G4Media.ro

De unde începe România noul deceniu în educație: cele mai slabe rezultate…

Sursa Foto: Pexels.com

De unde începe România noul deceniu în educație: cele mai slabe rezultate europene la jumătate dintre obiectivele-cheie de întărire a școlii până în 2030, mult în urmă și la celelalte ținte – Monitorul educației și formării 2021

România are performanța cea mai slabă din Uniunea Europeană la trei din șase indicatori-cheie privind educația, iar la restul trei – printre cele mai slabe in UE, potrivit “Monitorului educației și formării 2021”, publicat de Comisia Europeană săptămâna trecută. Documentul arată că, față de 2010, România are un avans mult mai slab – iar pe alocuri chiar un regres – comparativ cu restul țărilor europene, când vine vorba despre apropierea de țintele stabilite la nivel european, pentru 2030, la acești indicatori-cheie. Printre ei: participarea la educație timpurie, competențele la citire, matematică și științe, părăsirea timpurie a școlii, ponderea absolvenților de învățământ superior sau investițiile în educație.

  • Tabloul oferit de document vine în contextul în care România a ratat deja țintele stabilite la nivel național pentru 2020, dintre care o parte se regăsesc în cele luate în calcul de ultimul Monitor european.

Astfel, potrivit monitorizării europene, care citează date Eurostat și OECD, România are cea mai slabă performanță europeană la capitolele: Rezultate slabe la matematică, părăsirea timpurie a școlii și absolvirea învățământului superior. Țara înregistrează rezultate foarte slabe,  mult sub media UE, la capitolele: educația copiilor preșcolari, rezultate slabe la citire, rezultate slabe la științe.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. 14 Septembrie 2021: „Amânare pentru proiectul România Educată.
    Proiectul de Lege care va reieși din „România Educată”, abia în 2022.
    Vineri seara, ministrul Educaţiei a declarat că Guvernul a dezbătut în primă lectură proiectul de hotărâre privind Programul „România Educată”. El a vorbit atunci despre un termen nou pentru elaborarea un proiect legislativ – 10 decembrie, în loc de 1 octombrie cum fusese anunțat în trecut, urmând ca până pe 31 mai 2022 să fie elaborată legislația secundară, în paralel cu dezbaterea din Parlament asupra proiectului de lege pentru o nouă Lege a educației.
    „Am prezentat în primă lectură proiectul de hotărâre de guvern pentru adoptarea Programului de implementare a proiectului ‘România educată’, aşa cum ne-am asumat la nivel de guvern, premierul şi ministrul Educaţiei, până în data de 10 septembrie. Acest proiect de hotărâre de guvern a primit toate cele 12 avize de la ministerele avizatoare. A primit, de asemenea, aviz de la Consiliul legislativ. Pentru a avea un proces complet de avizare este nevoie de avizare la nivelul Consiliului Economic şi Social. Acest lucru se va întâmpla în prima parte a săptămânii viitoare, astfel încât acest proiect de hotărâre de guvern, prezentat astăzi în primă lectură, să poată fi adoptat în prima şedinţă de guvern de săptămâna viitoare. Acest proiect este extrem de important, pentru că stabileşte toate cele 86 de obiective strategice, în concordanţă cu rezultatele proiectului ‘România educată’, stabileşte, de asemenea, şi măsurile aferente fiecărui obiectiv strategic”, a afirmat Sorin Cîmpeanu pe 10 septembrie la Palatul Victoria, citat de Agerpres.
    Ministrul a precizat că tot în acest proiect de hotărâre de guvern există un articol care prevede că pe parcursul consultărilor se pot elabora şi introduce măsuri noi care să sprijine realizarea obiectivelor strategice, măsuri care vor rezulta din dezbaterea comitetului interministerial, din dezbaterea cu experţii care vor fi cooptaţi, prin decizia premierului, şi din dezbaterea cu întreaga societate.
    „Având obiectivele strategice şi măsurile definite în acest program de implementare, următorul pas va fi acela al definirii acţiunilor concrete pentru implementarea acestor măsuri, de definire a indicatorilor de rezultat, a bugetelor estimate, a responsabilităţilor în conformitate cu specificul fiecărui minister.
    Toate aceste lucruri vor trebui să se întâmple până la data de 10 decembrie, dată la care Ministerul Educaţiei va prezenta comitetului interministerial un proiect legislativ care să poată fi adoptat la nivel de proiect în Guvernul României până în data de 31 decembrie 2021.
    Până la 31 mai (2022) Ministerul Educaţiei va derula consultări cu toţi factorii implicaţi în vederea elaborării cadrului normativ secundar. Este vorba de legislaţie secundară, de hotărâri de guvern şi ordine de ministru care să vină în completarea legislaţiei primare elaborate la nivel de proiect. În acelaşi timp cu elaborarea legislaţiei secundare, proiectul care va fi adoptat în Guvern până la 31 decembrie 2021 va putea să intre în consultarea Parlamentului României. Acestea sunt lucruri pe care proiectul de hotărâre de guvern le prevede”, a explicat Cîmpeanu.

    TOATE Termenele au fost amanate in 2022, „Romania educata” e „prioritate nationala, asa-i dle Haos Werner Iohannis?!!

  2. Soluția este lockdown și școala de acasă pe tabletă încă vreo 2 ani.

  3. de 2 ani nu se mai face scoala