G4Media.ro

Dezastru ecologic într-un paradis tropical din Oceanul Indian: O navă cu 4.000…

sursa foto: Facebook/ OceansAsia

Dezastru ecologic într-un paradis tropical din Oceanul Indian: O navă cu 4.000 de tone de combustibil la bord a eșuat într-un recif de corali

Statul insular Mauritius a declarat stare de urgență după ce o navă plină cu 4.000 de tone de combustibil și 200 de tone de motorină a eșuat într-un recif de corali și a început să piardă combustibil în apele din jur, transmit BBC și NY Times.

Vasul MV Wakashio a eșuat într-un recif de corali în 25 iulie. Echipajul a fost evacuat, dar din cauza lipsei unei ranfluaări rapide, nava a pierdut mult combustibil în apă, după ce coca vasului a crăpat.

Premierul statului insular Mauritius, Pravind Juhnauth, a declarat vineri stare de urgență. Acesta a declarat că țara sa nu are „abilități și expertiza necesare pentru a ranflua nava blocată” și a apelat la ajutorul Franței.

sursa foto: Facebook/ OceansAsia

Franța a promis sprijinul său, iar armatorul navei lucrează în acest moment pentru a combate deversarea.

„Atunci când biodiversitatea este în pericol, trebuie acționat de urgență”, a scris pe Twitter, sâmbătă, președintele Franței, Emmanuel Macron. „Franța este acolo. Alături de oamenii din Mauritius. Vă puteți baza pe sprijinul nostru, domnule Jugnauth”, a mai adăugat președintele Franței.

Insula franceză Reunion se află în apropierea insulei Mauritius, în Oceanul Indian. Mauritius găzduiește recife de corali de renume mondial, iar turismul este o parte crucială a economiei naționale.

sursa foto: Facebook/ OceansAsia

sursa foto: Facebook/ OceansAsia

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Omenirea e prea proasta pentru a merita planeta asta. Exista tehnologii pentru vehicule electrice, dar tot ardem petrol in motoare cu tehnologia de baza a anului 1880?

    • ai tu bani de tesla?

    • Iti trebuie o baterie de 416 kg pentru 100 de kw/h in noul Tesla Roadster. O nava de marimea asta ( de 300.000 de tone) consuma cam 4-5000 de tone de combustibil la 10.000 de km parcursi. Un litru de combustibil inseamna cam 10 kw/h. 4,16 kg baterii egal cu un 1 kw/h. Nava are nevoie de 40.000.000 de kw/h in cel mai bun caz. 40.000.000X4,16= 166.400.000 kg baterii. Din o nava de 300.000 de tone, o sa avem o nava de 466.000 de tone. Plus ca bateriile o sa coste mult mai mult decat nava. La 150 de dolari kw/h, numai bateriile o sa coste cam 6 miliarde de dolari. De vreo 30-40 de ori mai mult decat nava.

    • Dorule, sunt și alte mașini electrice in afara de Tesla, mai documenteaza-te!
      Sau vrei tu ceva de top ca sa îți crape vecinii de invidie?;

    • alexe, te-ai gandit la ideea de ‘hidrocentrala plutitoare’ ? 😀 Ce atatea tone de baterii ?

      Nu-si da nimeni interesul, asta-i tot.

      E vorba de spalat bani. + ca exista varianta ca ‘accidentul’ sa fi fost intentionat. E stiut faptul ca sunt distruse resurse pt. mentinerea pretului. In lumea bolnava in care traim e mai eficient sa distrugi resurse decat sa le vinzi. 🙁 + ca in general astfel de transporturi au bartai Asigurarea. (Interesati-va si pt. Turnurile Gemene … Coincidenta sau nu, bossulica ce le detinea le-a asigurat cu cateva luni inainte pe cateva miliarde $, parca… nu mai stiu suma exacta. Nu-s conspirationist, doar imi plac coincidentele si Adevarul.

      Capitalism …

  2. @alfa
    Tesla sau alta nu conteaza marca … mai e mult pana sa alimentezi vaporul din baterii.
    A facut Alex un calcul sumar ca sa intelegi.
    Un vapor nu e autoturismul personal sa-l tragi pe dreapta sa astepti depanarea…. care de regula e un diesel 🙂
    Si nici statii de incarcare in mijlocul oceanului nu gasesti.
    Dar s-ar putea ca sutele de milioane de tone de minereu necesare pentru fabricarea bateriilor pentru autoturismele electrice sa aiba nevoie de aceste vapoare care consuma zeci-poate sute – de tone de carburanti zilnic.
    Incearca sa calculezi cat ar fi masa totala a bateriilor pentru sutele de milioane de autoturisme si o sa ti se faca parul maciuca atunci cand vei vedea ce cantitate de materiale toxice pentru mediu rezulta.
    S-ar putea sa ne gandim peste 30 de ani: ce curat era dieselul 🙂

    • Cine a zis ca e nevoie de nava, in primul rand ?

