G4Media.ro

Deputații europeni vor limite de emisii de CO2 mai stricte la camioane…

Sursa foto: STB / Facebook

Deputații europeni vor limite de emisii de CO2 mai stricte la camioane și autobuze până în 2035, pentru a îmbunătăți calitatea aerului în UE

Comisia pentru mediu din Parlamentul European a adoptat propunerile sale de consolidare a standardelor UE privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele noi, care includ autobuze, camioane și remorci.

Raportul a fost adoptat marți cu 48 de voturi pentru, 36 împotrivă și o abținere. În raport se afirmă că întărirea cerințelor de reducere a emisiilor de CO2 pentru vehiculele grele (HDV) și implementarea infrastructurii necesare de reîncărcare și realimentare vor juca un rol esențial în reducerea emisiilor întregului parc de HDV pentru a atinge obiectivul UE de neutralitate climatică pentru 2050, conform unui comunicat de presă publicat marți de Parlamentul European.

Deputații europeni doresc, astfel, obiective puternice de reducere a emisiilor de CO2 pentru camioanele medii și grele, inclusiv vehiculele profesionale (cum ar fi camioanele de gunoi, basculantele sau betonierele) și autobuzele. Aceste obiective ar urma să fie stabilite la 45% pentru perioada 2030-2034, 70% pentru 2035-2039 (față de 65% propus de Comisie) și 90% începând cu 2040.

Deputații au convenit ca toate autobuzele urbane nou înmatriculate să fie vehicule cu emisii zero începând cu 2030. Ei au adăugat posibilitatea ca statele membre să solicite o excepție temporară (până în 2035) pentru autobuzele urbane alimentate cu biometan, în condiții stricte legate de prezența infrastructurii de realimentare și de originea combustibilului.

Alte măsuri propuse includ înființarea unui „Forum anual al vehiculelor de mare tonaj cu emisii zero” pentru a lucra la dezvoltarea eficientă și rentabilă a infrastructurii de reîncărcare și realimentare iar până la sfârșitul anului 2026, Comisia ar trebui să evalueze posibilitatea de a elabora o metodologie de raportare a emisiilor de CO2 pe întregul ciclu de viață pentru noile vehicule de mare tonaj.

Deputații europeni urmează să adopte raportul în timpul ședinței plenare din noiembrie II 2023 și va constitui poziția de negociere a Parlamentului cu guvernele UE cu privire la forma finală a legislației.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...