G4Media.ro

Deputatul PNL, Marius Bodea: Ministrul transporturilor vrea să-i treacă autostrada prin fața…

Sursa. Facebook

Deputatul PNL, Marius Bodea: Ministrul transporturilor vrea să-i treacă autostrada prin fața casei/ N-are nici o logică să facem autostrada Bacău-Braşov, când prioritatea este Iaşi-Târgu Mureş

Secretarul Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deptaţilor, liberalul Marius Bodea, susţine că ministrul Transporturilor Lucian Şova aruncă „petarda” autostrăzii Bacău-Braşov din ambiţie, „ca să-i treacă autostrada prin faţa casei lui”, dar că prioritară este autostrada Iaşi-Târgu Mureş. Bodea mai susţine că „potentaţii PSD din Bacău” au cumpărat terenuri pe traseul viitoarei autostrăzi în perspectiva exproprierilor şi implicit a despăgubirilor. Deputatul PNL de Iaşi Marius Bodea a afirmat că suntem cu „pantalonii peticiţi” ca buget de investiţii şi că „n-are nici o logică să facem autostrada Bacău-Braşov, când prioritatea este Iaşi-Târgu Mureş”, scrie News.ro.

„Autostrada Bacău-Braşov ar costa trei miliarde de euro, bani pe care oricum nu-i avem. Pentru Iaşi-Târgu Mureş există bani europeni, adică o poţi face gratis, în timp ce Bacău-Braşov ar fi din banii noştri. Când tu nici autostrada Iaşi-Târgu Mureş nu poţi s-o faci şi tot muţi nişte hârtii de zece ani dintr-o parte în alta, n-are sens să vii să arunci alte petarde”, a declarat deputatul Marius Bodea.

El a precizat că băcăuanii au nevoie şi ei să ajungă mai uşor în centrul ţării, dar „aici nu este despre a ne plimba noi, ci despre mărfuri”.

Sursa: Facebook

„Suceava şi Botoşaniul ar fi judeţe izolate. Al doilea mare producător de confecţii din ţară care face exporturi este din Botoşani. Zilnic, de la această firmă, 17 tiruri pleacă de la Botoşani către Europa. Dacă ar putea trimite marfa mai uşor, ar mări producţia. Traseul autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş a fost gândit la o distanţă egală de toate municipiile din nord-estul României, adică la 80 de kilometri de intrarea pe autostradă. De asta face sens autostrada, nu este un moft”, susţine deputatul liberal Marius Bodea.

El consideră că ministrul Transporturilor, Lucian Şova a aruncat din ambiţie varianta cu autostrada Bacău-Braşov, pentru că „vrea să-i treacă autostrada prin faţa casei, întrucât e băcăuan”.

„În plus, se ştie că potentaţii PSD din Bacău au cumpărat terenuri pe traseul viitoarei autostrăzi spre Braşov. Dacă proiectul intră în linie dreaptă, atunci încep exproprierile, adică vor fi despăgubiri de milioane de euro. Însă există o lege pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş, iar Guvernul va trebui să prindă bani în proiectul de buget în fiecare an. Vom urmări atent acest lucru”, a mai spus deputatul Marius Bodea.

Asociaţiile civice care militează pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş au precizat sâmbătă că PSD vrea să dinamiteze dezvoltarea Moldovei, prin împingerea în faţă a autostrăzii Bacău-Braşov, pe motiv că ar fi mai scurtă şi mai ieftină.

Dan Radu reprezentant al asociaţiei ”Moldova vrea Autostradă” susţine că zilele trecute a avut loc o şedinţă la Ministerul Transporturilor, la care a fost prezent ca observator şi un membru al asociaţiei, iar întrunirea ar fi avut ca scop scoaterea de pe lista de priorităţi de către guvern a autostrăzii Iasi-Târgu Mureş.

El a precizat că pentru a se dezvolta, Moldova are nevoie să se lege urgent la autostrada A3 prin Târgu Mureş, fiind unicul traseu util pentru a lega regiunea de nord-est de Europa.

”Grupul pesedist de la Bacău, cu senatorul Dragoş Benea în frunte şi cu Lucian Şova la Ministerul Transporturilor, din motive obscure, vrea sa dinamiteze dezvoltarea întregii Moldove prin împingerea în faţă, cu argumente false, a legăturii Bacău-Braşov, pe ideea că ar fi mai scurtă şi mai ieftină. Ei nu înţeleg un lucru simplu şi folositor. Dacă se face autostrada Iaşi-Targu Mureş (A8), Bacăul va fi cel mai avantajat oraş mare din toată Moldova. Va fi pe ruta Autostrăzii A7 Ploieşti-Suceava şi va fi la numai 70 de kilometri de nodul rutier dat de intersecţia A7 cu A8, în zona Paşcani, de unde se poate lega urgent direct de Europa. Braşovul este o mare păcăleală chiar şi pentru băcăuani”, a spus Dan Radu.

La rândul său, Cătălin Urtoi de la Asociaţia ”Împreună pentru A8” a declarat pentru News.ro că PSD şi ALDE vor să ducă în derizoriu legea votată recent în Parlament cu privire la realizarea autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş, el adăugând că ”interesele şmecherilor din zona Bacău – Braşov sunt mai importante decât interesele economice ale moldovenilor”.

Reprezentanţii celor două asociaţii susţin că, foarte probabil, va fi iniţiată o acţiune de protest la Iaşi, una dintre propuneri fiind ca acţiunea să se organizeze chiar pe 24 ianuarie, când la Iaşi sunt aşteptaţi oficiali guvernamentali la manifestările dedicate Zilei Unirii.

(Sursa: News.ro)

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Trece-o pe la poarta casei tale, să vezi ce bine o să-ți fie !

  2. Bodea lipitorul de afise trebuia sa spuna asa: prioritatea regiunii este A8 si nu ca autostrada BC-BV nu este necesara. Niste handicapati functional.

  3. Cea Mai mare frauda economica sa faci o autostrada unde 200km nu ai nimic doar munti si costuri exorbitante de constructie si Mantenanta! Miliarde de euro aruncati pe apa simbetei, aveti doar furaciunile in cap toti cei care sustineti o asemenea aberatie. De LA Iasi LA Pascani Da restful este o ideie mizerabila a celor care vor for sa FUREEE… Unica autostrada este pe traseul Bacau Brasov Sibiu restful sint FRAUDE impotriva STATULUI ??

  4. Pentru a bloca autostrada Pitesti-Sibiu (finanta din fonduri europene) mereu a fost aruncata pe post de petardă autostrada Comarnic-Brasov.
    Sora cu petarda Comarnic -Brasov este alta petardă, e vorba de Bacau-Brasov, asta blocheaza alta autostrada esentiala, finantata de asemenea din fonduri europene, e vorba de Iasi-Tg.Mures.

    Probabil o schimbare de regim politic, adica după ce se cară PSD cu țucălarii de la alde, vom incepe constructia simultană a celor doua autostrazi: Pitesti -Sibiu si Iasi-Tg.Mures cu continuarea firească a autostrazii Transilvania astfel incat sa avem :
    – autostrada Constanța-Pitesti-Sibiu- Sebes- Nadlac
    – autostrada Iasi-Tg.Mures-Campia Turzii- Gilau-Suplacul de Barcau-Bors
    – legatura dintre cele doua autostrazi Turda-Aiud-Sebes

    Astfel Romania va avea cele doua magistrala care vor conecta cele trei provincii istorice cu vestul.
    Urmeaza apoi alte ramuri de autostrazi in interiorul provinciilor, dar magistralele de baza ramân cele specificate.