are acum oficial o singură banda pe sens, deci în mod normal ar trebui sa se meargă în coloană și deloc pe acostament. Modificarea este 2+1, deci se adaugă o bandă, nu înțeleg indignarea meltenilor. Mergeau pe acostament ilegal

  16. Felul cum vă exprimați și de multe ori chiar insultați în aceste comentarii trădează și stilul de condus pe șosele: lipsit de politețe și înțelegere față de ceilalți participanți. Cei care exprimă o altă părere sunt automat „melteni”, „handicapați” sau mai știu eu ce… Foarte urât. Ca pe șosele.

  17. Accidentele produse s au datotat lipsei de experienta in condus sau a vitezei excesive, neatentie, etc…
    In tarile europene sunt mii de km de 1 banda pe sens fara separator cu limita de 100 km/k dar nu depaseste nimeni…toti merg regulamentar….este 50 merg cu 50 este 100 merg cu 100, este 70 merg cu 70.
    La noi?
    Este 100 merge ori cu 60 ca vb la tel, se pupa cu prietena, nu are chef nu stie msi mult….ori 150 ca se grabeste si intra in parabet sau baga pe altul….
    Este 50 la fel…merge cu 30 sau 100…aceleasi cauze…
    Permisele luate cu spaga sau indiferenta UCID!!!
    Trebuie sa respectam mai mult viata si pe noi intre noi!
    Solutia nu este decat una. POLITIA sa stea pe sosele sa isi faca datoria cu amenzi uriase…dar probabil ca cei de la minister au calculat si e mai iefin sa trantesti beton in mijlocul drumului decat sa angajezi personal.. sa le dai masini…unelte si sa ii instruesti…

  18. Pe dn2 avem nevoie de:
    – respect in trafic. nimeni nu le stie pe toate. nimeni nu e perfect. lasa de la tine. e doar o sosea pe care mergem cu totii. important e sa ajungem teferi si fara incidente
    – a fost o campanie la digi tv cu mai multe emisiuni, sa-i invete pe oameni ca pe dn2 tb sa conduca pe mijlocul soselei, ca asa spune legea
    – daca veti conduce pe mijlocul soselei va transfomati in tinte:
    1) cei care vin din spate fac coloana in spate si ii obligati sa intre in intregime pe contrasens in depasire, lucru f periculos pe soseaua extrem de aglomerata – daca ei fac accident e f probabil sa fiti si voi implicati in acel accident
    2) cei care vin din fata si au intrat in depasire va pot acrosa masina -> accident

    Reguli practice. Cum conduc eu, poate ajuta pe cineva:
    1. iau ego-ul si il incui in portbagajul masinii. sunt doar un alt sofer pe soseaua aglomerata
    2. Semnalizez intotdeauna intentia de schimbare a benzii sau intentia de depasire. nu folosesc flashuri
    3. Conduc intre cele doua benzi. nici pe cea din centru unde sunt o tinta, dar nici prea pe margine
    4. atunci cand vine cineva din spate cu intentia de depasire semnalizez si ma retrag din timp, fara sa-l oblig mai intai sa incetineasca, spre banda de pe margine daca e libera, ca sa pot fi depasit usor. uneori cel care vede ca am procedat asa imi multumeste apasand avariile
    5. daca am depasit pe cineva la punctul 4, nu raman pe centrul soselei, unde e periculos, semnalizez dreapta si intru iar intre benzi, poate mai e cineva care are o urgenta si se grabeste
    6. sunt intotdeauna atent la trafic. nu la telefon. nu la peisaj, etc. folosesc totusi waze pe bordul masinii, pe telefon sau pe android auto masina, pt a vedea ce probleme sunt pe traseu
    7. niciodata nu incerc sa fac legea pe sosele – pt asta exista politie. daca vine cineva din spate nu fac tot posibilul sa-i blochez trecerea doar pt ca merge mai repede decat viteza legala. omul poate are o urgenta reala
    8. nu opresc niciodata niciodata pe asa-zisa banda de urgente!!! o data la cativa km sunt refugii speciale unde se poate trage masina. daca am totusi probleme urgente, pun avariile dar continui sa merg pana la urmatorul refugiu
    9. pe portiunea „2+1 alternativ” nu las viteza la 60km/h atunci cand intru pe sectiunea cu 1 banda pe sens
    10. pe portiunea de „2+1 alternativ” nu cresc viteza de la 60km/h la 110km/h atunci cand intru pe sectiunea cu 2 benzi pe sens ca sa nu pot fi „intrecut” de ceilalti soferi care erau in spatele meu

    Respect oameni buni, respect. Nu va mai inspirati din filme cu limbajul.
    Invatati ca respectul e o unealta extrem de pretioasa in comunitate.
    Respectati regulile de circulatie si pe ceilalti soferi.

  19. Din păcate se alege iar soluția ieftina. În loc sa se mai asfalteze inca jumătate de metru pe fiecare parte și se face drum cu 2 benzi pe sens. Ei aleg separatoare de benzi. Ma mira și ca cei de la pro infrastructura nu vad adevărata rezolvare și insista pe separatoare în loc sa pună presiune pt lărgirea drumului. Dar asa e România. O țară lipsita de vizite și în care cârpeala e la litera de lege.

  20. Si io sunt pentru 2 benzi pe sens si dacă se poate sa mărească și limitele de viteza pe unele porțiuni, cei de la asociații ar trebui sa strângă semnături pentru lărgire a drumului dacă tot vor sa ajute, vinerea seara spre Urziceni e un pic gatuit iar duminica seara spre sinesti e mai rău, cu respect

  21. Cea mai mare prostie vazuta pe un drum pubic…care stiiti drumul si veniti Duminica dinspre Urziceni o sa simptiti pe propria piele cum stati 20-30 m sa intrati pe banda separatoare inspre capitala , se formeaza ambureaje colosale, plus ca,
    sa nu mai vb de cate ori se intampla sa ramana cineva in pana pe banda cu 1 singur sens…o porcarie totala.

  22. Pe strada aia nam vazut niciodata patrula pozziei stradale sai telecamere radar (II vezi numai find Sint accidenti) polizza trebuie sa patruleze 24 sul24

  23. Nu doamne ferește s-o fi lățit un metru pe fiecare sens și să pui separatoare de beton între sensuri….nuuuu….punem popice de plastic și marcaje,că sunt bani ușor de făcut…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.