Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Ministrul Educaţiei, Daniel David, a declarat că va formula propuneri cu privire la modul în care şcoala ar putea implica părinţii în procesul educaţional al propriilor copii, după ce oficialii Organizaţiei de pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, care au realizat un raport privind starea educaţiei în România, i-au transmis că implicarea părinţilor în educaţia elevilor este mai importantă decât situaţia materială a familiilor, transmite News.ro.
”În discuţia cu OECD-ul şi mai ales cu directorul Departamentului pentru Educaţie, o concluzie foarte interesantă la care am ajuns prin prisma datelor pe care ei le aveau şi care cred că este importantă, trebuie să o spunem public şi să o ducem în mintea oamenilor din şcoală: şcoala cu siguranţă nu poate să înlocuiască părinţii în procesul educaţional, părinţii au rolul lor. Dar ce poate să facă şcoala? Şcoala ar putea să activeze părinţii să-şi intre în rol. Deci, altfel spus, nu le poţi lua rolul, dar ai putea să-i activezi să se implice în procesul educaţional al propriilor copii”, a afirmat Daniel David, joi seară.
El a precizat că datele OECD arată că simple întrebări – ”Cum a fost la şcoală?” sau ”Ce notă ai luat?” – sunt mai importante decât situaţia economică a familiei unui elev.
Ministrul a spus că va formula propuneri cu privire la modul în care şcoala ar putea implica părinţii în procesul educaţional al propriilor copii.
Pentru asta ar trebui să depolitizați învățământul, să nu mai puneți cățeii de partid în fruntea școlilor și, mai ales, inspectoratelor școlare; pentru că și aceia se cred stăpâni pe plantație, fără să aibă educația necesară conducerii unor instituții de învățământ.