      Plecati de la o mentalitate gresita : „E nevoie de nave, e nevoie de masini.”

      Mijlocul de transport in comun, de-ar fi perfect pus la punct, totul electric, alimentare pe baterii incarcate fotovoltaic si eolian(avem camp in tara asta sa-l umplem de eoliene si fotovoltaice(si asa porumbul si floarea soarelui sunt vai de mama lor) si-am scapa de dependenta energetica si de tot haosul carburantilor.

      Pe scurt: E vorba de ‘mindset’. –„Out of the box”. (1)

      In al doilea rand e vorba de natura umana : Oamenii sunt prea comozi ca sa renunte la moftul de-a conduce cu totii in aceeasi directie masini personale…

      Pai il ‘summonez’ pe ‘alex’ sa faca un calcul si pt. cate milioane de tone s-ar economisi daca s-ar topi toate masinile personale si s-ar face trenuri, tramvaie si autobuze si metrouri din ele si ce impact ar avea pt. intreaga societate. Aici este adevarata buba : Individualismul. –tot raul din lume se trage datorita faptului ca ‘fiecare e pt. carca lui’, in numele Libertatii sau propriei disperari asupra fatalitatii inevitabile … N-am activity-log sa va dau ‘share’ la tot setul de gandire prezentat pe G4Media. Poate ati intelege mai bine problema de la ” Punctul 1″ .

    • *excludeti un ‘si’ din enumeratie, am suferit de-un ‘mind-racing’ si am gresit.

    • Johny
      Aici este vorba despre un Vapor nu despre transport persoane fie in comun fie privat – nu are relevanta.
      In viitorul verde, in loc de 10 miliarde de autoturisme personale vom avea – daca ne ajuta Celdesus cu o dictatura globala luminata care Sa ne Dea fiecaruia dupa Nevoi, 100 de milioane de autobuze – care sa ne duca de acasa la serviciu, nu unde viseaza caremaidecarecaiverzipeperetivacanteprivateliberalese, dotate fiecare cu 1000 kg baterie plus (ca nicio dictatura nu-i perfecta) 100 milioane autoturisme cu 400kg baterie fiecare abonate la statii de incarcare ale statului cel bun si iubitor de oamenii sai alesi.
      Minereurile necesare producerii acelor baterii plus alte marfuri ce vor fi transportate dintr-o parte in alta a corpului ceresc pe care ne aflam vor fi transportate pe Vapoare pentru ca o cale mai ieftina/unitate de greutate nu s-a descoperit dela Facerea lumii incoace.
      Si ne intoarcem la calculul anterior: cat de mare trebuie sa fie bateria vaporului? Te rog sa nu-mi raspunzi ca merge cu baterii solare sau cu vele. Despre kontiki, iarasi sa nu-mi spui 🙂
      Acest accident – care este real o catastrofa pentru localnici – este cauzat/reclamat doar de combustibil adica propulsia vaporului. Ce-o ma fi prin magazii, dzeu cu mila#

    • Esti dus rau, amice. Ti-as cere ce bagi dar mi-e frica … Ideea e ca intr-un final ramai doar cu vapoarele care polueaza si pe urma s-o vedea. Nu ma mai cert cu voi ca sunteti nebuni rau si tare hormonali. Mai bagati un arlegat cat mai puteti … Poave face Musk ‘hyperloop-ul’ si terminam balciul … Si pana la urma, excluzand tot ce-i ECO din afirmatiile mele, tot e mai bine. Dar ai ‘ginit-o’ cu dictatura … Putin totalitarism n-ar strica … Prea multa libertate naste haos. Uita-te cum stau aglomerati in America pe 12 benzi, toti merg in aceeasi directie. Imagineaza-ti oamenii aia in cateva sute de autobuze si restul ramane pt. biciclete. Actual, nici pt. asa ceva n-ai loc p’acolo …

      Hai sa-ti spun un paradox : Tot raul se trage de la prea mult bine si tot raul spre bine. — pe scurt : Planeta isi gaseste singura solutii in situatii de criza. Va fi probabil nevoita fiecare tara sa le interzica sau s-o faca cum a facut-o Ceausescu cu numerele pare/impare. Efectiv, confortul actual este nociv pt. toti. Daca aberez, imi pare rau, am gresit planeta. 🙁 Sunteti prea rasfatati. „Synapse”, prea multa verdeata.

  3. Vorbesti ca sa te afli in treaba, aproape 90% din mărfuri sunt transportate pe calea apei așa că transportul pe mare nu dispare așa curând. In schimb da in viitor probabil ca se va trece pe GPL care e mult mai putin poluant. Cat despre poluare intenționată nici nu poate fi vorba, nu realizezi ce reglementari, ce amenzi și câtă pușcărie faci pentru așa ceva.